MC Doktorn
Guest
Vilken Coupé är snyggast ?
![103614-981968.jpg](http://www1.garaget.org/archive/79/78398/103614/103614-981968.jpg)
![112_0706_10z+2007_bmw_330i_coupe+drivers_side.jpg](http://image.motortrend.com/f/9489138+w750/112_0706_10z+2007_bmw_330i_coupe+drivers_side.jpg)
Vilken Coupé är snyggast?
BMWn är snyggast![]()
A5:an är snyggast. Skulle det varit en E46 coupé med också så skulle det varit svårare att välja.
Förra veckan när det var förbannat kallt ute, och hade så varit i tamefan en månad, så inbillade jag mig att kopplingen tog ovanligt långt ner men tänkte inte mer på det. I fredags kväll när jag startade bilen (fortfarande svinkallt) så hade jag inget motstånd alls i pedalen och alltså ingen koppling.
Vad kan vara fel och var börjar jag leta?
Luft i hydraliken... Kanske läckage någon stans.
Prova att fylla på bromsvätska och pumpa kopplingspedalen. (kan ta en bra stund)
Sådär, då har även jag flyttat från pickup-tråden.
Blev igår ägare till en 530DaT -02 med M-paket.
Vilken underbar kärra, sträckörde från Sundsvall till Örebro
och var inte i närrheten så trött som jag brukar vara efter att ha kört samma sträcka i tradarn (vilket visserligen tar nån timme längre).
Riktigt bra tryck i motorn som användes flitigt men den snittade bara 0,66 på vinterdäck.
Inte illa för en 2tons kombi
AAHH! BMW!
Jag är helt såld på den tyska kvaliten, men är väl lite mer en sucker för äldre modeller. Dock hade jag inte för en sekund sagt nej till en ny! En M5 E39 Touring hade suttit fint..
Har nu en 523 Touring -98 o åker runt i, mycket trevlig!
Sen står det en E28 528 och väntar på lite kärlek
Även en E3 2500 med 9000 italienmil på mätaren, väntar på en 3.5 liters sexa som ska ner.
Sen har vi själva huvudprojektet, en mer bus-inspirerad E28, en -87 535i som är rensad, blästrad o lackad under och totalt uppdaterad med ny hjulupphängning.
Eftersom jag är barnsligt förtjust i överladdning OCH S38 motorn från M5 E34 fick det bli en kombination.
Här är en liten film på bromsningen av maskinen som ska ner i E28:an =)
Sedan finns det en bråkstake till här hemma, det är bilen på filmen här nedan, en 242 -75 med dryga 9k på mätaren som fick en 315hk 3.6l S38 från E34 M5 i munnen i somras. Underbar bil! Frän kombo med retro-volvo och det råa orret i stor-sexan =)
Synd bara att E39 M5 inte gjordes som touring.
Hoppla! E34 ska det stå!
Det borde iaf göra märkbar skillnad med chip, känner inte till just v8an men en M50B25 piggnar till rejält av en mappning. Finns mycket skumma saker man kan städa bort i en std tabell.
Luft i hydraliken... Kanske läckage någon stans.
Prova att fylla på bromsvätska och pumpa kopplingspedalen. (kan ta en bra stund)
![]() |
Sherco nya enduroprogram för 2025
Igår kväll presenterades Sh... |
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |