cbr 900 25kw ?

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Hallå !
undrade om det finns nån strypsats till en cbr 900 till 25kw ? :va
och sen undrar jag om dom e dyr i försäkring tänkte på en 92-94a ?

nä men jag e sugen på nått större än en 600a och ändå kunna köra det på mellan kortet !

Skit i vicket kort man har.... för vem stannar o visar det när det är spärr på vägen?? Moahahaaa Våga båga tufft o köra fort!
Dagens bästa! : Jag körde 61 mil på en dag i pisslandet Norge(vägmässigt) o tyckte att jag fått upp tempot rätt bra när jag stanna för o tanka, då svänger det in en Politi el.va fa det heter o sa att jag kört för fort & kört ifrån dom 3 ggr..!!?? ellerhur ! e dom så jävla söliga kan dom ta sej... Hur det gick? hehe jag "gick på toa" o passade på att kravla mej ut genom ventilationsfönstret o smet iväg till hojen på framsidan o lyckades ta mej därifrån med lite krångel.
Jo det kostade en shoei hjälm för den hängde på backspegeln o hans inte med o få på sej den när det blev lite bråttom :hihi :hihi NORWAY FOREVER!

micke85 skrev:
nä men jag e sugen på nått större än en 600a och ändå kunna köra det på mellan kortet !

Ja, det finns strypning till cbr900. Köpte min 1a hoj i somras, en cbr900-92. Till den fick jag med en massa trams, däribland originalblås, originalblinkers samt en strypningssats bestående av förgasarbrickor med i pyttelitet jävla hål i, samt en strypt cdi-box. Tror det var det enda.
Såvitt jag vet togs strypningen bort direkt, iaf enligt förra ägaren.

Kommer inte ihåg om den ursprungligen varit strypt till 25kW eller 37kW (50hk). Kunde inte hitta reg-beviset.

Vad gäller försäkring så har strypningen ingen betydelse. Numera går bolagen alltid på ursprungseffekten så du får ändå vackert slanta upp för 128 hästar :(

Ernst skrev:
Skit i vicket kort man har.... för vem stannar o visar det när det är spärr på vägen?? Moahahaaa Våga båga tufft o köra fort!
Dagens bästa! : Jag körde 61 mil på en dag i pisslandet Norge(vägmässigt) o tyckte att jag fått upp tempot rätt bra när jag stanna för o tanka, då svänger det in en Politi el.va fa det heter o sa att jag kört för fort & kört ifrån dom 3 ggr..!!?? ellerhur ! e dom så jävla söliga kan dom ta sej... Hur det gick? hehe jag "gick på toa" o passade på att kravla mej ut genom ventilationsfönstret o smet iväg till hojen på framsidan o lyckades ta mej därifrån med lite krångel.
Jo det kostade en shoei hjälm för den hängde på backspegeln o hans inte med o få på sej den när det blev lite bråttom :hihi :hihi NORWAY FOREVER!

hhöhöhöhö, världsklass
höhöhöhhö

micke85 skrev:
Hallå !
undrade om det finns nån strypsats till en cbr 900 till 25kw ? :va
och sen undrar jag om dom e dyr i försäkring tänkte på en 92-94a ?

Tänkte du ÅKA eller KÖRA hojen? :kocko :huvet
900:an kan ALDRIG bli rolig att köra strypt. :fatta!

Skalman skrev:
Vad gäller försäkring så har strypningen ingen betydelse. Numera går bolagen alltid på ursprungseffekten så du får ändå vackert slanta upp för 128 hästar :(

Jodå, Bilporr och MC försäkrar 25kw förutsatt att du har mellankort. Trygg Hansa tror jag gör likadant.

Skulle du sen vara inblandad i en olycka så kan det vara dumt att ha olika effekt i hojen och på pappret.

Jag hade min CBR900RR som 25kw i 2 timmar........ den var ju inte så kul att köra med. Det var OK dock. Fast försök inte få nån acceleration genom att försöka tokvarva... de GÅR INTE. Efter 5000 varv så tokdör maskiner känns det som. Det är noll kraft efter det.

vad kostar strypningen ? :7peta e det bara en brika eller måste man byta cdi boxen med ?

Ernst skrev:

:lol :lol :Bugar

Gustav1 skrev:
Jodå, Bilporr och MC försäkrar 25kw förutsatt att du har mellankort. Trygg Hansa tror jag gör likadant.

Skulle du sen vara inblandad i en olycka så kan det vara dumt att ha olika effekt i hojen och på pappret.

Det var en nyhet för mig. När jag ringde runt och skulle kolla försäkring på diverse hojar (cbr600, gixxer750, cbr900 osv) fick jag svaret av Bilporr och MC att de inte försäkrar denna sortens hojar - fick inte ens ett förslag. Av Trygg&Skamsen fick jag kostnadsförslag på 45000/året med beskedet att de försäkrar på ursprungseffekten.

Å andra sidan så var ju mitt körkort A-kort utan begränsning, om nu det spelar roll?

Edit: Förresten....nån som vet vad det kostar att regga om hojen till fulleffekt? Jag menar, jag kör ju ändå ostrypt plus att jag har den försäkrad för 128 pållar. Borde därför inte vara problem vid klotning, men man vet ju aldrig...

Last edited:
micke85 skrev:
vad kostar strypningen ? :7peta e det bara en brika eller måste man byta cdi boxen med ?

4 brickor, 1 per förknasare. Tror man måste byta cdi box oxå, fattar inte varför jag fick med en exktra annars.

Som vanligt undrar jag; VARFÖR kan folk inte köpa sig en vettig mellanhoj, som inte blir okörbar med strypningar. Ni kör mellanhoj just för att LÄRA er köra, inte för att ligga i 500 blås på motorvägen eller köra på slangen. En 600 blir precis lika okörbar som en 900 strypt, det finns ingen vettig människa som klarar att behålla strypningarna mer än ett par dagar. Så varför inte köpa nått som man kan köra strypt???? Kan nån svara på det????
/ T. Rött

OLJEKYLD GSXR skrev:
Som vanligt undrar jag; VARFÖR kan folk inte köpa sig en vettig mellanhoj, som inte blir okörbar med strypningar. Ni kör mellanhoj just för att LÄRA er köra, inte för att ligga i 500 blås på motorvägen eller köra på slangen. En 600 blir precis lika okörbar som en 900 strypt, det finns ingen vettig människa som klarar att behålla strypningarna mer än ett par dagar. Så varför inte köpa nått som man kan köra strypt???? Kan nån svara på det????
/ T. Rött

Ska du säga när du själv är Judas.

OLJEKYLD GSXR skrev:

Kolla med MC Kompaniet i Väring om dom har strypsatser till CBR900, det tror jag dom har...kostar 1195:- har jag för mig :tungan
Dom har i allafall till de felsta hojar, har dom inte hemma kan dom ta hem :tummenupp

Kör inte strypt det är töntigt :hihi :blah

Busgrabb hann före. hör med mc-kompaniet. Det räcker INTE med att sätta i brickor o sen iväg till reg-bes. Du måste ha papper på att den är strypt. Ett sådant papper fås med när du köper strypning på mc-kompaniet. Ska du strypa den med någon annans gamla brickor så måste du iväg till bänk o få papper av dom.

En ytterligare aspekt på vilken hoj man ska köpa till mellankort är att om man ska köra upp på den så MÅSTE hojen ha mer än 400 cc, o när man kör upp för tung så MÅSTE hojen har mer än 700 cc.

Lycka till!

/ Hannes

Ernst skrev:

:lol
Det var det roligaste jag läst idag :rofl

750RR

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...