Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har oljekylare original på min 850, men vet inte hur det är på 750in? Min sitter ansluten ovanför oljefilter, kan ta en bild nästa gång jag tar mig ut i garagetSitter det oljekyl på dom original? Ska jag borra min 750 till 1000cc kommer jag behöva oljekyl säger gubbarna på xs3.se och det ska ju vara möjligt men vetetusan var jag tar ut tryck o returanslutningar bara..?
De här ska visst passa rakt på.
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...e_Parts_13&hash=item4ad1f6435b#ht_1015wt_1161
Triumph trophy
Hämtat från UK-forum.
http://yamahatriplesuk.myfreeforum.org/index.php?component=content&topicid=73
Det här börjar ju bli RIKTIGT intressant att följa! Håll oss uppdaterade!
Ang. Det där 896cc kitet, jag minns att jag hört nåt om att byta fodren då dom blir för tunna? Hoppas då inte det är så, har du hört nåt om det?
Tror att det är så på 750 men på 850 behövs det nog inte. Har för mig att jag läst det nån gång men är inte 100.
Ja det kan vara så att 750 original inte kan nå till samma cc som 850, men är som sagt inte 100.
Det går lite i stå för mig just nu. Hittar ingen som kan borra till vettig peng i Umeåtrakten. Imorgon hoppas jag få svar från en som har grejer för att borra.
Men den senaste tiden har jag hunnit pyssla med senaste nyförvärvet, en Ural med sidovagn som jag köpte i halvt isärplockat skick. Vansinne...![]()
Borde ju finnas gott om skickliga motorgurus i norrland.. där bor ju dom riktiga dårarnamen om du skulle orka mäta yttermåttet på fodren kanske jag kan förmedla en frisk dneprspis
Tror det stora besväret för mig blir att hitta/tillverka en adapter med uttag för oljekyl för dom överhettar lätt när man vässar dom.
Jo nog finns dom, men de jag fick tag på hade så mycket jobb inför bil/mc-säsongen att jag inte får min gjord innan mitten av sommaren...
Jag kan absolut mäta fodret, ordnar det under dagen. En dnerpsnurra vore inte helt fel, verkar vara både det ena och andra som saknas denna...
Det borde gå att borra och gänga två hål vid oljefiltret/oljepumpen och montera en kylare? Så gjorde jag på en gammal BMW 2002 som jag turbokonverterade för ett antal år sedan. Jag kan fota hur min originalanslutning ser ut.
Är min borrare billig o inte för upptagen kanske det lönar sig att skicka ner cylindrarna så kan han köra alla på en gång..? Har en xs1100 cylinderrad som kanske behöver 1200 borr också..
Borde ju finnas gott om skickliga motorgurus i norrland.. där bor ju dom riktiga dårarnamen om du skulle orka mäta yttermåttet på fodren kanske jag kan förmedla en frisk dneprspis
Tror det stora besväret för mig blir att hitta/tillverka en adapter med uttag för oljekyl för dom överhettar lätt när man vässar dom.
View attachment 403389
Åh fasen, kan det stämma? Får mina foder till 85mm.. då borde man ju kunna klämma in 900 kittet utan större besvär. Och så ramlade in på Roffes nya webbsida och hittade oljekyl+adapter kit för 'hård racing och touring' för typ 1700kr!
Det tar sig..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden