bara en timme kvar

2fast4Some skrev:
Vill bara att du ska veta att jag är mkt erfaren hojåkare.

Har kört hoj i 15 år,var av 13 år med sjuts!

Åker snabbare än dom flesta på landsväg även med skjuts fråga gärna ngn på samåkning Skövde tråden.
Lena är dessutom duktig som passagerare!
Har haft 7st hojar aldrig vurpat kör mist 800 mil om året+en del på bana.

Så snälla sluta klanka på oss :fatta!

Jag åker "bara" mellan 2-2500 mil år/Bror Duktig !
 
Akesson skrev:
Varför skrapa knä från passagerarplats :va

Jag har försökt att skrapa knät körandes från passagerarplats...det är svårt...jag lyckades inte. *ASG*
Bara för att testa förstås.
*****************************************************
Vad är bäst, att njuta av hojåkningen tillsammans på samma hoj eller tillsammans på varsin hoj...

VEM BRYR SIG SÅ LÄNGE MAN HAR KUL Å NJUTER !?!?!?!?!?!?

Vem är snabbast ? ROSSI !!! han slår oss alla no matter what !

Ha KUL det är livets hemlighet !!
 
2fast4Some skrev:
Vill bara att du ska veta att jag är mkt erfaren hojåkare.

Har kört hoj i 15 år,var av 13 år med sjuts! osv sov....

Jag vill bara att du ska veta att med tanke på hur du körde på Kullen såg det inte riktigt så ut. Snare som en påse skridskor som du åkte omkring
 
Triggerhappy skrev:
Jag har försökt att skrapa knät körandes från passagerarplats...det är svårt...jag lyckades inte. *ASG*
Bara för att testa förstås.
*****************************************************
Vad är bäst, att njuta av hojåkningen tillsammans på samma hoj eller tillsammans på varsin hoj...

VEM BRYR SIG SÅ LÄNGE MAN HAR KUL Å NJUTER !?!?!?!?!?!?

Vem är snabbast ? ROSSI !!! han slår oss alla no matter what !

Ha KUL det är livets hemlighet !!

....Och nog f-n har man kul när man är ute..... :) Om jag är lite
besk/bitsk är nog för att jag varit hojlös under våren.... det sätter
sina spår !! :3freak
 
BLUERIDER skrev:
....Och nog f-n har man kul när man är ute..... :) Om jag är lite
besk/bitsk är nog för att jag varit hojlös under våren.... det sätter
sina spår !! :3freak

Det var inte menat så...utan snarare tjejernas dom att åka bakpå inte "duger".

Tjoffe, Dina glödgade gnisterpuckar gjorde mig alldeles het. Föresten e du skylldig mig en ny frontkåpa..det sitter fullt med titansplitter i den :hihi
 
Triggerhappy skrev:
Det var inte menat så...utan snarare tjejernas dom att åka bakpå inte "duger".

Tjoffe, Dina glödgade gnisterpuckar gjorde mig alldeles het. Föresten e du skylldig mig en ny frontkåpa..det sitter fullt med titansplitter i den :hihi

Det ska du fan ha, nått måste man göra för att få stopp på dig :D
 
Grattis till hojen!

Jälla nice..

Jag förstår mycket väl om du skippar egen hoj om du vet med dig själv att du inte kommer köra lika fort och eftersom du tycker farten gör det roligt väljer att åka bakpå nån som vågar/kan kontrollera farten ist.
 
BLUERIDER skrev:
Men vem vet ! En vacker dag så vill hon köra själv, men jag tror inte hon skulle överge den typen av åkning som vi har ihop iaf....

Jo det tror jag!

Åkte mycket bakpå killen först på gata och på bana. Tyckte det var skitskoj!
Att få åka fort och man tänkte att man aldrig själv skulle kunna köra så fort.

Men sen när man blev sugen på att ta hojkort o köpa hoj själv så ändrades ALLT!

Tycker det är läskigt/tråkigt att åka bakpå andra nu och kör helst själv fast jag inte
haft körkort för mc lika länge som t ex min pojkvän. Men att själv få ha kontrollen
på vad man gör är rätt skönt. Sen det där med farten...tja när jag blir riktigt
varm i kläderna kommer jag vara uppe i samma hastigheter som han MEN
det roliga kommer vara (och är även nu) att jag själv pressar mig för varje
runda vi är ute och kör.

Så nä...tror nog det är fler än jag som känner att man inte vill åka bakpå när
man väl börjat köra själv :) hur mysigt det än må ha varit innan.

För att kontra så kan man ha det än mysigare med två hojar ute på en liten tur ihop :tummenupp

Så ett tips! Om du är tjej och vill fortsätta åka bakpå din kille och ha det som
ni brukar ha det så ska du inte själv börja köra mc....
 
Last edited:
Maria1980 skrev:
Varför tolka det andra skriver så negativt? Varför sådan försvarsställning?

Du kanske är lite för aggressiv :D
Sen kan man ju tolka saker/folk olika, Hannez tex anser jag är en supertönt men de skriver jag ju inte :rolleyes: :D
 
Emmi skrev:
Som sagt så går det väl an att åka bak. Men jag förstår inte hur tjusningen att åka bak kan vara större än att åka själv?
Frågan var även riktad till 2fast4hjo som verkar tycka massa om att åka med. .

Antar att du har fått svar på din fråga längre upp i tråden.

Tråkigt att tråden spårar ur till att typ "övertala" mig om vad som är "kul" och mindre "kul" :tråkad


Vi har har skitsköj ja o pöjken: på vägen och överallt annars vi umgås, det är det som kallas för att leva livet :banana

Edit. Skriv gärna vad ni tycker om hojen, gärna personliga erfarenheter, därför jag startade tråden..
 
Last edited:
2fast4hjo skrev:
Antar att du har fått svar på din fråga längre upp i tråden.

Tråkigt att tråden spårar ur till att typ "övertala" mig om vad som är "kul" och mindre "kul" :tråkad


Vi har har skitsköj ja o pöjken: på vägen och överallt annars vi umgås, det är det som kallas för att leva livet :banana

Edit. Skriv gärna vad ni tycker om hojen, gärna personliga erfarenheter, därför jag startade tråden..

Jaja, förstår fortfarande inte men om du gillar det så är väl det bra.
Har haft gsxr själv och kört 600, 750, 1000. Riktigt trevliga hojar, gillar växellådan och körställningen.

Triggerhappy skrev:
Det var inte menat så...utan snarare tjejernas dom att åka bakpå inte "duger".
Vem har sagt nåt om att det inte duger? Jag förstår inte det roliga, men så länge man inte kör själv så har man kul bakpå.
Har lite åsikt att om man har ett riktigt MC-intresse så kör man själv, men det är min åsikt och står för mig. Ingen har överbevisat mig hittills på den punkten, men det kommer kanske?
Det brukar vara så att tjejer älskar att åka med bakpå killen men när de separerar så hittar hon ett annat intresse som passar nästa kille.

Men så länge tjejerna trivs med att åka bakpå så är det väl bra? Jag bryr mig inte, ville bara ha en förklaring och jag fick en förklaring som jag inte förstår men godtar.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top