Cannabis

• Thread starter Thread starter maroxx
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
En anledning till att cannabis kan leda till tyngre saker är att folk är tvungna att vända sig till langare som erbjuder annat också. Hade det varit lagligt och man kunde handlat på bolaget kanske det hade sett lite annorlunda ut.

Och alkohol kan utan tvekan leda till tyngre saker i vissa fall. Alla i min bekantskapskrets som experimenterat med andra saker har gjort det på fyllan.

Cannabis över sprit any day om jag är tvungen att välja. Det är den enda drogen jag skulle kunna tänka mig att köpa nykter, förutom sprit dårå ;)

Är alla moderatorer på skidsemester :confused:

Kom på hur man väcker dom:tummenupp Varför ingen olyckstråd 2009, vänta bara snart är denna stängd.

Last edited:
Jag är defintivt en av liberalerna på forumet och tycker nog i grund och botten att folk ska få bestämma så mycket som möjligt själv. Å visst, det går alltid att hävda att cannabis inte är så farligt eller att alkohol är värre.

Men jag kan å andra sidan inte blunda för att över 80% av våra klienter missbrukar. mest hasch och amfetamin, och att missbruk är den överlägset vanligaste orsaken till återfall och att en del av mina klienter har mördat under påverkan av droger. Mord som inte hade skett om de hade varit drogfria. Samtidigt sitter det folk och tjänar big bucks på all den dj-a misär som faktiskt följer i missbrukets spår. Det är givetvis lätt att prata om information och behandling men faktum är att "motståndarsidan" har så enormt mycket mer resurser, inkl drogliberaler, journalister och kändisar, på sin sida och att de tjänar enorma summor på att folk drogar så det är en ojämn kamp.

Summa summarum: Efter att ha jobbat med de, iofs mest negativa effekterna av droger, så har jag blivit mindre liberal. Snart står jag väl sida om sida med Markus et. al och skriker om hårdare lagar...

...det är ju lite snett att jämföra med alkohol med, det finns ju de som jag själv som tar en finvirre ibland, eller avnjuter en guinness bara för att det är gott, och det är i så små mängder att det inte ger något rus.

Jag var lätt berusad innan jul när Lillasyster spelade i Västerås, innan dess var det nog Maidenhelgen i Götet i somras som man var lite salongslullig - jag har inte tid med bakfyllor när det tränas och tävlas enduro på helgerna.

Idrott grabbar, prova på den skiten så slipper ni söka kickar via droger...

/J

Jag är defintivt en av liberalerna på forumet och tycker nog i grund och botten att folk ska få bestämma så mycket som möjligt själv. Å visst, det går alltid att hävda att cannabis inte är så farligt eller att alkohol är värre.

Men jag kan å andra sidan inte blunda för att över 80% av våra klienter missbrukar. mest hasch och amfetamin, och att missbruk är den överlägset vanligaste orsaken till återfall och att en del av mina klienter har mördat under påverkan av droger. Mord som inte hade skett om de hade varit drogfria. Samtidigt sitter det folk och tjänar big bucks på all den dj-a misär som faktiskt följer i missbrukets spår. Det är givetvis lätt att prata om information och behandling men faktum är att "motståndarsidan" har så enormt mycket mer resurser, inkl drogliberaler, journalister och kändisar, på sin sida och att de tjänar enorma summor på att folk drogar så det är en ojämn kamp.

Summa summarum: Efter att ha jobbat med de, iofs mest negativa effekterna av droger, så har jag blivit mindre liberal. Snart står jag väl sida om sida med Markus et. al och skriker om hårdare lagar...

På dem som jobbar med missbrukare låter det alltid som om att de psykiska problemen är ett stort problem, men vad vet ni egentligen? visst, ni träffar missbrukarna men antalet brukare som inte syns är betydligt fler, ni träffar de som inte kan hantera drogen, ni ser det absolut värsta som drogen kan leda till.

Visste man inte bättre skulle man på samma sätt kunna säga att alkohol leder till missbruk och problem i större utsträckning än nu, nu vet de flesta att man KAN bruka alkohol utan att få problem, eftersom alkohol är lagligt och det inte finns nån anledning att dölja sitt bruk... med cannabis är mörkertalet brukare större än man tror.

Spekulerar bara.

På dem som jobbar med missbrukare låter det alltid som om att de psykiska problemen är ett stort problem, men vad vet ni egentligen? visst, ni träffar missbrukarna men antalet brukare som inte syns är betydligt fler, ni träffar de som inte kan hantera drogen, ni ser det absolut värsta som drogen kan leda till.

Visste man inte bättre skulle man på samma sätt kunna säga att alkohol leder till missbruk och problem i större utsträckning än nu, nu vet de flesta att man KAN bruka alkohol utan att få problem, eftersom alkohol är lagligt och det inte finns nån anledning att dölja sitt bruk... med cannabis är mörkertalet brukare större än man tror.

Spekulerar bara.

så du menar att psykiska problem inte är något problem igentligen?
klart dom ser det värsta som droger leder till. har sagt det förut i men säger det igen DROGER ÄR INGE BRA, och det leder ALDRIG till nå positivt

På dem som jobbar med missbrukare låter det alltid som om att de psykiska problemen är ett stort problem, men vad vet ni egentligen?
Vad jag vet egentligen??? Är det inte en rätt korkad fråga som jag utan större problem kunde bolla tillbaka.
Ok, vad jag vet är att det bland mina klienter har förekommit ett par mord, ett antal misshandlar, massor av stölder och lite annat smått och gott av personer som varit psykiskt sjuka p.g.a. att de använder droger. Detta är inte samma som att de har fått sin sjukdom p.g.a. drogerna men att de får återfall eller förvärras för att de har tagit droger.

Å du har helt rätt. vilket jag också påpekade: Jag ser dem värsta exemplen och inte majoriteten. Jag är också tillräckligt smart, om än vissa tvivlar på det, för att se skillnaden på att dricka whisky på helgen och att skjuta heroin.

Men vi kan vara eniga om att om vi bortser från alla negativa effekter, speciellt de värsta, så är droger problemfria!!!!

Jag vill också repetera att jag inte tror på lagar som lösning på problemet!

Weeehooo :)
Jag gjorde som in sa och köpte en kaka för 1500 kroner som jag rökte upp. Fy fan vad man blev som en gummiboll inne i skallen. Först så blev det så häääär och sen lite så hääääär och sen rökt jag lite mer och då blev det ännu mera. Så hittade jag gitarren och lärde mej spela en massa låtar som dom spelade på radion. Snacka om fiiiling som det blev. I alla fall så tog allt slut i går så jag har sovit i 24 timmar. Vaknade nyss och var solklar i knoppen. Glömde att gå till jobbet har jag gjort också, inte bra, inte bra.

så du menar att psykiska problem inte är något problem igentligen?
klart dom ser det värsta som droger leder till. har sagt det förut i men säger det igen DROGER ÄR INGE BRA, och det leder ALDRIG till nå positivt

Det sa jag inte, jag sa att de "missbrukare" och personer med psykiska problem är de som oftast syns, den "stora massan" klarar fortfarande av ett bruk utan att hamna i misär...

Bara för att ni arbetar med missbrukare innebär inte det att ni vet allt om cannabisrökare... ni ser drogernas absoluta baksida, ni kommer knappast i kontakt med de som inte har några problem, eller?

Exakt samma gäller för alkohol då... bara det att alla vet att "den stora massan" som dricker alkohol klarar av att hålla det på en "bruksnivå" medans några få individer inte klarar det. "den stora massan" cannabisrökare är oftast diskreta med sitt bruk och syns inte utåt, de som syns mest är de som arresteras och/eller behöver mental vård el. liknande.

Och dessutom, nej droger är inge bra, att vara nykter är såklart absolut bäst för en frisk människa, utan tvekan.

edit: sjukt rolig kille dendär ozzy_osbourne

Last edited:
Det sa jag inte, jag sa att de "missbrukare" och personer med psykiska problem är de som oftast syns, den "stora massan" klarar fortfarande av ett bruk utan att hamna i misär...

Bara för att ni arbetar med missbrukare innebär inte det att ni vet allt om cannabisrökare... ni ser drogernas absoluta baksida, ni kommer knappast i kontakt med de som inte har några problem, eller?

Exakt samma gäller för alkohol då... bara det att alla vet att "den stora massan" som dricker alkohol klarar av att hålla det på en "bruksnivå" medans några få individer inte klarar det. "den stora massan" cannabisrökare är oftast diskreta med sitt bruk och syns inte utåt, de som syns mest är de som arresteras och/eller behöver mental vård el. liknande.

Och dessutom, nej droger är inge bra, att vara nykter är såklart absolut bäst för en frisk människa, utan tvekan.

edit: sjukt rolig kille dendär ozzy_osbourne

jag jobbar inte med missbrukare utan är fd missbrukare, slösade bort 3 år av mitt liv på ingenting. så jag har varit/är i kontakt med diskreta haschrökare som gatuknarkare, skildnaden nu är att jag ser det med andra ögon när jag blivit drogfri. stannar kanske och snackar med dem på stan och ber dem sluta och komma till insikt med att varken CB eller andra droger är bra. vissa vill men klarar inte av det. då är det även dessa som sitter hemma och är diskreta, som har insett att dom har problem. kanske inte att dom tokknarkar men att dom inte kan sluta röka. bara en sån sak som CB rökarna inte tänker på, "jag har inga problem, kan sluta när jag vill men jag vill inte" börjar bli en väldigt gammal fras. röker man varje/varannan dag har man problem i mina ögon!

Jag vet inte om jag förstår din tankebana. Är det du försöker säga att missbruket, och alla de negativa effekterna som uppstår p.g.a. det, av en drog inte hänger ihop med bruket av en drog?? Att folk inte passerar "bruk" på vägen till "missbruk"?

Jag är väl medveten om att jag inte känner alla som använder droger, jag är väl medveten om att de flesta som använder droger inte utvecklar problem. Men jag är lika väl medveten om att ingen som idag är missbrukare hade intentionen att bli en missbrukare när de började.

Så jag fattar inte varför du hänger upp dig på att jag, och många andra, bara träffar de som inte klarar sig. Jag har väl knappast stuckit under stolen med att jag är medveten om det eller fört någon direkt propaganda mot cannabis? Men jag är defintivt inte enig med de som vill påskina att ex. hasch är helt oförärglig och jag tror att den hållningen bidrar till att fler hamnar i klistret, vilket i min värld är onödigt.

Nu får det vara helg för min del.

Jag vet inte om jag förstår din tankebana. Är det du försöker säga att missbruket, och alla de negativa effekterna som uppstår p.g.a. det, av en drog inte hänger ihop med bruket av en drog?? Att folk inte passerar "bruk" på vägen till "missbruk"?

Jag är väl medveten om att jag inte känner alla som använder droger, jag är väl medveten om att de flesta som använder droger inte utvecklar problem. Men jag är lika väl medveten om att ingen som idag är missbrukare hade intentionen att bli en missbrukare när de började.

Så jag fattar inte varför du hänger upp dig på att jag, och många andra, bara träffar de som inte klarar sig. Jag har väl knappast stuckit under stolen med att jag är medveten om det eller fört någon direkt propaganda mot cannabis? Men jag är defintivt inte enig med de som vill påskina att ex. hasch är helt oförärglig och jag tror att den hållningen bidrar till att fler hamnar i klistret, vilket i min värld är onödigt.

Nu får det vara helg för min del.

otroligt bra inlägg! :klappar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show