Cannabis

• Thread starter Thread starter maroxx
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Efter några år? Det räcker med en feting på efterfesten för att bli sån.

mm exakt, folk tror att man är sådär när man är nykter också... däremot är hans skratt i världsklass

Men sluta nu, du vet ju inte halv sju vad du snattrar om ens. Blandar ut hasch, hur fan skulle det gå till menar du? Jävla dumheter. Jag vet vad jag vet och när jag inte vet så är jag tydlig med att jag antar något.

Dina polare kanske var bänga

Eeh, va? vet du hur man framställer hasch? hur kommer det sig att ju längre norrut desto sämre är kvalitén, det finns exempel där langarna har blandat ut haschet med skosvärta för att det ska bli mörkare och se "potentare" ut... folk har eldat på biten och svart rök har bildats, nyttigt?

undrar vem som inte "halv sju vet vad han snattrar om":confused:

Eeh, va? vet du hur man framställer hasch? hur kommer det sig att ju längre norrut desto sämre är kvalitén, det finns exempel där langarna har blandat ut haschet med skosvärta för att det ska bli mörkare och se "potentare" ut... folk har eldat på biten och svart rök har bildats, nyttigt?

undrar vem som inte "halv sju vet vad han snattrar om":confused:

ja jag vet och det är så jävla mycket skitsnack det du skriver. har rökt nästan överallt i detta avlånga land och även utomlands under dom åren ja var aktiv, kvalitén varierar överallt. har rökt skitdåliga prylar i söder och grymt bra gräs här uppe! klart som fan du eldar för att mecka och ibland blir den lite svedd, so what? tror du det har något med ruset att göra? eventuellt att det tappar lite effekt.

sen finns det ju olika sorter. svart afgahn (stavning?) m.m olika symboler på kakorna. men du kanske bara har erfarenhet från flashback och din polares garderobsgräs?!

Vi behöver färre pundare i det här landet, inte fler. Så inte nog med att skiten ska kriminaliseras - påföljden för innehav, bruk, försäljning och fan och hans moster ska skärpas.

Inte riktigt...det som finns kvar i fettvävnaderna är THC-Metaboliter, dvs en nedbruten restprodukt som lagras i fettet tack vare att den är fettlöslig. Metaboliterna är INTE på något sätt psykoaktiva, du kan alltså inte bli plötsligt hög en månad efter att ha rökt.(vilket den svenska propagandamaskinen hävdar med en dåres envishet)

Har aldrig påstått att man plötsligt blir hög. Däremot kan det vara svårt att veta om någon har rökt samma dag denne kör bil eller 2 dar innan om det skulle legaliseras.

Trist historia onekligen, men, sen har man skillnaden mellan bruk och missbruk....Hur charmig hade din polare varit som nedpissad parkbänksalkis? Allt är skadligt i för stora doser...

Han räkte inte specielt mycket (ofta) innan det tog fäste. Som Jag sa tidigare så är alla olika. Beroendesjukdomen finns till stor del i människan. Är du alkoholist kan du kunka vanligt bara du får dig ett järn i mellanåt medans samma status hos en dito rökaberoende denderar vara mosig 24/7.

Vi behöver färre pundare i det här landet, inte fler. Så inte nog med att skiten ska kriminaliseras - påföljden för innehav, bruk, försäljning och fan och hans moster ska skärpas.

Fast nu är ju inte skärpta påföljder automagiskt lika med färre missbrukare. Vi har jämfört med europa både hårdare påföljder och fler tunga narkotikamissbrukare - vad beror det på?

ja jag vet och det är så jävla mycket skitsnack det du skriver. har rökt nästan överallt i detta avlånga land och även utomlands under dom åren ja var aktiv, kvalitén varierar överallt. har rökt skitdåliga prylar i söder och grymt bra gräs här uppe! klart som fan du eldar för att mecka och ibland blir den lite svedd, so what? tror du det har något med ruset att göra? eventuellt att det tappar lite effekt.

sen finns det ju olika sorter. svart afgahn (stavning?) m.m olika symboler på kakorna. men du kanske bara har erfarenhet från flashback och din polares garderobsgräs?!

Snälla... ska det bli svart rök om man eldar? och ja jag vet vad svart afgan är. och självklart finns kvalité norrut också men det är ovanligt.

Jag vet att det inte spelar nån roll om man sveddar biten när man meckar, nåt annat påstod jag inte, eller? det jag syftade på var att röken som bildades var svart.

Och ja, jag vet att det finns olika sorter

Läs igenom mitt inlägg igen så kanske du förstår vad jag skrev... kanske har cannabis inverkan på intelligensen iallafall

Flashback är för övrigt det äckligaste forum jag vet...

Snälla... ska det bli svart rök om man eldar? och ja jag vet vad svart afgan är. och självklart finns kvalité norrut också men det är ovanligt.

Jag vet att det inte spelar nån roll om man sveddar biten när man meckar, nåt annat påstod jag inte, eller? det jag syftade på var att röken som bildades var svart.

Och ja, jag vet att det finns olika sorter

Läs igenom mitt inlägg igen så kanske du förstår vad jag skrev... kanske har cannabis inverkan på intelligensen iallafall

Flashback är för övrigt det äckligaste forum jag vet...

det är väll precis lika vanligt med bra kvalité här uppe som söderut?
nä jag tror inte att cannabis har haft någon inverkan på min intelligens, däremot kan det ha bidragit att jag inte tänker lika långt.
men att jag ibland har lite svårt att förstå ibland kan ju bero på alla andra kemikalier och substanser som färdats genom ådrorna, men det kan ju rökandes ha bidragit till också.

summa kardemumma
cannabis är dåligt,
droger är dåligt.

sen är det som stuff sade att vi inte behöver fler knarkare, vi borde försöka hjälpa dom som vill ha hjälp ut ur missbruk.

men om du ändå ska sitta hemma och knarka kan du likagärna hänga på FB för lite underhållning och sprida dina lovord legalisering och om hur bra det är.
skriv gärna en tripp rapport, ska med glädje läsa :tummenupp

jag blir social, glad och hjälpsam av canabis (Och dom lagliga varianterna)
av alchol blir jag skränig pratar oavbruttet våldsbenägen 7/10 gånger.

Om jag vill ha en legalisering? Fan heller, har sett hur illa det slår när det slår illa, skulle inte drömma om att köpa eller börja puffa regelbundet heller.

Och hur vet du att pundarna blir fler i.o.m en legalisering?

Sverige har lika många tunga missbrukare (t.o.m fler enligt vissa) än t.ex. Holland, och antalet cannabisrökare per 100 000 är heller inte fler i Holland, inte märkbart iallafall.

Sverige har, som Halogen skrev en striktare narkotikapolitik än de flesta europeiska länder, och ändå har vi i stort sett lika många missbrukare... kan det vara så att många människor, precis som när man var barn, gör raka motsatsen mot vad pappa eller i detta fall staten vill?

Kanske är information bättre än förbud? har för mig att antalet tobaksrökare minskat efter man började informera om hur farligt det är och satte sådana varningstexter på paketen.

Och hur vet du att pundarna blir fler i.o.m en legalisering?

Sverige har lika många tunga missbrukare (t.o.m fler enligt vissa) än t.ex. Holland, och antalet cannabisrökare per 100 000 är heller inte fler i Holland, inte märkbart iallafall.
Ap ap ap! :ajjabajja

Jag förstår att det är lätt att lyssna på knarkliberalernas rappakalja, men om du ska jämföra Sverige gentemot Europa hur det faktiskt ligger till när det gäller cannabis kommer du att bli överrraskad.

"Med hjälp av en enkätundersökning som i de flesta fall genomförts under perioden 2003−2006 har ECNN skattat narkotikaprevalensen i Europa. En försiktig skattning visar att över 70 miljoner vuxna europeer använt cannabis minst en gång i livet. Detta motsvarar i genomsnitt nästan en fjärdedel av alla15–64-åringar. Bland de länder som ingick i undersökningen redovisade Danmark, Frankrike och Storbritannien högst prevalens (37, 31 respektive30%). Tolvmånadersprevalensen för de europeiska länderna var ca 7% och månadsprevalensen ca 4%. Sverige ligger bland de länder som redovisat absolut lägst värden för perioderna en månad samt ett år. Vad gäller livstidsprevalensen placerar sig Sverige lågt, dock inte bland de länder med allra lägst redovisad prevalens (ECNN 2007)."

http://www.can.se/documents/CAN/Rap...serie-113-drogutvecklingen-i-sverige-2008.pdf (sid 145)

:krama

Sverige ligger bland de länder som redovisat absolut lägst värden för perioderna en månad samt ett år. Vad gäller livstidsprevalensen placerar sig Sverige lågt, dock inte bland de länder med allra lägst redovisad prevalens (ECNN 2007)."

http://www.can.se/documents/CAN/Rap...serie-113-drogutvecklingen-i-sverige-2008.pdf (sid 145)

Det där hade ju varit intressant ifall det spelade nån roll ifall nån har rökt cannabis. Jag bryr mig ungefär lika mycket som jag bryr mig om hur ofta folk kliar sig på pungen.

Röka hasch eller supa. Det är ju skitsamma.

Det där hade ju varit intressant ifall det spelade nån roll ifall nån har rökt cannabis. Jag bryr mig ungefär lika mycket som jag bryr mig om hur ofta folk kliar sig på pungen.
Ville bara tillrättavisa killens gissningslek. Jag inser att jag varken kan omvända pundare eller deras hejarklack.

Ville bara tillrättavisa killens gissningslek. Jag inser att jag varken kan omvända pundare eller deras hejarklack.

Såvida du inte är nykterist så är du ju inte ett dugg bättre än pundarna.

Med pundarna menar jag då helgrökarna, inte heroinister som lever på gatan.

Jag är inte för en legalisering men jag är definitivt mot dagens lagstiftning på området. Mest är jag bara irriterad av all desinformation som fortfarande dominerar - som om myndigheter inte hade kunnat räkna ut vilken påverkan tex internet kan göra.

När jag var liten såg jag på programmet Barnjournalen, där spände Bengt Fahlström blicken i tv-kameran och sa att hasch minsann skulle få dig till heroinist och förstöra ditt liv. Jag minns inte om det var effektivt i större perspektiv, kanske för 11-åringar, men vad jag minns är att man växte upp, drog till Rosklide, rökte gräs och insåg när man kom hem att det aldrig blev heroinist av en.

Desinformation, särskilt när den är medveten, är värre än alla narkotikabrott tillsammans av två skäl. Det ena är att folk börjar tänka så här - eftersom myndigheter överdriver/ljuger om cannabis så varför skulle dom då tala sanning om tex heroin? Helt plötsligt har man underskattat heroin och social utsatthet är ett faktum.

Det andra skälet är att folk börjar misstro myndigheterna och i förlängningen tappa tilltro till det demokratiska samhällssystemet med katastrofala följder runt hörnet - då har vi mycket större problem i det här landet än haschrökande ungdomar.

Jag är inte för en legalisering men jag är definitivt mot dagens lagstiftning på området. Mest är jag bara irriterad av all desinformation som fortfarande dominerar - som om myndigheter inte hade kunnat räkna ut vilken påverkan tex internet kan göra.

När jag var liten såg jag på programmet Barnjournalen, där spände Bengt Fahlström blicken i tv-kameran och sa att hasch minsann skulle få dig till heroinist och förstöra ditt liv. Jag minns inte om det var effektivt i större perspektiv, kanske för 11-åringar, men vad jag minns är att man växte upp, drog till Rosklide, rökte gräs och insåg när man kom hem att det aldrig blev heroinist av en.

Desinformation, särskilt när den är medveten, är värre än alla narkotikabrott tillsammans av två skäl. Det ena är att folk börjar tänka så här - eftersom myndigheter överdriver/ljuger om cannabis så varför skulle dom då tala sanning om tex heroin? Helt plötsligt har man underskattat heroin och social utsatthet är ett faktum.

Det andra skälet är att folk börjar misstro myndigheterna och i förlängningen tappa tilltro till det demokratiska samhällssystemet med katastrofala följder runt hörnet - då har vi mycket större problem i det här landet än haschrökande ungdomar.

Det spelar ingen roll vilken information man ger till tonåringar. När de träffar på "fel" kompisar så försvinner alla förmaningar från föräldrar och de kan göra i stort sätt vad som helst som till exempel börja snatta, röka, dricka alkohol, röka hasch för att det är spännande och tufft att prova på.

"Kompisarna gör ju det så då måste jag också göra det"-syndromet kopplar helt bort riskvärderings-systemet i hjärnan. Försök att säga till en tonårsdotter att hon inte får träffa den där spännande killen som röker hasch...

Ap ap ap! :ajjabajja

Jag förstår att det är lätt att lyssna på knarkliberalernas rappakalja, men om du ska jämföra Sverige gentemot Europa hur det faktiskt ligger till när det gäller cannabis kommer du att bli överrraskad.

"Med hjälp av en enkätundersökning som i de flesta fall genomförts under perioden 2003−2006 har ECNN skattat narkotikaprevalensen i Europa. En försiktig skattning visar att över 70 miljoner vuxna europeer använt cannabis minst en gång i livet. Detta motsvarar i genomsnitt nästan en fjärdedel av alla15–64-åringar. Bland de länder som ingick i undersökningen redovisade Danmark, Frankrike och Storbritannien högst prevalens (37, 31 respektive30%). Tolvmånadersprevalensen för de europeiska länderna var ca 7% och månadsprevalensen ca 4%. Sverige ligger bland de länder som redovisat absolut lägst värden för perioderna en månad samt ett år. Vad gäller livstidsprevalensen placerar sig Sverige lågt, dock inte bland de länder med allra lägst redovisad prevalens (ECNN 2007)."

aaaaight, erkänner mig väl slagen på den punkten då (dock visste jag att danmark låg högst och frankrike på andra plats) Vet inte omdet spelar nån roll i sammanhanget men Danmark har enligt Guinnes rekordbok världens lyckligaste befolkning.

faktum kvarstår dock att cannabis blir mer och mer accepterat även i sverige, och som turbojugend säger: är du inte nykterist är du inte bättre än "pundarna"

Det enda som skiljer är att det ena är lagligt i Sverige

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma