Cannabis

• Thread starter Thread starter maroxx
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Men det där gäller väl bara om röker så gott som dagligen. Ökar verkligen toleransen ifall man bara röker lika ofta som en vanlig svensson dricker alkohol?

Nja röker man på helgerna så försvinner fnisset ganska snart (har jag hört:rolleyes: )

Efedrin, mefodronmm kanske till och med bra kola i rätt mängd. Allt handlar ju om dosering.

Att puffa på och fnissa en stund kan ju verka harmlöst men Jag har sett värre grejer.
1. Effedrin kan väl knappast räknas som drog ens?
2. Det finns knappast någon drog som är farlig i rätt dosering vid ett enstaka tillfälle.

1. Effedrin kan väl knappast räknas som drog ens?
2. Det finns knappast någon drog som är farlig i rätt dosering vid ett enstaka tillfälle.

Nä men det finns droger som tex braj som lagrar thc i fettvävnaden och andra som försvinner ut kroppen snabbt.

Skillanden är att en fylla efterföljs av en bakfylla och sen är man relativt kry igen. Inte alla men några pårökare blir mosiga i knoppen konstant av rökat.

.

var har du fatt det ifran? jag har bott i england i ca 10 ar nu och nastan alla jag kanner har rokat nagon gang, och jag kanner manga som rokar 2-3 jointar dagligen.
en av dom driver hotellverksamhet samt en rekryteringsfirma samt diverse affars verksamheter runt om i varlden. en annan kompis ar trader pa en stor bank i london, langa dagar dar det galler att vara skarpt. kanner hantverkare, gym instruktorer bilmekare etc som rokar varje dag (kvall). ingen jag kanner ar "mosig"

att man skulle bli konstant @mosig@ av att roka ar bara ennu ett av alla ogrundade argument mot canabis. sjalvklart att om man rokar pa hela dagen sa blir man nog fan mosig, precis som att man blir full av att supa hela dagen..

fyi sa ar jag varken for eller emot canabis, men jag tycker det ar viktigt att man haller sig till sakliga argument och inte foljer pa "roker du sa ar du snart prostituerad" argumenten man horde i skolan.

Tror du då på riktigt att det är själva drogen som får människor att prova heroin? På vilket sätt i ens det mest otroliga sammanhang skulle folk komma i närheten av heroin ifall det vore lagligt.

Det är väl ändå det som är poängen med det hela. Ifall cannabis är lagligt så kommer du inte komma i kontakt med en massa smutsiga knarklangare. Helt logiskt sett så skulle det verka för att folk INTE kommer i kontakt med knarklangare. Enda scenariot där cannabis fortfarande skulle räknas som en "inkörsport" är ifall det finns någonting i själva drogen som gör att kroppen känner ett behov av att prova tyngre och farligare droger.

jag tror inte det spelar någon roll om det är olagligt eller inte, folk brukar ju nu fastän det är olagligt. varför skulle det bli annorlunda bara för att det är lagligt ingen tvingar ju dem att ta kontakt med langarna innan dom provat. visst vissa kanske blir bjudna på hasch på fest och tycker de va kul/skönt, men dem tar ju senare själva kontakt med langarna. men jag hävdar att människan söker spänning och i början tycker nog många att röka hasch är spännande/farligt för att det är olagligt, men det kanske bara är spännings sökarna som går in på tyngre droger

amfetamin är inte varken psykiskt eller fysiskt beroendeframkallande, MEN det blir en vana att känna ruset och det kan väll i sig klassas som beroendeframkallande. men enligt forskarna så finns inga kemikalier i den drogen som gör en beroende och efter att själv ha brukat de flesta droger så anser jag att hasch är precis lika farlig som dom flesta andra "tyngre droger".

men i mitt missbruk så handlade det om att fly känslor och när inte cannabis/haschet räckte till fanns det andra prylar att ta, jag talar bara utifrån hur jag ser på saken nu och vet inte hur andra klassar sitt brukande av droger.

blev väldigt mycket text nu som jag nu glömt bort hur jag tänkte i början av inlägget men jag låter allt stå kvar eftersom att det hade en mening.

var har du fatt det ifran? jag har bott i england i ca 10 ar nu och nastan alla jag kanner har rokat nagon gang, och jag kanner manga som rokar 2-3 jointar dagligen.
en av dom driver hotellverksamhet samt en rekryteringsfirma samt diverse affars verksamheter runt om i varlden. en annan kompis ar trader pa en stor bank i london, langa dagar dar det galler att vara skarpt. kanner hantverkare, gym instruktorer bilmekare etc som rokar varje dag (kvall). ingen jag kanner ar "mosig"

att man skulle bli konstant @mosig@ av att roka ar bara ennu ett av alla ogrundade argument mot canabis. sjalvklart att om man rokar pa hela dagen sa blir man nog fan mosig, precis som att man blir full av att supa hela dagen..

Som tidigere sagt så har det med människor att göra. Vissa klarar det, andra inte. Så är det med de flesta droger men alla droger ger olika resultat.

men jag tycker det ar viktigt att man haller sig till sakliga argument och inte foljer pa "roker du sa ar du snart prostituerad" argumenten man horde i skolan.

ifall det inte var helt sakligt det man fick höra i skolan(kan inte minnas att det var osakligt) så tar jag hellre det än åt andra hållet med facit i hand, det gick vanligtvis inte så bra för dom som tog drogvägen

jag tror inte det spelar någon roll om det är olagligt eller inte, folk brukar ju nu fastän det är olagligt. varför skulle det bli annorlunda bara för att det är lagligt ingen tvingar ju dem att ta kontakt med langarna innan dom provat.

Så ifall cannabis blir lagligt så skulle människor ändå ta kontakt med knarklangare för att köpa cannabis istället för att gå till affären? Du får ursäkta men jag förstår verkligen inte hur du tänker där.

Jag tror väl hur som helst att alla kan vara överens om att det är jättedåligt att missbruka, vad det än är. Det är ju dock folk med psykiska problem, folk som mår dåligt och folk med missbrukarpersonligheter som börjar missbruka. Om vi ser till det totala antalet människor som missbrukar alkohol, cannabis, heroin, kokain och så vidare så tror jag inte att det antalet skulle öka en procent ifall cannabis vore lagligt.

Så ifall cannabis blir lagligt så skulle människor ändå ta kontakt med knarklangare för att köpa cannabis istället för att gå till affären? Du får ursäkta men jag förstår verkligen inte hur du tänker där.

Jag tror väl hur som helst att alla kan vara överens om att det är jättedåligt att missbruka, vad det än är. Det är ju dock folk med psykiska problem, folk som mår dåligt och folk med missbrukarpersonligheter som börjar missbruka. Om vi ser till det totala antalet människor som missbrukar alkohol, cannabis, heroin, kokain och så vidare så tror jag inte att det antalet skulle öka en procent ifall cannabis vore lagligt.

det första har ja lite svårt själv att förstå hur jag tänkte.

det går att disskutera för och nackdelar hur länge som hellst utan att det går att bevisa vem som har rätt och fel. så nu tackar jag för mig i denna tråden och far på hockey! :hej

Tycker själv inte det är så pass trevligt att sitta i en soffa och svulla i mig massa skit med några stenade tomtar.

Föredrar då spriten många gånger hellre.

Legalisering vill jag inte heller se. Förresten, de som röker på. Vilka bryr sig om det är olagligt?

Vad är det för personer som röker på? De jag känner umgås jag inte längre med (knappt) då det enda som gäller är att sitta i en soffa dega.

De arbetslösa? Ja det är dessa personer! :)

Jag säger bara: Anders Kleerup i debatt :rofl

Vet inte om han brajjar på eller bara sysslar med andra droger, men det lär vi väl snart få veta efter pisseprovet på grammisgalan.

Rödbetor! Enligt säkra källor ska man halisunera om man är 14 kilo.

Ap ap ap, rödbetor ger svåra biverkningar. En midsommarafton för ett par år sedan åt jag ett gäng, ett stort gäng hela rödbetor. Dagen efter sket jag blod i kollosalformat, trodde jag. I flera dagar var jag mer eller mindre övertygad om att jag hade fått cancer i magen. Vågade inte ens google på "fenomenet". När jag till sist tog mod till mig och gjorde lite efterforsknngar så förstod jag att det var rödbetorna. Jag fortsatte dock att ge ifrån mig av den röda färgen i flera dagar efteråt.
Som sagt, rödbetor ger ångestfyllda biverkningar.

När det gäller cannabis så håller jag med om vad flera sagt tidigare i tråden. Bara för att en drog är legal så motiverar inte det att legalisera ytterligare en, oavsett om den är skadligare än den första eller ej.

Cannabis är inte bara en inkörsport pga gemensam legal status med andra droger utan också på grund av rusets karaktär. Man blir inte hachbäng som man blev i början efter idogt nyttjande, då får man köra andra kemikalier eller heroin för att få samma flum.

Och dethär vet du?
Folk som söker kickar lider större risk att börja med heroin än "normala" människor som nöjer sig med det man har, om du kollar hur många som röker gräs och hur många som har gått vidare till tyngre droger ser du nog att det är en ytterst liten del av rökarna som gått vidare. Dessa personer lider mest troligen av sociala problem och/eller söker nya kickar.

Tror inte cannabistoleransen ökar så mycket som med alkohol t.ex. Herointoleransen tycks också öka då missbrukare klarar mängder som en nybörjare skulle dött av, vad ska man då gå vidare med?

Tar du ett uppehåll i rökandet på nån månad så blir du lika fjortisbäng när du börjar igen, toleransen går tillbaka med tiden.

Sedan Tvivlar jag på att cannabis och heroin ger samma sorts rus, man måste kunna skilja på droger och droger

Jag säger bara: Anders Kleerup i debatt :rofl

Vet inte om han brajjar på eller bara sysslar med andra droger, men det lär vi väl snart få veta efter pisseprovet på grammisgalan.

Har HÖRT att han använder amfetamin

Last edited:
Rödbetor! Enligt säkra källor ska man halisunera om man är 14 kilo.

Hohoho!

Det påminner mig om när jag var 14 eller nått sånt och jag och en polare satt och rökte torkad banan vi hade tillrett enligt vedertaget knarkarrecept han hittat i anarkistens kokbok, om nu någon kommer ihåg den. Hahaha - funkade inget vidare kan jag säga. :rofl

Och dethär vet du?

Ja visst.

Beställ du hem ett paket från www.spicesweden.com och återkom :)

Förbjuds i tyskland vid årsskiftet men fortf lagligt i sverige

Skitbra, moderatorer som länkar till drogförsäljning. :banana
Jag tycker det är en så bra idé att jag tipsar om den förvisso dödliga men ändå lagliga drogen GBL. Så länge det är lagligt så tycker jag man ska uppmuntra till droganvändning via Sporthoj, det är bara bra.

GBL, eller gamma-butyrolakton, är ett lösningsmedel som används vid bland annat klotterbekämpning. GBL används vid framställning av den narkotikaklassade substansen GHB. Det har efter tidigare dödsfall framförts krav på att medlet ska narkotikaklassas men det har ännu inte skett.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2402619.svd

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT