Bilrelaterade diskussioner

Annars har både Swedol och Wurth skruv, mutter m.m. I alla fall Swedol säljer på lösvikt.
Hos Sifvert krävs det att man handlar för ett visst belopp för att få det på faktura, kanske olika med kortbetalning?

Har inte hittat på hemsida vare sig hos Thansen eller Biltema M14. Men kollegan kom på en briljant idé, åka till Sifverts innan mötet och sedan ta mötet i vår butik som ligger ett litet stenkast bort. Inhandlat och klart M14, får se om det åker på ikväll eller imorgon, och nu i vår butik 10 min innan mötet börjar. Fan att ha möte på en fredag med en amerikan, man kan ju inte direkt tidigarelägga... Nu är det morgon hos dem.

Började skruva på ena bilen igår. Skulle ha loss stötdämparen från hjulupphängningen för att kunna byta kuggkransen för ABS. Den var så rostig så trots värme från min induktionsvärmare kom jag bara en bit med muttern. Blev vinkelkap. Var in till Bilia nu på morgonen, förr har de varit en säker plats att kunna handla delar på. Men inte nu.

Någon som vet var man kan köpa de här över disk i stockholmsområdet idag så jag kan fixa bilen i helgen? 982870 och 985660

View attachment 526305
Meca brukar jag vända mig till om det är bråttom. De kan ofta få hem direkt över dagen om det saknas.

Det där är delar man vill ha av rätt kvalitet på, då det har med hjulupphängning att göra. Med lite tur kan man hitta hos välsorterade firmor som Swedol eller Maskin&verktyg (den senare finns i Uppsala bla).

Järnaffär? Bor du i 1900-talet?

Ja, ibland gör jag det, jag skulle vilja göra det på heltid.

Kompisens Volvo började hacka när vi var långt hemifrån (1988), han knatade in på macken i Åsele och köpte en ny bränslepump som vi bytte ute på gården med lånade verktyg.

Bränslepumpar har dom inte i lager längre, men man kan få 5 olika dressingar i sitt french-bröd när man köper korv...
Dom har en hel hylla med olika Poppy's och alla 42 smakerna av Monster, men inte en fläktrem....

Fy fan...

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing