Covid-19 viktig information!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sommar coviden slog till på jobbet efter en sk obligatorisk arbetsträff med samtliga. ? Så nu ligger ett gäng hemma o snörvlar hostar med feber i covid, alla som har fått är fullvaxinerade o några har genomgått covid innan.

Jag? Sjuk, nä varför då jag är ju ursvensk o käkar lchf motionerar aldrig osv, säkert därför jag ej får covid? som märks iallafall ?
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Hänger inte med i dina senaste poster riktigt.

Ska bilden visa på en biverkning av vaccinet eller av covid?
Gälar vore ju nice!

Obs. Detta inlägg kan innehålla spår av "skämt" och nötter.
Att du inte hänger med kan jag inte jag hjälpa. Vi kan alla vara tröga ibland.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
:banana Ett drygt år har gått sedan vaccinationerna startade och nu nu är det redan dags för den femte dosen till hösten. :rofl
För drygt ett år sedan censurerade man på bort allt sådant tal.. kallade det för konspirationsteorier idag verklighet..
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Eller så kunde du säga "Enligt en känd foliehatt på youtube"

Här är vad Wikipedia säger om honom:
"John Lorimer Campbell[3] is a British YouTuber and retired nurse educator who has posted YouTube video commenting on the COVID-19 pandemic since January 2020 on his channel, Dr. John Campbell. Whilst , initialy, his videos received some praise, some latter videos contain misinformation, such as the suggestion that deaths from COVID-19 have been over-counted, repeated false claims about the use of the anti-parasitic drug ivermectin as a COVID-19 treatment,[4] and misleading commentary about vaccine safety.[5][6][7]"

Om jag ser en youtube där kungen säger att plättar är gott säger inte jag
"Den information jag fick av Sveriges Konung gör gällande att plättar är gott"
Wikipedia=skriv en bok eller artikel. Hänvisa till densamme =SANT!
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ja, låt oss ha öppna sinnen. Jag är öppen för allt som kan bringa klarhet i tillvaron, men det underlättar ju om det går att validera med den vetenskapliga metoden.
Låt mig säga så här: Jag vet att 2+2=4.. varför skall jag/du behöva "validera" det med den vetenskapliga metoden.?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nativiteten i Sverige störtdyker. I Stockholm har det inte fötts så få barn under det första kvartalet sedan 2005. Men den kraftiga nedgången syns i hela landet.

Att ”botten går ur” barnafödandet på det här viset på bara ett kvartal är något som Gunnar Andersson, professor i demografi vid Stockholms universitet, säger sig aldrig ha sett tidigare. I huvudstaden är det en nedgång med närmare 15 procent.

Han får medhåll från Johanna Barane, statistik- och analyschef på stadsledningskontoret, som menar att dessa siffror ”sticker ut”. Och prognosen är att det är något som kommer att hålla i sig i varje fall över sommaren och hösten.

Experterna menar att det är fruktsamheten som gått ned, det vill säga den fysiska förmågan att få barn. Vad det beror på vet man dock inte. Teorier finns om att massvaccineringen mot covid kan ha haft en bidragande effekt, men det är inget som är belagt.

Andra tror att det kan röra sig om en ”postpandemisk” effekt och massreaktion på de stora förändringar man upplevt i samhället som en följd av smittspridningen. Den skjuts i barnafödandet man trodde skulle ske när fler var i lockdown i hemmen och hänvisade till ”naturliga nöjen” har inte infunnit sig mer än marginellt.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nativiteten i Sverige störtdyker. I Stockholm har det inte fötts så få barn under det första kvartalet sedan 2005. Men den kraftiga nedgången syns i hela landet.

Att ”botten går ur” barnafödandet på det här viset på bara ett kvartal är något som Gunnar Andersson, professor i demografi vid Stockholms universitet, säger sig aldrig ha sett tidigare. I huvudstaden är det en nedgång med närmare 15 procent.

Han får medhåll från Johanna Barane, statistik- och analyschef på stadsledningskontoret, som menar att dessa siffror ”sticker ut”. Och prognosen är att det är något som kommer att hålla i sig i varje fall över sommaren och hösten.

Experterna menar att det är fruktsamheten som gått ned, det vill säga den fysiska förmågan att få barn. Vad det beror på vet man dock inte. Teorier finns om att massvaccineringen mot covid kan ha haft en bidragande effekt, men det är inget som är belagt.

Andra tror att det kan röra sig om en ”postpandemisk” effekt och massreaktion på de stora förändringar man upplevt i samhället som en följd av smittspridningen. Den skjuts i barnafödandet man trodde skulle ske när fler var i lockdown i hemmen och hänvisade till ”naturliga nöjen” har inte infunnit sig mer än marginellt.
Försöker du undvika att posta källor?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Nativiteten i Sverige störtdyker. I Stockholm har det inte fötts så få barn under det första kvartalet sedan 2005. Men den kraftiga nedgången syns i hela landet.

Att ”botten går ur” barnafödandet på det här viset på bara ett kvartal är något som Gunnar Andersson, professor i demografi vid Stockholms universitet, säger sig aldrig ha sett tidigare. I huvudstaden är det en nedgång med närmare 15 procent.

Han får medhåll från Johanna Barane, statistik- och analyschef på stadsledningskontoret, som menar att dessa siffror ”sticker ut”. Och prognosen är att det är något som kommer att hålla i sig i varje fall över sommaren och hösten.

Experterna menar att det är fruktsamheten som gått ned, det vill säga den fysiska förmågan att få barn. Vad det beror på vet man dock inte. Teorier finns om att massvaccineringen mot covid kan ha haft en bidragande effekt, men det är inget som är belagt.

Andra tror att det kan röra sig om en ”postpandemisk” effekt och massreaktion på de stora förändringar man upplevt i samhället som en följd av smittspridningen. Den skjuts i barnafödandet man trodde skulle ske när fler var i lockdown i hemmen och hänvisade till ”naturliga nöjen” har inte infunnit sig mer än marginellt.
Låter som någon har foliehatt teori.. Om de är sant att folk inte blir fertila efter vaccinering är de illa..
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Spontant låter det jävligt märkligt, tycker jag.



"Antalet nyfödda barn i Stockholm under årets första kvartal är det lägsta sedan 2005, visar siffror från Stockholms stad."
Hur stor var befolkningen i sthlm då och hur stor är den nu?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Så hela restriktionsgrejen var nettonegativ?

Der er ikke en overdødelighed i Sverige sammenlignet med Danmark under hele pandemiens varighed. Det er svært at konkludere andet, end at nedlukningerne og restriktionerne over denne periode ikke har reddet nogen liv i Danmark sammenlignet med Sverige.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Samnytt skall man vara försiktig med som källa, framförallt vad gäller analys eller orsaksbakgrund till iakttagna fenomen…
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Samnytt skall man vara försiktig med som källa, framförallt vad gäller analys eller orsaksbakgrund till iakttagna fenomen…
Jag vet att du är vänster inriktad Brooklyn men trots detta respekterar jag ditt kunnande o din förmåga till trevliga texter.
Men just samnytt verkar vara ett rött skynke för vänstern. Är det för att samnytt skriver vad som händer på riktigt utan det statligt bestämda mediala filtret.

Staten tycker ju så illa om samnytt så det är speciella regler för statsbidrag enbart för samnytt. Rätt unikt.

Vad det gäller tysk energi försörjning så höjs röster för att dra hela regeringen Merkel inför rixrätt pga det dom ställt till med. Det har flaggat i några månader att utredningar pågår om vilka företag som inte kommer att få energi i vinter o behöva stänga.

Samma område regler om bortkoppling vid bekymmer finns även i Sverige det handlar om att säkerställa att viktig infa i länderna ex sjukhus får värme och elektrisitet.

Bara detta att börja dra igång dom sista kolkraftverk i Tyskland säger väll en del om krisen Vattenfall sålde sina till ett turkiskt företag som nu kommer att håva in enorma förtjänster.

Staten/vattenfall fortsätter kasta bort stora summor i förlängningen av eon affären i bristande kompetens o statlig miljöstyrning som med svensk kärnkraft..

Vi får hoppas på en mild vinter.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top