Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
De testas på precis samma vis som 13-19åringar. Vid symptom och när familjemedlemmar är sjuka. Dvs det är vårdnadshavarna som bestämmer precis som med alla omyndiga. Det finns kurvor och statistik på detta också tidigare i tråden.

Källa på det?
Folkhälsomyndigheten säger att alla vuxna, och barn från cirka 6 år, ska testa sig om de har symtom.

Och barn blir vanligtvis inte så sjuka och kan ofta vara symptomfria.

Lärare ligger i topp av drabbade yrkesgrupper. Men dom kanske sprider viruset pga att de har orgier i lärarrummen, vad vet jag?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Från mitten av april till mitten av maj registrerades 19 % av i alla nya fall hos 10-19-åringar och i kategorin 15–19-åringarna var smittan periodvis hela 30 % högre än för medelålders fastslår SvD idag.

Kraftigt fel

Samtidigt beräknade Folkhälsomyndigheten 2020 att personer under 20 år bara skulle stå för 1-2 % av smittfallen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Nu har 0–19-åringar högre förekomst av antikroppar än vuxna.

Stackars skolbarn måste ha blivit smittade av sina lärare som har troligtvis har orgier på lärarrummen med tanke på att lärarna är bland de mest drabbade.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Redan i mars:
Den tredje pandemivågen börjar skölja över Sverige och flera regioner ser en oroande trend där barn och unga dominerar smittspridningen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som sagt (igen). Inget av det du postar motsäger någonting av de tidigare inläggen. Det gäller att hålla isär äpplen och päron.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kan du förklara åt mig som inte förstår varför den grupp som enligt dig knappt smittar ändå har den högsta andelen personer med antikroppar?

Skilj nu på åldrarna 0-5, 6-12 och 13-19 eftersom de är åtskilda i statistiken och har helt olika kurvor.

Vilket är visat tidigare i tråden.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Enligt mig (baserat på det som hittills framkommit) smittar åldrarna 0-5 och 6-12 väldigt lite. De kan däremot ändå ha antikroppar och därmed också ha genomgått en infektion utan att det märkts utåt. Det är också ganska vanligt att de inte heller blir smittade även om vuxna i familjen bär på smittan. Tämligen vanligt att de yngre i familjen får ett negativt test även om de äldre får positivt.

13-19 åringarna är en helt annan grupp i detta avseende. Dels rör de sig över större områden, de åker kollektivt, de har vidare sociala beteenden osv och här har framförallt den brittiska mutationen bidragit till högre siffror. Därför har gymnasiet bedrivits helt på distans och högstadiet delvis. Tittar man på storstadsområdena så innebär det ju tex att elever från alla olika förorter osv åker kollektivt samma tid på morgonen för att komma till skolor som kanske ligger på andra sidan stan och där eleverna blandas från ALLA områden…

Allt detta är redogjort för tidigare i tråden och dina länkar slår ihop dessa olika ålderskategorier till en enda och då blir det missvisande.

Förstår du nu?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Enligt mig (baserat på det som hittills framkommit) smittar åldrarna 0-5 och 6-12 väldigt lite. De kan däremot ändå ha antikroppar och därmed också ha genomgått en infektion utan att det märkts utåt. Det är också ganska vanligt att de inte heller blir smittade även om vuxna i familjen bär på smittan. Tämligen vanligt att de yngre i familjen får ett negativt test även om de äldre får positivt.

13-19 åringarna är en helt annan grupp i detta avseende. Dels rör de sig över större områden, de åker kollektivt, de har vidare sociala beteenden osv och här har framförallt den brittiska mutationen bidragit till högre siffror. Därför har gymnasiet bedrivits helt på distans och högstadiet delvis. Tittar man på storstadsområdena så innebär det ju tex att elever från alla olika förorter osv åker kollektivt samma tid på morgonen för att komma till skolor som kanske ligger på andra sidan stan och där eleverna blandas från ALLA områden…

Allt detta är redogjort för tidigare i tråden och dina länkar slår ihop dessa olika ålderskategorier till en enda och då blir det missvisande.

Förstår du nu?



Ja, jag förstår att du fortsätter killgissa utan att förklara hur dessa grupper kan ha smittats till en sådan grad att de har högre andel med antikroppar trots att de inte sprider smitta själva.
Du har fortfarande ingen som helst källa som stödjer dina gissningar.

Tycker du det låter rimligt att dessa unga som du påstår svårligen blir smittade i hemmet, och inte heller i skolan men däremot blir dom smittade när dom reser kollektivt till skolan? Ett virus med synnerligen avancerat urval för när det smittar har tydligen drabbat världen...

Det är förstås möjligt att just föräldrar är mer ansvarslösa än andra och drar hem smittan till sina barn, och det är möjligt att lärarna som bevisligen också är överrepresenterade beter sig mer ansvarslöst än andra människor.
Men och andra sidan påstår du nu att just de unga ofta är de som inte blir smittade inom hemmets väggar när resten av familjen drabbats? Därmed påstår du ju att de unga till en ännu högre grad än andra blivit smittade någon annanstans än i hemmet och inte heller på skolan utan det har alltså skett i kollektivtrafiken?

Jag undrar om det finns någon data över resvanorna hos de smittade? Är det alltså i huvudsak alltså folk som reser kollektivt som fått covid 19?
Då kan man ju fundera över hur kollektivtrafiken ser ut i gruvorterna uppe i norr som drabbats under våren?

Angående gruppen 13-19 som du säger har bedrivit studier hemifrån så kommer ju den intressanta detaljen att rekommendationen om distansundervisning upphörde 2 april.
Och stod det inte i någon av dagens tidigare länkar att smittspridningen inom den gruppen ökat mycket på slutet? Jag kanske ska gräva lite mer i den saken.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Angående gruppen 13-19 som du säger har bedrivit studier hemifrån så kommer ju den intressanta detaljen att rekommendationen om distansundervisning upphörde 2 april.
Och stod det inte i någon av dagens tidigare länkar att smittspridningen inom den gruppen ökat mycket på slutet? Jag kanske ska gräva lite mer i den saken.

Ja minsann.
Från mitten av april till mitten av maj registrerades 19 % av i alla nya fall hos 10-19-åringar och i kategorin 15–19-åringarna var smittan periodvis hela 30 % högre än för medelålders fastslår SvD idag.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, och vad säger dina länkar egentligen?

Du missförstår ju hela frågan och blandar ihop åldersgrupper, absolut och relativ smittspridning och verkar mer fokuserad på att försöka ”bevisa” att jag har/hade fel än att förstå vad dina egna länkar egentligen säger. Kolla tillbaka några sidor och se på presenterade kurvor så förklarar de ju de fenomen du säger dig påvisa.

Så släpp saken nu. Du kan i stort sett lita på FHM, regeringen osv även om prognoser visar sig inte slå in med facit i hand och människor inte fullt följer restriktionerna.

Men det är helt OK att du tycker att jag har fel. Livet går vidare. :)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Mer/mindre sugen på vaccin efter detta? Startade vi med vaccinering innan nödvändig data fanns tillgänglig? Censureras information om vaccinen?
Lång men väldigt intressant.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mer/mindre sugen på vaccin efter detta? Startade vi med vaccinering innan nödvändig data fanns tillgänglig? Censureras information om vaccinen?
Lång men väldigt intressant.
Brett och hans fru är ofta värda att lyssna på.
Sen får man, som alltid, dra det genom sitt eget filter.
Men det känns inte som dom har någon "agenda" utan bara söker svar.
Inte minst om virusets ursprung.

Ändrar inget ang vaccinet för mig personligen.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Processen inte bara påskyndades utan "cornes were cut" och nu är alla en del av ett stort experiment - om man nu kan kalla det experiment då data inte samlas in kontrollerat och systematiskt ifrån alla deltagare.

"It doesn't stay in the shoulder where we all thought it should stay."
"The spike protein itself we now know is very dangerous."
"For me, the thing that's alarming, is that there's no alarm."

Ändrar inget för mig heller.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Processen inte bara påskyndades utan "cornes were cut" och nu är alla en del av ett stort experiment - om man nu kan kalla det experiment då data inte samlas in kontrollerat och systematiskt ifrån alla deltagare.

"It doesn't stay in the shoulder where we all thought it should stay."
"The spike protein itself we now know is very dangerous."

Ändrar inget för mig heller.
Tror det var något sånt här med siffrorna tidigare i tråden?
77 döda per miljon vaccinerade.
15000 döda per miljon smittade av viruset.
Om inte man har bevis för att siffrorna där är felaktiga så är det ganska tydligt för mig.
Men alla får väga sina "pros and cons" och därefter ta sitt beslut.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top