Bilrelaterade diskussioner

Det här med mer än fem platser...

Kan Ford flex vara nåt? De är ju inte så hiskeligt dyra sett till volym iaf.

Det här med mer än fem platser...

Kan Ford flex vara nåt? De är ju inte så hiskeligt dyra sett till volym iaf.
Finns några saker att vara uppmärksam på med vattenpump och läckande packningar på motorn och elfel på äldre bilar, men generellt:

Undvik EcoBoost-motorer!! Välj annan motortyp och årgångar 2012 eller 2015-2018, så är chansen större till ett bra ägande.

Finns några saker att vara uppmärksam på med vattenpump och läckande packningar på motorn och elfel på äldre bilar, men generellt:

Undvik EcoBoost-motorer!! Välj annan motortyp och årgångar 2012 eller 2015-2018, så är chansen större till ett bra ägande.
Jupp. En snabb googling ger vid hand att ecoboost är nåt man ska hålla sig ifrån.

Synd. Bilen som sådan vad gäller utformning verkar inte dum alls.

Jupp. En snabb googling ger vid hand att ecoboost är nåt man ska hålla sig ifrån.

Synd. Bilen som sådan vad gäller utformning verkar inte dum alls.
Håller du dig borta från den varianten och väljer Duratec istället (även den V6, verkar vara det enda bilen byggts med), så ska det vara lugnt och övriga fel är färre vid de år jag skrev. Kollar man på Blocket så är dock utbudet större av EcoBoost tyvärr och det är en motor designad av någon efterbliven.

HVO100 i en Benz 350d, borde väl inte va nåt bekymmer även om den inte är godkänd för det av tillverkaren? (OM642 3.0 V6)

HVO100 i en Benz 350d, borde väl inte va nåt bekymmer även om den inte är godkänd för det av tillverkaren? (OM642 3.0 V6)

Ta inte mitt svar som någon garanti, men alla jag har frågat säger att det funkar på precis alla dieslar utan undantag.

Jag hade tänkt köra min dieselpickis på det men det föll på att det var svårt att hitta då.
(och dyrt, men det var jag okej med)

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back