Nr:18 skrev:Duger det med anderstorp så kolla i kalendern. 2 tillfällen med sammanlagt 4 dagars bankörning.
En länk för oss lata e du bussig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nr:18 skrev:Duger det med anderstorp så kolla i kalendern. 2 tillfällen med sammanlagt 4 dagars bankörning.
Med tanke på antalet anmälningar till de 2 bankörningar jag anmält mig till (hittills) så verkar det finnas ett stort intresse trots att helförsäkringen inte gäller.Nr:18 skrev:Jag tror det finns en efterfrågan, problemet är att folk är livrädda för att få en skråma på sina välputsade hojar. Ingen kör bana om inte helförsäkringen gäller.
2ono skrev:Värra att man betalar förskott och B-E försvinner drabbat en hel del verkar det som.
Bättre att man betalar på plats.
sandstream skrev:Samtidigt som det är bra att folk lär sig köra på bana är jag lite kluven till om helförsäkringen ska gälla.
De finns ju massor av folk som inte vill köra på bana och de skulle nog inte gilla att få vara med och dela på kostnaderna för hojar som klotas på banorna.
Precis en röd 03#Olsson# skrev:Är det TUONO du kör?
sandstream skrev:Med tanke på antalet anmälningar till de 2 bankörningar jag anmält mig till (hittills) så verkar det finnas ett stort intresse trots att helförsäkringen inte gäller.
Samtidigt som det är bra att folk lär sig köra på bana är jag lite kluven till om helförsäkringen ska gälla.
De finns ju massor av folk som inte vill köra på bana och de skulle nog inte gilla att få vara med och dela på kostnaderna för hojar som klotas på banorna.
Nr:18 skrev:
Jag körde med trafik hos Folksam 2004 och det blir nog dem 2005 också eftersom deras trafik täcker bankörning (har fått detta skriftligt).Zeb_Macahan skrev:men Folksam å andra sidan ville inte att dom skulle sluta med verksamheten pga att den gör såpass mycket nytta i trafiken. "Hellre att betala ett par nya hojar om året på banan än några invalider hela livet" som han sa. Synd att inte alla bolag tänker så.
Det är lite förvirring om det racet för tillfället, Mike Luff tycker att ERF konkurrerar med tävlingen i Jyllandsringen, men enligt uppgift ska datumen vara 21/5 trackday och 28/5 ERF. Detta kommer säkert att ändras, 28/5 är samma helg som SM på falkenberg, så jag vet inte i nuläget vad som är riktigt.gixxer-rules skrev:stämmer verkligen datumen?
Enl. ERF kalendern har vi ju race där då!!??
Å i sporthojs kalender står de att ERFet ska gå den 28/5!
// Mathias
Om du tycker om att köra i regn så har du förstås inte kastat några pengar i sjön. Men om det visar sig bli en regndag som du har betalt för att köra på Gotland Ring och du i likhet med de flesta gatknuttar inte gillar blöt asfalt så har du förstås det.gamle svarten skrev:så då menar du att jag kommer att kasta mina pengar i sjön, när jag betalat till min banåkning på gotland ring?( med SH). tänk om det börjar regna?
Jag kör inga bandagar utan tävlar. Då är det en annan femma. Regnet blir en del av tävlingen och som jag upptäckte i höstas är det inte så dumt att köra på en blöt bana om man har regndäck. Det går att löda på rätt bra. Men naturligt nog är regn inget som gatknuttar uppskattar. Vore jag en sådan skulle jag inte betala i förskott. Pungt.gamle svarten skrev:hur gör du på en bandag när det börjar regna? kräver pengarna tillbaka?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |