Bantning

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
förbrukade en bit över 1000 kcal idag på gymmet inte fy skam när man endast äter 800 om dagen :) fint o väga sig imorn.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
800 kalorier om dagen kommer att urlaka dina muskler i minst lika hög takt som fettet minskar. Jag rekommenderar dig att äta minst det dubbla om du tränar gör att inte göra kroppen illa.

Jag kör lchf och ca 45 min löpning/crosstrainer/friskis el simning på vardagarna och sedan vilar och unnar mig lite vin på helgen samt vila från träningen. Men jag håller fast vid lågt kolhydratintag.
Jag smyger ner ca 0,5-1 kg per vecka.

Vägde 102 kg på 181 cm och har en idealvikt på 90kg (som jag inte lyckats ligga på de sista 20 åren iofs.) Målet är <95kg till nyår.
 
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
800 kalorier om dagen kommer att urlaka dina muskler i minst lika hög takt som fettet minskar. Jag rekommenderar dig att äta minst det dubbla om du tränar gör att inte göra kroppen illa.

Man har ju en basalförbrukning också, så det låter som en klart dålig metod! Bara den utgör säkert 1500 kcal för en normal man.

Den basala förbrukningen kan du inte påverka nämnvärt utan det är det som kroppen förbrukar om du sover ett dygn typ. Grovt sagt.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Gäller att äta nog med bra tillskott för att behålla muskler och inte göra av med dom.
Min metod har funkar sjukt bra aldrig något krabb med kroppen och väldigt bra resultat varje vecka på vågen.

Men snart så blir det en 20 dagars DNP kur då ska det ätas kolhydrater! :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Nyfiken fråga till er som skriver hur mycket kalorier ni förbrukar o trycker i er.
Hur får ni fram dom siffrorna? :va :va :va
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Enda sättet är att inta lika mycket energi var dag en period, och då stå still i vikt. Alla har dock ett olika stort spann för hur mkt energi kroppen kan reglera bort sas.. Så det är svårt att veta..
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Man har ju en basalförbrukning också, så det låter som en klart dålig metod! Bara den utgör säkert 1500 kcal för en normal man.

Den basala förbrukningen kan du inte påverka nämnvärt utan det är det som kroppen förbrukar om du sover ett dygn typ. Grovt sagt.

Du håller alltså med mig?
Ditt svar kändes som att du inte gör det, men du säger ju samma sak som jag sa till skribenten ovan mig.

Jag har för vana att inte citera den skribent som lagt det senaste inlägget. Jag vet inte om det kan misstolkas här på SH. Ibland får jag lite udda svar på mina inlägg nämligen :)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du håller alltså med mig?
Ditt svar kändes som att du inte gör det, men du säger ju samma sak som jag sa till skribenten ovan mig.

Jag har för vana att inte citera den skribent som lagt det senaste inlägget. Jag vet inte om det kan misstolkas här på SH. Ibland får jag lite udda svar på mina inlägg nämligen :)

Citera den du svarar på, så slipper du missförstånd.

Enkelt va? :tummenupp
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
OK. Då har jag lärt mig något nytt :).
På ett annat forum jag brukar hänga på är regeln att man inte får citera senaste skribenten för att där räknas det som underförstått. Vitsen är att försöka hålla trådarna mer lättlästa utan en massa citat att behöva bläddra förbi. Jag får helt enkelt ta seden dit jag kommer och börja citera mera på SH ;)

Edit* Fan nu glömde jag ju citera igen! Shit vad svårt det ska vara!
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
OK. Då har jag lärt mig något nytt :).
På ett annat forum jag brukar hänga på är regeln att man inte får citera senaste skribenten för att där räknas det som underförstått. Vitsen är att försöka hålla trådarna mer lättlästa utan en massa citat att behöva bläddra förbi. Jag får helt enkelt ta seden dit jag kommer och börja citera mera på SH ;)

Du kunde övat på mitt inlägg.

Här på SH kan ju en tråd spåra ur på 4 minuter och handla om 4 olika ämnen, det är inte riktigt som "vanliga" forum.

Så då hjälper citaten till att veta vad du svamlar om av de ämnen som debatteras.

Bra va?
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Nyfiken fråga till er som skriver hur mycket kalorier ni förbrukar o trycker i er.
Hur får ni fram dom siffrorna? :va :va :va

Kolla på alla förpackningar när du lagar mat står alltid kcal per 100 gram typ så räknar du ihop allt.


Btw enu ett sjukt jävla bra gympass idag!
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Kolla på alla förpackningar när du lagar mat står alltid kcal per 100 gram typ så räknar du ihop allt.


Btw enu ett sjukt jävla bra gympass idag!

Men kom igen! Så fort man lagar maten själv så skiter det ju sig.
Glöm de me kalorier, trams................
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top