Kung Otto
Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Där e tydligen ingen comeback för B-E enl.hemsidan
R.I.P
R.I.P

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sanntur skrev:Ingen som vet om det e nån annan som fixar körningar på Tex: Kinnekulle, Karlsskoga eller Falkenberg?? I år SKA jag ta mig iväg om det blir körning på nån av ovanstående...
Nyteknik skrev:Förvånar mig inte. Idén att sälja bandagsevenemang till gatåkare för tusen kronor i förskottsbetalning låter inget vidare. Vi har varit inne på det tidigare; vilken gatåkare betalar tusen spänn för att köra runt en bana en hel dag i spöregn?
Nyteknik skrev:Förvånar mig inte. Idén att sälja bandagsevenemang till gatåkare för tusen kronor i förskottsbetalning låter inget vidare. Vi har varit inne på det tidigare; vilken gatåkare betalar tusen spänn för att köra runt en bana en hel dag i spöregn?
Det va många faktorer som spelade in, pris, väder, försäkringsbolagen och annat, bara att inse hur svårt det är att rodda bankörning för gatåkare.Nyteknik skrev:Förvånar mig inte. Idén att sälja bandagsevenemang till gatåkare för tusen kronor i förskottsbetalning låter inget vidare. Vi har varit inne på det tidigare; vilken gatåkare betalar tusen spänn för att köra runt en bana en hel dag i spöregn?
sanntur skrev:Ingen som vet om det e nån annan som fixar körningar på Tex: Kinnekulle, Karlsskoga eller Falkenberg?? I år SKA jag ta mig iväg om det blir körning på nån av ovanstående...
Man lär sig oxo att en 250SP med Dunlop 208 inte greppar så braDuck skrev:Man lär sig mer av att köra på bana när det regnar än när det är tort
tro mig för det blev en hel del blöta bankörningar förra året
Duger det med anderstorp så kolla i kalendern. 2 tillfällen med sammanlagt 4 dagars bankörning.sanntur skrev:Ingen som vet om det e nån annan som fixar körningar på Tex: Kinnekulle, Karlsskoga eller Falkenberg?? I år SKA jag ta mig iväg om det blir körning på nån av ovanstående...
GSXR1100R skrev:Man lär sig oxo att en 250SP med Dunlop 208 inte greppar så bra![]()
#Olsson# skrev:Det är bra att det gnälls på förskottbetalning och regnrisker. Det är ju faktiskt ett problem för många. Det kanske leder till att arrangörer köper in ett antal bandagar och marknadsför dessa på ett sätt som gör att man kan besluta kvällen innan. Arrangören sprider sina regn-risker på kanske 10 dagar. Arrangören får dessutom ett bättre pris av banägaren. Biff!
Nej den försvann nog vid HD haverietDuck skrev:Men man höll sig på hjulen
o man lärde sig att man inte
kan köra med samma låga däckstryck i regn som tort
Har du hittat filmen ännu?
Jag tror det finns en efterfrågan, problemet är att folk är livrädda för att få en skråma på sina välputsade hojar. Ingen kör bana om inte helförsäkringen gäller.Kiosken skrev:Det känns som efterfrågan helt enkelt är för låg för att det ska gå runt med nuvarande banhyror. jämför med england t.ex där folk gladeligen betalar 2-300 pund för en dag trots större regnrisk
Nitrous skrev:Tyvärr är det inte så enkelt.
/Nitrous
Värra att man betalar förskott och B-E försvinner drabbat en hel del verkar det somNyteknik skrev:Förvånar mig inte. Idén att sälja bandagsevenemang till gatåkare för tusen kronor i förskottsbetalning låter inget vidare. Vi har varit inne på det tidigare; vilken gatåkare betalar tusen spänn för att köra runt en bana en hel dag i spöregn?
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |