Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Meca brukar jag vända mig till om det är bråttom. De kan ofta få hem direkt över dagen om det saknas.Började skruva på ena bilen igår. Skulle ha loss stötdämparen från hjulupphängningen för att kunna byta kuggkransen för ABS. Den var så rostig så trots värme från min induktionsvärmare kom jag bara en bit med muttern. Blev vinkelkap. Var in till Bilia nu på morgonen, förr har de varit en säker plats att kunna handla delar på. Men inte nu.
Någon som vet var man kan köpa de här över disk i stockholmsområdet idag så jag kan fixa bilen i helgen? 982870 och 985660
![]()
Monteringskit för fjäderben till Volvo S60, S80, V70, XC70
Monteringskit för fjäderben till Volvo S60, S80, V70. 272402. Stort utbud av reservdelar till Volvo. Alltid snabba leveranser från Vparts.se.vparts.se
View attachment 526305
Järnaffär? Bor du i 1900-talet?
Jo, jag tänker samma. Nu kommer jag att skruva ihop bilen med "fel" skruv, den kommer inte att köras så mycket (nästan inte alls) men jag kan i alla fall få bort den från pallbockarna så den inte är lika mycket i vägen. Har beställt från Vparts, kommer väl i början på nästa vecka och då kan jag byta när jag får tid.Meca brukar jag vända mig till om det är bråttom. De kan ofta få hem direkt över dagen om det saknas.
Det där är delar man vill ha av rätt kvalitet på, då det har med hjulupphängning att göra. Med lite tur kan man hitta hos välsorterade firmor som Swedol eller Maskin&verktyg (den senare finns i Uppsala bla).
Kan det vara fukt i systemet och ventilen fryser fast till och från, om det varit intermittent nu i vinter?Objektet; Benz kombi, E-klass s212z
Symptom: intermittent, sjunker i nivågerglering bak (ej luftfjädring fram). Vissa dagar ingen förändring andra dagar sätter sig efter sådär 1-2 dygn. Lika mycket på båda sidor.
Kända fakta; Kompressor kopplad till litet magnetventilblock. En ventil för respektive sida, separata utgångar. Kan styras individuellt, (två styrsignaler, gemensam jord).
Logiken säger mig att om bilen ska sätta sig på båda sidor lika mycket, får en (eller flera..) kriterier vara uppfyllda;
1. Identiskt läckage på respektive bälg.
2. Identiskt läckage på respektive ledning/koppling
3. Nåt internt med ventilen.
4. Magi.
Är jag snett på det om jag på vinst eller förlust byter magnetventilblocket á 500kr?
Har den inte ett krängningshämmarstag? Det borde väl kunna "jämna ut" tryckförlusten och få det att se ut som att bägge läcker lika mycket?Objektet; Benz kombi, E-klass s212z
Symptom: intermittent, sjunker i nivågerglering bak (ej luftfjädring fram). Vissa dagar ingen förändring andra dagar sätter sig efter sådär 1-2 dygn. Lika mycket på båda sidor.
Kända fakta; Kompressor kopplad till litet magnetventilblock. En ventil för respektive sida, separata utgångar. Kan styras individuellt, (två styrsignaler, gemensam jord).
Logiken säger mig att om bilen ska sätta sig på båda sidor lika mycket, får en (eller flera..) kriterier vara uppfyllda;
1. Identiskt läckage på respektive bälg.
2. Identiskt läckage på respektive ledning/koppling
3. Nåt internt med ventilen.
4. Magi.
Är jag snett på det om jag på vinst eller förlust byter magnetventilblocket á 500kr?
Sitter höjd/vinkelgivare på respektive länkarm. Säckar en bälg ihop blir det lite som när du lyfter en bil på enkel domkraft, du vet ett hänger i luften och ett är upptryckt i hjulhuset, krängningshämmare verkar inte hindra det då hellerHar den inte ett krängningshämmarstag? Det borde väl kunna "jämna ut" tryckförlusten och få det att se ut som att bägge läcker lika mycket?
Finns det ingen utgång för manometer eller liknande?
Om det finns krängningshämmare som länkar ihop bägge sidor, går den att lossa utan för mycket jobb?
Säkert betydligt mer intrikat än jag tror, hur vet den att det är lika högt tryck i bägge sidor, sitter det givare som känner av höjd, tryck...
Kan tyvärr inte bidra med så mycket mer än nyfikenhet av hur systemet fungerar..
Sitter höjd/vinkelgivare på respektive länkarm. Säckar en bälg ihop blir det lite som när du lyfter en bil på enkel domkraft, du vet ett hänger i luften och ett är upptryckt i hjulhuset, krängningshämmare verkar inte hindra det då heller
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller