Bantning

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Morgonvikt mot godnattvikt brukar skilja nästan 1kg åt mig. Jag dricker kopiösa mängder vatten under dagarna...

Det är helt normalt att det är så. En sovmorgon gör även att morgonvikten är lägre.

Det bästa är att mäta vikt vid liknande situationer varje vecka. Som morgonen på en viss dag efter ett liknande intag av föda.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Postade först i träningstråden men det kanske är lika bra att posta här också.

Någon som har något tips på gym i Göteborg? Helst i Linné eller mellan Linné och centralstationen.

Gjorde ett hälsotest för ett tag sen och fick höra att jag har syreupptagningsförmåga som en 67åring, jag är 27 år. Och resten av värdena var ingenting som man heller vill skryta med.

Hur som helst så pluggar jag i Linné så det vore schysst att hitta någonting därikring. Skulle väl främst vilja jobba på kondition och gå ner cirka 40 kilo. Så crosstrainers, löpband och sånt är väl viktigt. Helst inget riktigt bronkargym med ölabrölabiffar som står och vrålar med hundrakiloshantlar.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
-1.5 kg för mig denna veckan

-1 cm på armar lår mage bröst.

hyffsat tycker jag endå med tanke på att jag fick 2 redigt kass gympass.
Men nu är det nya tag som gäller hoppas på en bra vecka nu.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Postade först i träningstråden men det kanske är lika bra att posta här också.

Någon som har något tips på gym i Göteborg? Helst i Linné eller mellan Linné och centralstationen.

Gjorde ett hälsotest för ett tag sen och fick höra att jag har syreupptagningsförmåga som en 67åring, jag är 27 år. Och resten av värdena var ingenting som man heller vill skryta med.

Hur som helst så pluggar jag i Linné så det vore schysst att hitta någonting därikring. Skulle väl främst vilja jobba på kondition och gå ner cirka 40 kilo. Så crosstrainers, löpband och sånt är väl viktigt. Helst inget riktigt bronkargym med ölabrölabiffar som står och vrålar med hundrakiloshantlar.

På med dojjorna och ut i slottskogen!
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Enu ett grymt bra gympass! Ser verkligen fram emot mätning på måndag :).
Hoppas det går bra för alla andra med!
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Hur har herrns vecka varit?

Vägde mig på 70,5kg morgon. O 71,5 på kvällen då jag brukar väga 78 förr.
Så nu är jag me i matchen, å ändå var jag o söp i helgen på en kryssning me kvällsbuffe, frukostbuffe OCH lunchbuffe :tuttar


Tänkte visa nuvarande form, o inte långt kvar nu till mål.
 

Bifogat

  • fight.jpg
    fight.jpg
    45 KB · Visningar: 36
  • spänn.jpg
    spänn.jpg
    153.6 KB · Visningar: 38
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Gjorde ett hälsotest för ett tag sen och fick höra att jag har syreupptagningsförmåga som en 67åring, jag är 27 år. Och resten av värdena var ingenting som man heller vill skryta med.

Fick göra det genom jobbet, hade kolestorolvärden som en 50åring, 29år :gnissla

Fick göra det genom jobbet, hade kolestorolvärden som en 50åring, 29år :gnissla

Edit:
Vägde in på 81,5kg idag (mål 79kg), men det var efter jag läst nya Uti vår hage på muggen så helt klart fusk :D
 
Last edited:

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Nice, hur har du gjort?

Han har gjort av med mer energi än han stoppat i sig.

Det är bara en ren fråga om vilja när man vill gå ner i vikt, hur lite mat du klarar dig på och hur mycket du har vilja nog att röra dig.

3-10 kg i månaden är inga problem bara man masar sig till gymmet 4-5 dagar i veckan.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Han har gjort av med mer energi än han stoppat i sig.

Det är bara en ren fråga om vilja när man vill gå ner i vikt, hur lite mat du klarar dig på och hur mycket du har vilja nog att röra dig.

3-10 kg i månaden är inga problem bara man masar sig till gymmet 4-5 dagar i veckan.
Fast, att lyfta skrot är inget man blir smalare av, ska man bränna fett så ska man ha långvarig, lågintensiv ansträngning, tex 1-2h promenad om dan. Då hinner man få upp ämnesomsättningen, men håller pulsen på en sån nivå att kroppen tar fett istället för kolhydrater. På gymmet är det ju mer anaerobt arbete under kort tid. Dessutom bryter inte promenader ner musklerna på samma sätt som skrotlyftning gör, så det är enklare att äta rätt men ändå gå ner.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Fast, att lyfta skrot är inget man blir smalare av, ska man bränna fett så ska man ha långvarig, lågintensiv ansträngning, tex 1-2h promenad om dan. Då hinner man få upp ämnesomsättningen, men håller pulsen på en sån nivå att kroppen tar fett istället för kolhydrater. På gymmet är det ju mer anaerobt arbete under kort tid. Dessutom bryter inte promenader ner musklerna på samma sätt som skrotlyftning gör, så det är enklare att äta rätt men ändå gå ner.

Exakt. Det är dessutom lätt att äta mer när man tränar, vilket gör att man tenderar att öka i vikt. Många tror att man måste ladda inför träningen, gärna med pasta eller gröt. Helst ska man belöna sig efter passet också. Den viktreducerande effekten är snabbt borta.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jaha, och här sitter man med en cola i handen och funderar på om man ska orka gå till köket och hämta lite smågodis...
Nej, det var bättre förr när metabolism var på min sida :mattias

+1kg sen två veckor tillbaka. Snart dags för ett gymkort och lite piller :glömdet
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Han har gjort av med mer energi än han stoppat i sig.

Det är bara en ren fråga om vilja när man vill gå ner i vikt, hur lite mat du klarar dig på och hur mycket du har vilja nog att röra dig.

3-10 kg i månaden är inga problem bara man masar sig till gymmet 4-5 dagar i veckan.

3-5 kilo i månaden behöver man inte ens titta på gymkortet för att gå ner. Man behöver inte ens promenera. 5-10 kgs behövs promenader och lågt intag av kcal.

Jaha, och här sitter man med en cola i handen och funderar på om man ska orka gå till köket och hämta lite smågodis...
Nej, det var bättre förr när metabolism var på min sida :mattias

+1kg sen två veckor tillbaka. Snart dags för ett gymkort och lite piller :glömdet

Pappaledighetens härliga tider.. :fakta

Kör en DLP-kur och knapra lite ryssar så är du i form snart :rolleyes:
 
Last edited:

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Till alla era som bara har kassa gym där det endast är vikter.
Här har vi gåband där man kan ha lutning, motionscyklar, och rodd.
Och det är vad jag menade med gymma, inte kul att gå i 3 dm slask.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Till alla era som bara har kassa gym där det endast är vikter.
Här har vi gåband där man kan ha lutning, motionscyklar, och rodd.
Och det är vad jag menade med gymma, inte kul att gå i 3 dm slask.

Jag har ett sådant gym med bara vikter :huvet
Denna vecka har det dock blivit noll fysisk aktivitet, tatuerade fötterna i fredags så är en aning öm efter det :arsele
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top