Bilrelaterade diskussioner

Det finns "black box" för att åtgärda problemen, en dosa som skickar koderna till ecu'n för att slå av dessa "säkerhets/miljösaker" varje gång man startar upp bilen. Kopplas på diagnoskontakten eller direkt på CAN-bussen.
Frågan är om man vågar/det är säkert att koppla in en black box från en random kinesisk leverantör i en bil som potensielt kan få signaler till både styrning och gaspådrag via OBD? :va
 
Står i trafikförordningen att du aldrig får blända någon.

Och hur vet man om man bländar någon?

Jag har kört bakom den bil jag kör nu, när den har haft dimbakljuset tänt, och det har aldrig bländat mig, det är ju bara en röd lampa till där bak, inte kraftigare än ett bromsljus, och dom har jag tre av.

Då borde jag inte få bromsa om jag har bilar bakom mig heller?
 
Jag tror att några här behöver fundera över vad adaptionsbländning är. Finns ingen anledning att ha dimbakljus tänt när den som är bakom kan se en utan det.
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top