Bantning

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Hade all time high förra året, hösten, och bestämde mig för att gå ner i rätt "vikt igen". Sagt och gjort. Har haft "rätt vikt" nu sedan vecka 15 i år och jävlar vad frusen jag varit detta halvåret. Det inte bara fördelar med lägre vikt.:gnissla
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Hej! Hade matchvikt 89Kg men skall gå ned till 72Kg som jag vägde när jag var 20+. Har nu tränat 3 veckor och skall väga in mig för första gången... Räknar med att gå ner till ideal vikten till våren.

För att nå mina mål är lösningen att minska ölen med 50%, träna kondition 4 dagar i veckan samt att minska kebab/pizza med 50%

Allt för att köra en Aprilia RS 250 :)
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Invägning nu på morgonen, 101.7kg, kollade midjemåttet också, -2cm där ungefär.
Så än så länge går det neråt fortfarande, bara att sikta på minusresultat nästa vecka också då.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Snökaos och tandborstande i panik makes no invägning.

Får bli Tisdagsinvägningar för mig :)

Jag klev upp extra tidigt idag för att hinna med allt :tummenupp
Måste ju hinna sopa av bilen, starta den så den blir lite varmare, smörja in tatueringarna på fötterna, äta frukost, skriva här, borsta gaddarna etc etc :tungan
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Väger mig också på måndagsmornar så man har en anledning att hålla sig i skinnet på helgen.
98,4 imorse. Ca 5kg kvar innan jul om jag ska ha lite marginal. Tufft som fan!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Väger mig också på måndagsmornar så man har en anledning att hålla sig i skinnet på helgen.
98,4 imorse. Ca 5kg kvar innan jul om jag ska ha lite marginal. Tufft som fan!

Fixar du galant :tummenupp
I värsta fall så kan man ju alltid svettas bort ett kilo på 30-60 minuter med hopprep och svettdräkt ;)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jag tycker ändå att -0.6kg på en vecka är bra jobbat, liten platå där jämnfört med din tidigare nedgång bara.

Men igen. Om man verkligen vill gå ner är det ingen att hurra för. Om inte nedgången är kontinuerlig varje vecka, då han kan teoretiskt ha gått upp i vikt när han gått ner 0,6 kg....

Behöver jag förklarar vad jag menar lr förstår du? :va
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Men igen. Om man verkligen vill gå ner är det ingen att hurra för. Om inte nedgången är kontinuerlig varje vecka, då han kan teoretiskt ha gått upp i vikt när han gått ner 0,6 kg....

Behöver jag förklarar vad jag menar lr förstår du? :va

Du behöver inte förklara, jag förstår exakt.
Men med tanken på hans tidigare nedgång i 2-3 veckor nu så kan det vara så enkelt att kroppen vill försöka behålla lite, inget konstigt med det. Om man har sett vikterna han tappat så har jag väldigt svårt att tro att han lagt på sig mer vikt.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Du behöver inte förklara, jag förstår exakt.
Men med tanken på hans tidigare nedgång i 2-3 veckor nu så kan det vara så enkelt att kroppen vill försöka behålla lite, inget konstigt med det. Om man har sett vikterna han tappat så har jag väldigt svårt att tro att han lagt på sig mer vikt.

Absolut. O nu väger han så lite så då är det ok. Men är man uppe på 150kg klassen så är det inget o va nöjd över... Ville bara kolla att du fatta. O de gjorde du :tummenupp
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Men igen. Om man verkligen vill gå ner är det ingen att hurra för. Om inte nedgången är kontinuerlig varje vecka, då han kan teoretiskt ha gått upp i vikt när han gått ner 0,6 kg....

Behöver jag förklarar vad jag menar lr förstår du? :va

Mina morgonvägningar skiljer max 0,3kg upp eller ner. Väger man sig på dagen så skiljer det mer, men det gör jag inte.

Absolut. O nu väger han så lite så då är det ok. Men är man uppe på 150kg klassen så är det inget o va nöjd över... Ville bara kolla att du fatta. O de gjorde du :tummenupp

Dessutom berättade frugan att mitt mopeddäck från förra veckan börjar bli ett mountainbikedäck :gnissla
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Mina morgonvägningar skiljer max 0,3kg upp eller ner. Väger man sig på dagen så skiljer det mer, men det gör jag inte.

Dessutom berättade frugan att mitt mopeddäck från förra veckan börjar bli ett mountainbikedäck :gnissla

Morgonvikt mot godnattvikt brukar skilja nästan 1kg åt mig. Jag dricker kopiösa mängder vatten under dagarna...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top