Bilrelaterade diskussioner

Håller på och pratar med GPT om biluppgraderingar, och den envisas med att jag ska köpa en Cayman eller en Lexus RC F. Eller en F-Type.

Tanten tycker en F-Type, och har mer eller mindre lagt veto mot Lexus på grund av att alla rappare sjunger om dem, och Porsche för att de är fula. :hihi

Håller på och pratar med GPT om biluppgraderingar, och den envisas med att jag ska köpa en Cayman eller en Lexus RC F. Eller en F-Type.

Tanten tycker en F-Type, och har mer eller mindre lagt veto mot Lexus på grund av att alla rappare sjunger om dem, och Porsche för att de är fula. :hihi
F-type är nice! 😍
Såg en 350Z idag som jag skulle kunna tänka mig. 😊

Hur påverkas ett belägg när bromsskivan är lite skev, finns det verkligen en anledning till att byta belägget när det bara är några månader gammalt ?

Det vet du först när du plockat loss doms =)

Rent krasst ökar säkert risken för godsbortfall eller att friktionsmaterialet lossnar från plattan. Om så ej skett och inget verkar misstänkt när du likt en doktor kontrollknackar med något plasttyg skulle jag känna mig tillfreds. Ovanligt att det lossnar helt men kan/har sett det hända dock utan dramatik = ej märkbart under normal körning, möjligtvis ett klonk men inget jag minns.

Är gamla skivan risig däremot kan ojämnheter i klotsen avspegla sig på nya skivan vilket kanske känns trisst.

Är skivan fin i övrigt kan man låta den bli svarvad, vill tro att den inte slår sig lika lätt en andra gång men bara en teori.

Putsa anliggningsytan väl.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...