Covid-19 viktig information!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Den information jag fick av Dr Campbell som citerade en enorm amerikansk rapport, var att om man har haft infektionen så blir man inte mer skyddad med vaccin. Så om man ännu lyckats klara sig, så är det meninsfullt att vaccinera sig ett par, kanske tre gånger, men om man har haft viruset så får man inte mer skydd med vaccin. Snart måste väl alla i hela landet ha haft viruset?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dr Campbell har inte ringt mig med någon ny information, så jag ställer mig på kö till 4'e sprutan, trots att jag har haft en sväng Omicron också.

Det är möjligt att genomgången Omicron ger bra skydd mot Omicron, men det kommer säkert en ny variant som vaccinet kanske ger ett bättre skydd mot.

Jag har ju läst om folk som har varit sjuka i Covid flera gånger, så "Utmärkt" skydd vet jag inte om det ger.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Dr Campbell har inte ringt mig med någon ny information, så jag ställer mig på kö till 4'e sprutan, trots att jag har haft en sväng Omicron också.

Det är möjligt att genomgången Omicron ger bra skydd mot Omicron, men det kommer säkert en ny variant som vaccinet kanske ger ett bättre skydd mot.

Jag har ju läst om folk som har varit sjuka i Covid flera gånger, så "Utmärkt" skydd vet jag inte om det ger.
Om du kollade igenom filmklippet så hade du sett att vaccinet ger ett gott skydd mot allvarlig sjukdom (intensivvård) och död. Att ha haft Covid-19 ger samma skydd mot allvarlig sjukdom och död. Varken vaccine eller genomgången sjukdom ger ett speciellt bra skydd mot att få sjukdomen när nya virusstammar muteras fram.

Att i rask följd ta mängder av vaccinationer när man dessutom haft sjukdomen fyller alltså ingen funktion alls, och är i bästa fall helt verkningslöst. Men var och en får naturligtvis göra som de vill!
Jag som har två sprutor innan jag åkte på Delta i höstas känner mig nöjd efter att ha fått informationen som jag länkade till. Enda anledningen för mig att ta ytterligare vaccination skulle vara tex om det krävs för att kunna åka till ett annat land som jag behöver besöka, alternativt för att väcka upp ett avtagande skydd från tidigare vaccin och infektion, men i så fall lär det bli tidigast ett år efter genomgången infektion. Att hålla på och pumpa i sig vaccin straxt efter att man haft sjukdomen är snarare riskabelt utan att ge någon fördel så vitt jag har tolkat informationen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att hålla på och pumpa i sig vaccin straxt efter att man haft sjukdomen är snarare riskabelt utan att ge någon fördel så vitt jag har tolkat informationen.

För oss som inte får telefonsamtal från DrCampbell på daglig basis med dom senaste rönen, på vilket sätt slulle det vara riskabelt?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
För oss som inte får telefonsamtal från DrCampbell på daglig basis med dom senaste rönen, på vilket sätt slulle det vara riskabelt?
Vad pratar du om? Är det formuleringen av min första mening i inlägget som du känner ett behov av att göra dig lustig över? Jag hade en bättre bild av dig än så.

"Den information jag fick av Dr Campbell som citerade en enorm amerikansk rapport, var att om man har haft infektionen så blir man inte mer skyddad med vaccin."

Känns det bättre om jag skriver "Den information som jag tog till mig från Dr Campbells youtubekanal"?

Det finns ökade risker med all typ av vacciination även om riskerna oftast är väldigt små i jämförelse med att få sjukdomen som man vaccinerar mot. Det kan finnas en koppling mellan hjärtmuskelinflammation i samband med vaccineringen. Jag känner själv ett par personer som fått typ alla symptom som jag fick efter genomgången Covid, trots att de inte haft sjukdomen, utan fick det efter vaccinationen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Känns det bättre om jag skriver "Den information som jag tog till mig från Dr Campbells youtubekanal"?

Eller så kunde du säga "Enligt en känd foliehatt på youtube"

Här är vad Wikipedia säger om honom:
"John Lorimer Campbell[3] is a British YouTuber and retired nurse educator who has posted YouTube video commenting on the COVID-19 pandemic since January 2020 on his channel, Dr. John Campbell. Whilst , initialy, his videos received some praise, some latter videos contain misinformation, such as the suggestion that deaths from COVID-19 have been over-counted, repeated false claims about the use of the anti-parasitic drug ivermectin as a COVID-19 treatment,[4] and misleading commentary about vaccine safety.[5][6][7]"

Om jag ser en youtube där kungen säger att plättar är gott säger inte jag
"Den information jag fick av Sveriges Konung gör gällande att plättar är gott"
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Eller så kunde du säga "Enligt en känd foliehatt på youtube"

Här är vad Wikipedia säger om honom:
"John Lorimer Campbell[3] is a British YouTuber and retired nurse educator who has posted YouTube video commenting on the COVID-19 pandemic since January 2020 on his channel, Dr. John Campbell. Whilst , initialy, his videos received some praise, some latter videos contain misinformation, such as the suggestion that deaths from COVID-19 have been over-counted, repeated false claims about the use of the anti-parasitic drug ivermectin as a COVID-19 treatment,[4] and misleading commentary about vaccine safety.[5][6][7]"

Om jag ser en youtube där kungen säger att plättar är gott säger inte jag
"Den information jag fick av Sveriges Konung gör gällande att plättar är gott"

Nu skjuter du budbäraren.
Campbell citerar publicerad forskning, om det är så att du har invändningar mot vad han säger så är det inte Campbell du ska karaktärsmörda utan författaren till avhandlingen han citerar.

För övrigt låter det dessutom ganska misskrediterande att beskriva en disputerad medicinsk forskare som sjuksköterskelärare även om han är det fakto både och.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu skjuter du budbäraren.
Campbell citerar publicerad forskning, om det är så att du har invändningar mot vad han säger så är det inte Campbell du ska karaktärsmörda utan författaren till avhandlingen han citerar.

För övrigt låter det dessutom ganska misskrediterande att beskriva en disputerad medicinsk forskare som sjuksköterskelärare även om han är det fakto både och.

Om man orkar läsa längre ner på wikipedia redogör dom för hans utbildning och titlar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
f2387be8538cd5e44d7040a3d5b22b8a3075791c6b06d9b3eda4588bd44d8bbf_1.webp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ser texten du klistrat in, det räcker gott.
Nåväl jag vet ju var skåpet står här. Det är ju inte första gången du förkastar vetenskapliga studier till förmån för ditt eget hittepå.
Om man inte ens orkar läsa en wikipedisida, utan förkastar allt som står på den baserat på ett utklipp någon postar på nätet, och påstår att dom försöker "karaktärsmörda" någon, så undrar man ju hur mycket av ditt arbete som görs grundligt?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För övrigt låter det dessutom ganska misskrediterande att beskriva en disputerad medicinsk forskare som sjuksköterskelärare även om han är det fakto både och.

Om någon har disputerat på Samiska medicinmanstrummor, och sedan jobbat 40 år som plattläggare, är den personen då Dr eller plattläggare?
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
,
Om man inte ens orkar läsa en wikipedisida, utan förkastar allt som står på den baserat på ett utklipp någon postar på nätet, och påstår att dom försöker "karaktärsmörda" någon, så undrar man ju hur mycket av ditt arbete som görs grundligt?

Om man sen inte orkar läsa en forskningsrapport som diskuteras utan istället skjuter ner uppläsaren så kanske man inte ska anklaga andra för bristande engagemang.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag pratar inte om Wikipedia utan om dig.
Så mitt citat var ett karaktärsmord för att jag bara citerade ett stycke rakt av, medans hans tolkning av en annan forskares rapport automatiskt är korrekt?

Han kan inte ha tolkat bara vissa rader som stödjer hans tes och utelämnat andra som motsäger den?

Har du läst forskningsrapporten som säger att risken för drunkning ökar om man har gylfen öppen? Helt korrekt forskningsrapport.
Risken ökar ännu mer om man har tomma ölburkar/spritflaskor i båten.

Så det gäller att kasta ut alla tomma burkar och flaskor ur båten och se till att gylfen är stängd.

Andra drar slutsatsen att folk som blir på fyllan när dom fiskar trillar i vattnet när dom försöker pissa över relingen.

Men forskarrapporten är 100% korrekt och uppbackad med siffror
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har följt sjuksköterskelärare Campbell sedan pandemin startade och han har haft rätt i det mesta av det jag har sett, och varit snabb att ändra sig om något han gått ut med visat sig vara fel. Att han skulle vara en foliehatt är verkligen inte min bild av honom. Jag har inte kollat på alla svsnitt, så frågan om hans ståndpunkt beträffande parasitmedicinen har jag inte koll på.

Men om du GuW har data, rapporter eller tolkningar av samma rapport som motsäger det han säger i filmen jag länkade till, dvs att vaccin gör nytta även för folk som haft infekionen, så dela gärna med dig!
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top