Bike-Events

Förvånar mig inte. Idén att sälja bandagsevenemang till gatåkare för tusen kronor i förskottsbetalning låter inget vidare. Vi har varit inne på det tidigare; vilken gatåkare betalar tusen spänn för att köra runt en bana en hel dag i spöregn?

Ingen som vet om det e nån annan som fixar körningar på Tex: Kinnekulle, Karlsskoga eller Falkenberg?? I år SKA jag ta mig iväg om det blir körning på nån av ovanstående...

sanntur skrev:
Ingen som vet om det e nån annan som fixar körningar på Tex: Kinnekulle, Karlsskoga eller Falkenberg?? I år SKA jag ta mig iväg om det blir körning på nån av ovanstående...

Jag jobbar och bor nära Kinnekulle på sommrarna. Finns det intresse för att köra på "kullen" kan jag väll fixa det, men gjärna med lite hjälp av någon annan som har gjort sådant förut :tummenupp

Nyteknik skrev:
Förvånar mig inte. Idén att sälja bandagsevenemang till gatåkare för tusen kronor i förskottsbetalning låter inget vidare. Vi har varit inne på det tidigare; vilken gatåkare betalar tusen spänn för att köra runt en bana en hel dag i spöregn?

Fast det funkade när dom gjorde likadant fast för 750 stålar

Nyteknik skrev:

så då menar du att jag kommer att kasta mina pengar i sjön, när jag betalat till min banåkning på gotland ring? :va ( med SH)

tänk om det börjar regna?

hur gör du på en bandag när det börjar regna? kräver pengarna tillbaka? :rolleyes:

Nyteknik skrev:
Det va många faktorer som spelade in, pris, väder, försäkringsbolagen och annat, bara att inse hur svårt det är att rodda bankörning för gatåkare.

Många vill köra bana, några betalar gärna 1000:- per dag, dom andra sitter i garaget och putsar mini-bling-kers.

sanntur skrev:

Vi kommer att ordna ett par bandagar i år på Kinnekulle och Gälleråsen samt Gotland.
Första tillfället är Gotland Ring 11-12 Juni.

Resterande dagar kommer att läggas på Kinnekulle och Gälleråsen, datum är inte 100% spikade föränn senare under våren.

Gå till www.actionpics.se och anmäl dig till nyhetsbrevet så kommer du att få info med mail när någon ny dag är bokad.

http://www.actionpics.se

/Nitrous

Nyteknik skrev:

Man lär sig mer av att köra på bana när det regnar än när det är tort
tro mig för det blev en hel del blöta bankörningar förra året

Duck skrev:
Man lär sig mer av att köra på bana när det regnar än när det är tort
tro mig för det blev en hel del blöta bankörningar förra året
Man lär sig oxo att en 250SP med Dunlop 208 inte greppar så bra :hihi

sanntur skrev:
Duger det med anderstorp så kolla i kalendern. 2 tillfällen med sammanlagt 4 dagars bankörning.

GSXR1100R skrev:
Man lär sig oxo att en 250SP med Dunlop 208 inte greppar så bra :hihi

Men man höll sig på hjulen
o man lärde sig att man inte
kan köra med samma låga däckstryck i regn som tort

Har du hittat filmen ännu?

Nyteknik skrev:

Nu kommer SMC med ett pris på 1200:- undrar hur många anmälningar de får i år.

Det är bra att det gnälls på förskottbetalning och regnrisker. Det är ju faktiskt ett problem för många. Det kanske leder till att arrangörer köper in ett antal bandagar och marknadsför dessa på ett sätt som gör att man kan besluta kvällen innan. Arrangören sprider sina regn-risker på kanske 10 dagar. Arrangören får dessutom ett bättre pris av banägaren. Biff!

Det känns som efterfrågan helt enkelt är för låg för att det ska gå runt med nuvarande banhyror. jämför med england t.ex där folk gladeligen betalar 2-300 pund för en dag trots större regnrisk

#Olsson# skrev:
Det är bra att det gnälls på förskottbetalning och regnrisker. Det är ju faktiskt ett problem för många. Det kanske leder till att arrangörer köper in ett antal bandagar och marknadsför dessa på ett sätt som gör att man kan besluta kvällen innan. Arrangören sprider sina regn-risker på kanske 10 dagar. Arrangören får dessutom ett bättre pris av banägaren. Biff!

Tyvärr är det inte så enkelt.
Ingen banarrangör ger rabatt på bokningar (visst förekommer avrundningar men inga belopp som betyder nåt) , anledningen är helt enkelt att intresset är tillräckligt stort så att dom får ut alla dagar utan att pruta!
Största problemet är att ens lyckas få en eller flera dagar på en bana som inte är mitt i veckan då få kan eller i anslutning till någon konstig helgdag.

Banorna kostar så mkt att hyra att det helt enkelt inte finns utrymme i ekonomin att "sprida" riskerna. Visst med ett högt deltagarpris så är det inget problem men då kommer istället ingen till åkningarna.

Det är visst ingen omöjlighet att erbjuda det du menar men då måste 1# föraravgiften vara väldigt hög , 2# Banägarna måste ställa upp på resonemanget och skjuta till lite.

/Nitrous

Duck skrev:
Men man höll sig på hjulen
o man lärde sig att man inte
kan köra med samma låga däckstryck i regn som tort

Har du hittat filmen ännu?
Nej den försvann nog vid HD haveriet :(

Kiosken skrev:
Det känns som efterfrågan helt enkelt är för låg för att det ska gå runt med nuvarande banhyror. jämför med england t.ex där folk gladeligen betalar 2-300 pund för en dag trots större regnrisk
Jag tror det finns en efterfrågan, problemet är att folk är livrädda för att få en skråma på sina välputsade hojar. Ingen kör bana om inte helförsäkringen gäller.

Nitrous skrev:
Tyvärr är det inte så enkelt.

/Nitrous

Håller med. Inget är enkelt. Jag är egentligen bara för idén att om det brister i kundunderlaget så är nog en viktig faktor att många helst vill slippa betala 900-1000:- för eventuellt en regndag. Den arrangör som klarar erbjuda en smartare variant, får troligtvis flera kunder. Om det väger upp kostnaderna kan jag som lekman naturligtvis inte bedömma.

Nyteknik skrev:
Värra att man betalar förskott och B-E försvinner drabbat en hel del verkar det som :pangihuve.
Bättre att man betalar på plats.

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm