bara en timme kvar

Om nya hojen

Kan säja att den går som satan.Hadde uppe den i 280 :Rockbanan och den bara ökade.
Går på bakhjul 1-2-3:an med skjuts,lite lugnare utan, bara 1-2:an

Den ökar lika snabbt i 200 som Svn gjorde i 100 :hihi
 
CaféRacer skrev:
Japsen bullshit:ar så jävligt när det gäller effekt och vikt! :fyllisar
Men italienska skönheter are for real :tuttar

Det stämmer till förra året ungefär. Nu mäter Ducati effekt och vikt på samma sätt som alla andra.
Ducati höjde effekten på 999 från -04 på 124 hk till 140 hk -05 enbart genom att ändra inställningarna i boxen? Nej, de mäter på vevaxeln nu istället för på utgående axel eller bakhjul, vet inte vilket.
 
2fast4hjo skrev:
Åker bakpå. Vi var ut en sväng nyss......fy satan........wow..
vilken motorcykel :banana snacka om adrenalinkick

Jörgen sa en bra jämförelse: " den är lika pigg i 200 som sv:n är i 100.


Powerwheilis så fort man pillar på gasen, kul kul kul....

Varför kör du inte själv istället? Hur mycket känsla får man för en hoj när man bara åker bakpå?
 
Emmi skrev:
Varför kör du inte själv istället? Hur mycket känsla får man för en hoj när man bara åker bakpå?

För att vi har så satans kul ihop :yoparty, (kramas o busar, wheilar o mycket mer, ni måste ha åkt med oss för att förstå ) Letar Hornet eller annan låg hoj men så länge jag tycker det är okej och 2fast4some inte klagar så... :)
Har så himla korta ben :(


kanske ses den 28:e :tummenupp
 
Last edited:
2fast4Some skrev:
Kan säja att den går som satan.Hadde uppe den i 280 :Rockbanan och den bara ökade.
Går på bakhjul 1-2-3:an med skjuts,lite lugnare utan, bara 1-2:an

Den ökar lika snabbt i 200 som Svn gjorde i 100 :hihi


Kan ärligt säga att jag inte trodde på dig :pannkyss när du i lördags sa att du funderade på att byta hoj o se nu står den här hemma :banana :7peta ändra profilen..
 
2fast4hjo skrev:
För att vi har så satans kul ihop :yoparty, (kramas o busar, wheilar o mycket mer, ni måste ha åkt med oss för att förstå ) Letar Hornet eller annan låg hoj men så länge jag tycker det är okej och 2fast4some inte klagar så... :)
Har så himla korta ben :(


kanske ses den 28:e :tummenupp

He he... ! Kul och se att det finns fler par som har det underbart
kul på hojen, ankie och jag trivs så fruktansvärt bra på knarren
samtidigt, så hon hänger med på banan ibland oxå.... Kör mellangrupp
med henne och så tar jag snabba sen.... perfekt !!! Båda har lika kul.....

Grattis till en kul hoj, har haft en -01 och -03:a :-)
 

Bifogat

  • Glandskjuts.gif
    Glandskjuts.gif
    32.2 KB · Visningar: 104
Last edited:
BLUERIDER skrev:
He he... ! Kul och se att det finns fler par som har det underbart
kul på hojen, ankie och jag trivs så fruktansvärt bra på knarren
samtidigt, så hon hänger med på banan ibland oxå.... Kör mellangrupp
med henne och så tar jag snabba sen.... perfekt !!! Båda har lika kul.....

Grattis till en kul hoj, har haft en -01 och -03:a :-)

Det kanske är kul at åka bakpå, jag har gjort det en sommar innan jag fyllde 18 och hade möjlighet att köra själv. Men om man har ett mc-intresse så är det väl alltid roligare att ha ettt eget körkort/hoj? Jag förstår inte nöjet med att åka bak när man kan köra själv? Det kan ju knappast bli tråkigare att köra själv?
 
Emmi skrev:
Det kanske är kul at åka bakpå, jag har gjort det en sommar innan jag fyllde 18 och hade möjlighet att köra själv. Men om man har ett mc-intresse så är det väl alltid roligare att ha ettt eget körkort/hoj? Jag förstår inte nöjet med att åka bak när man kan köra själv? Det kan ju knappast bli tråkigare att köra själv?

Hon har bara suttit bak i 22 år så någon tjusning måste det ju va
men det handlar väl om att utvecklas även där, allt från låååånga
europaresor, till att flänga på ringen, stunta mm... Men som sagt
det får du fråga henne varför hon har "lidit" så länge.... :)
 
Emmi skrev:
Det kanske är kul at åka bakpå, jag har gjort det en sommar innan jag fyllde 18 och hade möjlighet att köra själv. Men om man har ett mc-intresse så är det väl alltid roligare att ha ettt eget körkort/hoj? Jag förstår inte nöjet med att åka bak när man kan köra själv? Det kan ju knappast bli tråkigare att köra själv?

Skulle aldrig köra lika fort=det skulle aldrig vara lika kul, jämför lite med bilen...roligare när jörgen kör än när jag kör :hihi Vi är ständigt på zatcymuppjakt. :tungan

Det är kanske en stor skillnad när man är två som är så samspelta också. Har åkt bakpå andra= inte alls lika kul, särskilt om de inte är vana vid att skjutsa. Det är så mycket mer än själva "körningen" som gör det så roligt...
 
2fast4hjo skrev:
För att vi har så satans kul ihop :yoparty, (kramas o busar, wheilar o mycket mer, ni måste ha åkt med oss för att förstå ) Letar Hornet eller annan låg hoj men så länge jag tycker det är okej och 2fast4some inte klagar så... :)
Har så himla korta ben :(

Skyll inte på för korta ben... De flesta hojar går att sänka en bra bit dessutom.

Kramas kan man göra hemma istället för på vägarna. Vägarna är till för annat skoj! Eller hur Emmi!
 
BLUERIDER skrev:
Hon har bara suttit bak i 22 år så någon tjusning måste det ju va
men det handlar väl om att utvecklas även där, allt från låååånga
europaresor, till att flänga på ringen, stunta mm... Men som sagt
det får du fråga henne varför hon har "lidit" så länge.... :)

Som sagt så går det väl an att åka bak. Men jag förstår inte hur tjusningen att åka bak kan vara större än att åka själv?
Frågan var även riktad till 2fast4hjo som verkar tycka massa om att åka med.

Inget dömande, jag vill bara ha en förklaring. Själv tycker jag nämnligen att åka bak e skittråkigt jämfört med att köra själv, fast innan jag testade att köra själv gillade jag det också.
 
Emmi skrev:
Det kanske är kul at åka bakpå, jag har gjort det en sommar innan jag fyllde 18 och hade möjlighet att köra själv. Men om man har ett mc-intresse så är det väl alltid roligare att ha ettt eget körkort/hoj? Jag förstår inte nöjet med att åka bak när man kan köra själv? Det kan ju knappast bli tråkigare att köra själv?


Jag håller med Dig Emmi! Tuffa brudar kör själv :yoparty
 
Emmi skrev:
Som sagt så går det väl an att åka bak. Men jag förstår inte hur tjusningen att åka bak kan vara större än att åka själv?
Frågan var även riktad till 2fast4hjo som verkar tycka massa om att åka med.

Inget dömande, jag vill bara ha en förklaring. Själv tycker jag nämnligen att åka bak e skittråkigt jämfört med att köra själv, fast innan jag testade att köra själv gillade jag det också.


Tog det inte som ett dömande heller.... Men du kan faktiskt "köra"/påverka
ganska bra därbak om du är duktig.... Lägga i knäet från cutsen mm och
framför allt va den där tiondelen före som behövs för att tex kunna åka bana
tillsammans, det är underbart roligt att få det att stämma till 100 % och sen sitta och garva åt det efteråt .... Men vem vet ! En vacker dag så vill hon köra själv, men jag tror inte hon skulle överge den typen av åkning som vi har ihop iaf....
Ang. kramas mm Varför inte göra det både hemma och på hojen..... :tungan
 
Maria1980 skrev:
Jag håller med Dig Emmi! Tuffa brudar kör själv :yoparty

....Förresten en tanke !! När du föddes då hade hon redan åkt
i två år bakpå, så jag misstänker att hon va lika tuff då som du
är nu.... !!

Hon har bara åkt sporthoj så du kan ju tänka dig utvecklingen, att under
lång tid bara åka det värsta/bästa..... :rolleyes:
 
Last edited:
HanneZ skrev:
Är man sugen på o kramas när man kör hoj då måste man nog enna kört för långsamt :D


Det dröjde lång tid innan det där kom.........

Självklart så har vi knappt styrfart och på bilden som jag skickade
med så håller vi på att välta för det går så långsamt..... :pannkyss
 
Maria1980 skrev:
Skyll inte på för korta ben... De flesta hojar går att sänka en bra bit dessutom.

Kramas kan man göra hemma istället för på vägarna. Vägarna är till för annat skoj! Eller hur Emmi!
Vill bara att du ska veta att jag är mkt erfaren hojåkare.

Har kört hoj i 15 år,var av 13 år med sjuts!

Åker snabbare än dom flesta på landsväg även med skjuts fråga gärna ngn på samåkning Skövde tråden.
Lena är dessutom duktig som passagerare!
Har haft 7st hojar aldrig vurpat kör mist 800 mil om året+en del på bana.

Så snälla sluta klanka på oss :fatta!
 
2fast4Some skrev:
Vill bara att du ska veta att jag är mkt erfaren hojåkare.

Har kört hoj i 15 år,var av 13 år med sjuts!

Åker snabbare än dom flesta på landsväg även med skjuts fråga gärna ngn på samåkning Skövde tråden.
Lena är dessutom duktig som passagerare!
Har haft 7st hojar aldrig vurpat kör mist 800 mil om året+en del på bana.

Så snälla sluta klanka på oss :fatta!


Jag klankar inte på någon ?!?!
Jag tipsade om att om hon nu vill ha en hoj men tror sig ha för korta ben så går det att sänka de flesta hojar. Jag är själv riktigt kort men det går ändå :)

Varför tolka det andra skriver så negativt? Varför sådan försvarsställning?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top