Nu har jag själv ett svar.
Två positonsljus samt skyltbelysning var trasigt sedan tidigare så dessa behövdes nya oavsett.
Försökte jag sätta en glödlampa till skyltbelysningen så stängde bilen av strömmen. Det var alltså över gränsen.
Så två av fyra positonsljus samt skyltbelysningen är nu LED, resten vanliga glödlampor och det accepterar bilen.
Antagligen nära gränsen och jag kanske monterar in reläer till strömmen nån gång i framtiden men det här fungerar i alla fall.
Jag drar eg aldrig nåt annat än mitt eget släp men den dagen jag behöver dra nåt annat lär det ju bli utan belysning.
EDIT: Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäckenet. Bromslyset är ju svårt kontrollera ensam men på bilprovningen stod det klart att även de tog för mycket ström så det får bli ledbaklysen också.
Jag kör enbart LED-lysen på min kärra och det funkar bra. Dock kom draget med bilen, så det är möjligt att det är någon form av genomtänkt matning till uttaget.
Matningen är säkrad till 10A, så den blir lite ledsen när man drar igång inne/ute-belysningen samtidigt, men inga felmeddelanden (ännu).