Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har följt sjuksköterskelärare Campbell sedan pandemin startade och han har haft rätt i det mesta av det jag har sett, och varit snabb att ändra sig om något han gått ut med visat sig vara fel. Att han skulle vara en foliehatt är verkligen inte min bild av honom. Jag har inte kollat på alla svsnitt, så frågan om hans ståndpunkt beträffande parasitmedicinen har jag inte koll på.

Men om du GuW har data, rapporter eller tolkningar av samma rapport som motsäger det han säger i filmen jag länkade till, dvs att vaccin gör nytta även för folk som haft infekionen, så dela gärna med dig!

:rofl Nej du får vänta tills det kommit på Lilla Aktuellt, det ska vara lättillgängligt och lättläst.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har INTE följt den pensionerade sjuksköterskeläraren på youtube, så jag googlade honom och läste hans wikipediasida för att bilda mig en uppfattning, och dom säger att i början uppskattades hans youtube filmer och var korrekta, men att hans senare youtubevideos innehåller "misinformation", vilket gör att jag inte litar på den pensionerade sjuksköterskelärarens youtubefilmer rakt av.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:rofl Nej du får vänta tills det kommit på Lilla Aktuellt, det ska vara lättillgängligt och lättläst.
Har du läst hela rapporten han citerade ur och vet att han drog rätt slutsatser ur den?

Om det står på wikipedia att han på senare tid har spridit felaktig information kanske man inte ska lita på hans tolkningar av forskarrapporter rakt av?

Lilla Aktuellt är trovärdigare än dom flesta YouTubers
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ni kanske tar alla era kostråd från That Vegan Teacher på YouTube också.

Hon är inte bara lärare, utan också sjuksköterska, så hon vet nog en hel del om kost.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bättre att själv kolla rapporten om man vill vara sker på att få informationen från källan. https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7104e1.htm#contribAff
Nu är jag sådär tråkig och citerar lite igen:
"
What are the implications for public health practice?

Although the epidemiology of COVID-19 might change as new variants emerge, vaccination remains the safest strategy for averting future SARS-CoV-2 infections, hospitalizations, long-term sequelae, and death. Primary vaccination, additional doses, and booster doses are recommended for all eligible persons. Additional future recommendations for vaccine doses might be warranted as the virus and immunity levels change."

Det var förvisso några rader ner om man följer din länk, men en liiiten bit kanske du orkar läsa, eller behöver du en YouTuber som drar egna slutsatser?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Bättre att själv kolla rapporten om man vill vara sker på att få informationen från källan. https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7104e1.htm#contribAff
Den här bilden säger ganska mycket.

FIGURE. Incident laboratory-confirmed COVID-19-associated hospitalizations among immunologic cohorts defined by vaccination and previous diagnosis histories — California, May 30–November 13, 2021*,†


The figure is a line chart showing incident laboratory-confirmed COVID-19-associated hospitalizations among immunologic cohorts defined by vaccination and previous diagnosis histories in California during May 30–November 20, 2021.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det var förvisso några rader ner om man följer din länk, men en liiiten bit kanske du orkar läsa, eller behöver du en YouTuber som drar egna slutsatser?
Du är oväntat och onödigt otrevlig. Låg nivå på inläggen och mest en massa spydigheter.
Ta och vila upp dig i långhelgen och kom tillbaka med lite trevligare attityd.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du är oväntat och onödigt otrevlig. Låg nivå på inläggen och mest en massa spydigheter.
Ta och vila upp dig i långhelgen och kom tillbaka med lite trevligare attityd.

Ja, det är onödigt otrevligt att citera det du själv länkar till, förlåt, men du kanske själv orkar läsa slutsatsen av rapporten i långhelgen?
Har du någorlunda stor bildskärm behöver du inte ens scrolla ner.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:rofl Nej du får vänta tills det kommit på Lilla Aktuellt, det ska vara lättillgängligt och lättläst.
Om du klickar på den lilla högtalarikonen under den svenska texten läser dom upp det för dig:

 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Så mitt citat var ett karaktärsmord för att jag bara citerade ett stycke rakt av, medans hans tolkning av en annan forskares rapport automatiskt är korrekt?

Han kan inte ha tolkat bara vissa rader som stödjer hans tes och utelämnat andra som motsäger den?

Har du läst forskningsrapporten som säger att risken för drunkning ökar om man har gylfen öppen? Helt korrekt forskningsrapport.
Risken ökar ännu mer om man har tomma ölburkar/spritflaskor i båten.

Så det gäller att kasta ut alla tomma burkar och flaskor ur båten och se till att gylfen är stängd.

Andra drar slutsatsen att folk som blir på fyllan när dom fiskar trillar i vattnet när dom försöker pissa över relingen.

Men forskarrapporten är 100% korrekt och uppbackad med siffror
Kan du länka till den forskningsrapporten?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Näe, det kan jag inte, för att den finns inte på riktigt det var en sketch på TV på 80 talet, jag minns inte vad programmet hette, men Sven Melander var med...

Det kanske finns på YouTube?
Jaha det var innan min tid.

Jag antar att din poäng då är att dataunderlaget kan vara korrekt men att man drar fel slutsatser när man värderar datan. Det händer. Har man en fot i kokande vatten och en fot i en ishink så kan man säga att man i snitt har det ganska bekvämt. Om arbetslösheten är hög så kan det vara dåligt för att folk inte jobbar eller så kan man tycka det är bra för att fler står till arbetsmarknadens förfogande.

Vilka slutsatser i denna fråga menar du är fel?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jaha det var innan min tid.

Jag antar att din poäng då är att dataunderlaget kan vara korrekt men att man drar fel slutsatser när man värderar datan. Det händer. Har man en fot i kokande vatten och en fot i en ishink så kan man säga att man i snitt har det ganska bekvämt. Om arbetslösheten är hög så kan det vara dåligt för att folk inte jobbar eller så kan man tycka det är bra för att fler står till arbetsmarknadens förfogande.

Vilka slutsatser i denna fråga menar du är fel?

Jag menar att slutsatsen som den pensionerade Doktor-sjuksköterskeläraren tydligen drog att
vi skulle sluta vaccinera oss var fel.

Nu vet jag ju inte om han drog den slutsatsen eller om det var en tolkning av någon sporthojare som får sin huvudsakliga information av den pensionerade doktor-sjuksköterskeläraren.

Men slutsatsen som drogs i rapporten, av dom som skrev rapporten var inte alls det.
Slutsatsen som drogs i rapporten var att vaccinering var typ jättejättebra.

För säkerhetsskull lägger jag in citatet igen:
"
What are the implications for public health practice?

Although the epidemiology of COVID-19 might change as new variants emerge, vaccination remains the safest strategy for averting future SARS-CoV-2 infections, hospitalizations, long-term sequelae, and death. Primary vaccination, additional doses, and booster doses are recommended for all eligible persons. Additional future recommendations for vaccine doses might be warranted as the virus and immunity levels change."


Och för er som köpte vad pensionerade doktor sjuksköterskeläraren sa enbart på att han titulerade sig doktor, det gjorde doktor Mengele och doktor Macchiarini också...
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Eller så kunde du säga "Enligt en känd foliehatt på youtube"

Här är vad Wikipedia säger om honom:
"John Lorimer Campbell[3] is a British YouTuber and retired nurse educator who has posted YouTube video commenting on the COVID-19 pandemic since January 2020 on his channel, Dr. John Campbell. Whilst , initialy, his videos received some praise, some latter videos contain misinformation, such as the suggestion that deaths from COVID-19 have been over-counted, repeated false claims about the use of the anti-parasitic drug ivermectin as a COVID-19 treatment,[4] and misleading commentary about vaccine safety.[5][6][7]"

Om jag ser en youtube där kungen säger att plättar är gott säger inte jag
"Den information jag fick av Sveriges Konung gör gällande att plättar är gott"

Referens 4 funkar inte. Har du den?
Wikipedia är också bara en budbärare.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilka är "dom"? Wikipedia kan ju vem som hest editera väl?

Ja, och därför kan man gå in och redigera om att Hitler var en mysfarbror, men hur länge tror du det får stå kvar?

Själva styrkan med wikipedia är ju att många chippar in med kunskap, om något är felaktigt så ifrågasätts det och rättas till.

Men vill du överbevisa mig så redigera om sidan om hitler så går jag in och kollar om någon dag eller så...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja, och därför kan man gå in och redigera om att Hitler var en mysfarbror, men hur länge tror du det får stå kvar?

Själva styrkan med wikipedia är ju att många chippar in med kunskap, om något är felaktigt så ifrågasätts det och rättas till.

Men vill du överbevisa mig så redigera om sidan om hitler så går jag in och kollar om någon dag eller så...
Ok, men vilka är "dom" då?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sammantaget "dom" som har redigerat sidan om doktor-sjuksköterskeläraren.

Jag vet inte vilka "dom" är, men antingen har "dom" rätt eftersom det får stå kvar, eller så är det en gigantisk komplott av ödlemänniskorna som styr jorden för att misskreditera just honom.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
DrCambell har som få varit tydlig med att man skall följa vetenskap och studier från trovärdiga källor.
Hans videor innehåller alltid länkar till de studier han presenterar så man kan läsa själv.
-"don't take my word for it. Read it yourself. " förekommer oftare än jag kan räkna.
DrC presenterade slutsatserna att Ivermektin inte funkar så länge studierna sa det men har sedan också presenterar studier som tyder på att IvM fungerar.
Dvs inga egna slutsatser bara presentation av studierna dito.
En av de få på tuben jag skulle se som trovärdig faktiskt.

Jag kommer nog att ta nr4 men inte på ett tag än.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top