Bilrelaterade diskussioner

Jo, inget ont om Kia. Är väl bland de bästa man köpa. Kom bara att tänka på en kollega till mig som köpte en flång ny Sorrento + 600k och privatleasar en Ceed, plötsligt har man 2 högst normala bilar som tangerar miljonen. Och folk tror att min 8 år gamla Cayman är dyr...

Din 8 år gamla VAG SUV är dyr, dessutom är det inte TVÅ bilar

Jag är förvånad över att vissa bilar kommer ut på vägarna alls!?! :rolleyes:
Typ en VW Jetta, Fiat Multipla, Hyundai Atos och Renault Twingo är dom jag kommer på nu.
Sen ofta i färger som senapsgul eller bajsbrun.

Vem faan beställde och köpte dom nya? :va :3freak

(Och då har jag ändå en Citroen C1... :rodnar )

Din 8 år gamla VAG SUV är dyr, dessutom är det inte TVÅ bilar
Tror att du tänker på Cayenne... Min poäng är som jag tror gick fram hos de flesta iaf. Folk undrar hur jag har råd att köra en 8 gammal Porsche Cayman (personbil) när de själva har bilar som är både dyrare i inköp och sannolikt ännu dyrare med värdeminskning. Sen fattar jag såklart att folk behöver en familjebil men det är en annan historia.

Tror att du tänker på Cayenne... Min poäng är som jag tror gick fram hos de flesta iaf. Folk undrar hur jag har råd att köra en 8 gammal Porsche Cayman (personbil) när de själva har bilar som är både dyrare i inköp och sannolikt ännu dyrare med värdeminskning. Sen fattar jag såklart att folk behöver en familjebil men det är en annan historia.
Definitionsfråga. Jag tänker att norr om 30tkr är en väldigt dyr bil.

Egentligen så är allt som är belånat för dyrt. Tyvärr så har ju muppars vilja att teckna bolån totalt förstört bostadsmarknaden, och fordonsmarknaden är bra nära den med, men där finns åtminstone tillstymmelse till värdeminskning kvar.

Definitionsfråga. Jag tänker att norr om 30tkr är en väldigt dyr bil.

Egentligen så är allt som är belånat för dyrt. Tyvärr aå har ju muppars vilja att teckna bolån totalt förstört bostadsmarknaden, och fordonsmarknaden är bra nära den med, men där finns åtminstone tillstymmelse till värdeminskning kvar.
Helt enig, men det är ju inte det jag hävdar att jag kör en billig bil:) Kanske bara inte så dyr som folk verkar tro.

Apropå att sätta pengar på bil.
Nu när det har kommit lite snö så vill det till att man blir sen till jobbet var och varannan dag. Det går 60 på 90-väg, och längst fram i kön är nästan oundvikligen en SUV från de senaste 5 åren.
Jag tänker, OM man har råd att lägga över en halv mille på en bruksbil, då har man väl ändå råd att stanna hemma?
:va
Du pratar om Åland. Där alla (nästan) kör efterblivet långsamt. Ålänningar kör 80 på nittioväg och turistande svennar i 65 för de vet inte hur man kör på en väg som är vit.

Eller att köpa riktiga dubbdäck?

Men sen kan ju du starta tidigare också.
Jag tittade på morgonens snökaos-rapporter, på ingen av bilderna var det mer snö än att jag har kört till jobbet i betydligt värre, visst, man kanske inte kan hålla skyltad hastighet överallt, men man tar sig dit man ska om man anpassar hastigheten efter underlaget.

Om man normalt åker till jobbet i sådan tid att man hinner ta en kaffe innan man börjar, då kanske man kommer i tid ändå även om man måste dra ner snitthastigheten en dag då det är besvärligt
Håller helt med dig, vidare så ökar man även chansen att komma till punkt B genom att hålla avståndet till framförvarande fordon oavsett hastighet och blåsa om där det medges utan fara för mottrafikanter.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...