BMW Club SH.com

MC Doktorn

Guest
Vilken Coupé är snyggast ?

103614-981968.jpg


112_0706_10z+2007_bmw_330i_coupe+drivers_side.jpg
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
BMWn är snyggast :fakta

Inte en chans. Har till och med lyckats få en kompis som är den mest inbitna BMW-nerd som tänkas kan att byta till en A5. Designen var defintivt ett framträdande köpskäl.:) Även för mig. BMW coupén är närmast alldaglig i jämförelse.
 

MC Doktorn

Guest
A5:an är snyggast. Skulle det varit en E46 coupé med också så skulle det varit svårare att välja.

För mig skulle valet vara mycket lätt mot en mainstream E46a som man knappt lägger märket till i dag.
 
Last edited:

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Gokväll alla stofiler och småpojkar! Behöver ny bil och har blivigt oerhört kär i en 525 E34! Vad ska man tänka på vid köp? Hur är bilen att köra?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Förra veckan när det var förbannat kallt ute, och hade så varit i tamefan en månad, så inbillade jag mig att kopplingen tog ovanligt långt ner men tänkte inte mer på det. I fredags kväll när jag startade bilen (fortfarande svinkallt) så hade jag inget motstånd alls i pedalen och alltså ingen koppling.

Vad kan vara fel och var börjar jag leta?

EDIT. Det är en 520 -95 E34 M50-B20
 
Last edited:

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Förra veckan när det var förbannat kallt ute, och hade så varit i tamefan en månad, så inbillade jag mig att kopplingen tog ovanligt långt ner men tänkte inte mer på det. I fredags kväll när jag startade bilen (fortfarande svinkallt) så hade jag inget motstånd alls i pedalen och alltså ingen koppling.

Vad kan vara fel och var börjar jag leta?


Luft i hydraliken... Kanske läckage någon stans.
Prova att fylla på bromsvätska och pumpa kopplingspedalen. (kan ta en bra stund)
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
AAHH! BMW!
Jag är helt såld på den tyska kvaliten, men är väl lite mer en sucker för äldre modeller. Dock hade jag inte för en sekund sagt nej till en ny! En M5 E34 Touring hade suttit fint..

Har nu en 523 Touring -98 o åker runt i, mycket trevlig!
Sen står det en E28 528 och väntar på lite kärlek
Även en E3 2500 med 9000 italienmil på mätaren, väntar på en 3.5 liters sexa som ska ner.

Sen har vi själva huvudprojektet, en mer bus-inspirerad E28, en -87 535i som är rensad, blästrad o lackad under och totalt uppdaterad med ny hjulupphängning.

Eftersom jag är barnsligt förtjust i överladdning OCH S38 motorn från M5 E34 fick det bli en kombination.

Här är en liten film på bromsningen av maskinen som ska ner i E28:an =)

[YOUTUBE-ID]MSOzByO3hC4[/YOUTUBE-ID]



Sedan finns det en bråkstake till här hemma på gården, det är bilen på filmen här nedan, en 242 -75 med dryga 9k på mätaren som fick en 315hk 3.6l S38 från E34 M5 i munnen i somras. Underbar bil! Frän kombo med retro-volvo och det råa orret i stor-sexan =)


[YOUTUBE-ID]VhqFpUUHfyU[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

A5 var helt klart snyggast första gången jag såg den men BMW´n håller i längden. Jag blir mätt på A5:ans linjer och den där randen under rutan ser inte alls genomtänkt ut. De har nog tvistats en hel del om hur den ska dras eller om den ens ska vara där. Nya folkan som kommer baserad på samma kaross kommer bli bättre. Düsk premiumklasse ska ha konservativa linjer, annars ser det lätt billigt ut. A5 ser väldigt mycket ut som nya Camaron.
 

Bifogat

  • 0602_naias_z2009_chevrolet_camaro_concep_1.jpg
    0602_naias_z2009_chevrolet_camaro_concep_1.jpg
    31.5 KB · Visningar: 50

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Sådär, då har även jag flyttat från pickup-tråden.

Blev igår ägare till en 530DaT -02 med M-paket.
Vilken underbar kärra, sträckörde från Sundsvall till Örebro
och var inte i närrheten så trött som jag brukar vara efter att ha kört samma sträcka i tradarn (vilket visserligen tar nån timme längre).
Riktigt bra tryck i motorn som användes flitigt men den snittade bara 0,66 på vinterdäck.
Inte illa för en 2tons kombi
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Sådär, då har även jag flyttat från pickup-tråden.

Blev igår ägare till en 530DaT -02 med M-paket.
Vilken underbar kärra, sträckörde från Sundsvall till Örebro
och var inte i närrheten så trött som jag brukar vara efter att ha kört samma sträcka i tradarn (vilket visserligen tar nån timme längre).
Riktigt bra tryck i motorn som användes flitigt men den snittade bara 0,66 på vinterdäck.
Inte illa för en 2tons kombi

Välkommen in i värmen! ;) 0,66 låter riktigt bra, vad ligger den på blandat?
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Tack tack.

Den ska ligga på 0.85 enligt uppgifter men jag har ingen anning om vad den kan dra på riktigt, tanten knyckte nycklarna så jag har inte sett bilen, eller henne, sen jag kom hem igår.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
AAHH! BMW!
Jag är helt såld på den tyska kvaliten, men är väl lite mer en sucker för äldre modeller. Dock hade jag inte för en sekund sagt nej till en ny! En M5 E39 Touring hade suttit fint..

Har nu en 523 Touring -98 o åker runt i, mycket trevlig!
Sen står det en E28 528 och väntar på lite kärlek
Även en E3 2500 med 9000 italienmil på mätaren, väntar på en 3.5 liters sexa som ska ner.

Sen har vi själva huvudprojektet, en mer bus-inspirerad E28, en -87 535i som är rensad, blästrad o lackad under och totalt uppdaterad med ny hjulupphängning.

Eftersom jag är barnsligt förtjust i överladdning OCH S38 motorn från M5 E34 fick det bli en kombination.

Här är en liten film på bromsningen av maskinen som ska ner i E28:an =)




Sedan finns det en bråkstake till här hemma, det är bilen på filmen här nedan, en 242 -75 med dryga 9k på mätaren som fick en 315hk 3.6l S38 från E34 M5 i munnen i somras. Underbar bil! Frän kombo med retro-volvo och det råa orret i stor-sexan =)


Synd bara att E39 M5 inte gjordes som touring.

M30B35 är sjukt fin. Hade en sån i en E30 för några år sen. Nog den bilan jag saknar mest av de jag ägt. Men den led ganska mycket av antiBMW själ. Alltså tokfel viktbalans.

Funkar chipen till M62B44 bra? Jag är sugen på lite bättre drag och motornord påstår att man får 17 hk med deras chip. Det borde man känna så det kanske kan vara värt det. Eller vad tror ni?
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Synd bara att E39 M5 inte gjordes som touring.


Hoppla! E34 ska det stå!


Det borde iaf göra märkbar skillnad med chip, känner inte till just v8an men en M50B25 piggnar till rejält av en mappning. Finns mycket skumma saker man kan städa bort i en std tabell.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hoppla! E34 ska det stå!


Det borde iaf göra märkbar skillnad med chip, känner inte till just v8an men en M50B25 piggnar till rejält av en mappning. Finns mycket skumma saker man kan städa bort i en std tabell.

Det är ok. Du verkar ha koll i övrigt. Nu ska de ju inte göra F10 M5 som touring heller. Va fan!

17 hk lär iofs inte förbättra den kommande ringen tiden i sommar men det är långa rakor. Hmm effekt eller flera varv?
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Luft i hydraliken... Kanske läckage någon stans.
Prova att fylla på bromsvätska och pumpa kopplingspedalen. (kan ta en bra stund)

Har felsökt lite nu och tror att huvudkopplingscylindern är paj internt. Vi testade att lufta och kom fram till att slavcylindern verkar vara ok, men i huvudcylindern låter det "squish squish slurp slurp".
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vart tillökning i helgen, beställde en Mini cooper D. Nästan en bmw ialla fall :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top