Bantning

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Och sedan när har aspartam påverkat vikten på ett negativt sätt? kom nu inte med Anna-anka fakta utan med vetenskapliga källor.

jag har inte sagt att aspartam har negativ egenskap på nåns vikt, aspartam är en underbar sötningsmedel!
tänkte mer ur hälso synpunkter, sambandet mellan hög inttag av aspartam och cancer är ju bevisat

här kan du läsa lite vetenskapliga fakta om du inte föredrar pocket kalle.
http://cebp.aacrjournals.org/content/15/9/1654.long

och här är lite till

http://ehp03.niehs.nih.gov/article/fetchArticle.action?articleURI=info:doi/10.1289/ehp.8711
 
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
jag har inte sagt att aspartam har negativ egenskap på nåns vikt, aspartam är en underbar sötningsmedel!
tänkte mer ur hälso synpunkter, sambandet mellan hög inttag av aspartam och cancer är ju bevisat

här kan du läsa lite vetenskapliga fakta om du inte föredrar pocket kalle.
http://cebp.aacrjournals.org/content/15/9/1654.long

och här är lite till

http://ehp03.niehs.nih.gov/article/fetchArticle.action?articleURI=info:doi/10.1289/ehp.8711

"Our findings do not support the hypothesis that aspartame increases hematopoietic or brain cancer risk."

Vart vill du komma? Världens mest använda och genomforskade tillsats. Garanterat bättre än att dra i sig motsvarande mängd kalorier genom sötade produkter.

Edit: Den andra studien är väl den italienska studien som fått massiv kritik från alla forskare från höger och vänster eftersom studien var så sjukt dåligt gjord.

Är trött på att debattera med folk som inte har någon som helst koll på hur forskningsvärlden fungerar.

Tills vidare kan väl staten med bl.a. Slv och SBU sköta den frågan då de har rätt kompetens att svara på dylika frågeställningar.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Vad för "såntdärnapulver" ska man ha då?

Du ska inte ha ett skit. Köp mindre tallrikar på Ikea för en spottstyver och så tar du bara en portion.

Du kan kalla det för vilken metod du vill, men den fungerar och är pålitlig utan att behöva varken pulver eller proteiner.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
"Our findings do not support the hypothesis that aspartame increases hematopoietic or brain cancer risk."

Vart vill du komma? Världens mest använda och genomforskade tillsats. Garanterat bättre än att dra i sig motsvarande mängd kalorier genom sötade produkter.

av hela 2 artiklar så hitta du de där ?

"The results of the study show for the first time that APM, in our experimental conditions, causes a) an increased incidence of malignant-tumor–bearing animals with a positive significant trend in males (p ≤ 0.05) and in females (p ≤ 0.01), in particular those females treated at 50,000 ppm (p ≤ 0.01); b) an increase in lymphomas and leukemias with a positive significant trend in both males (p ≤ 0.05) and females"

den artikelln skriver även vilka mängder som används.

"The results of this mega-experiment indicate that APM is a multipotential carcinogenic agent, even at a daily dose of 20 mg/kg body weight, much less than the current acceptable daily intake. On the basis of these results, a reevaluation of the present guidelines on the use and consumption of APM is urgent and cannot be delayed"

och det är "The Cesare Maltoni Cancer Research Center of the European Ramazzini Foundation " som gjort testerna, men det kanske också är nå kalle anka metoder dom använder...
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
av hela 2 artiklar så hitta du de där ?

"The results of the study show for the first time that APM, in our experimental conditions, causes a) an increased incidence of malignant-tumor–bearing animals with a positive significant trend in males (p ≤ 0.05) and in females (p ≤ 0.01), in particular those females treated at 50,000 ppm (p ≤ 0.01); b) an increase in lymphomas and leukemias with a positive significant trend in both males (p ≤ 0.05) and females"

den artikelln skriver även vilka mängder som används.

"The results of this mega-experiment indicate that APM is a multipotential carcinogenic agent, even at a daily dose of 20 mg/kg body weight, much less than the current acceptable daily intake. On the basis of these results, a reevaluation of the present guidelines on the use and consumption of APM is urgent and cannot be delayed"

och det är "The Cesare Maltoni Cancer Research Center of the European Ramazzini Foundation " som gjort testerna, men det kanske också är nå kalle anka metoder dom använder...

Läs min "Edit" i förra inlägget.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
av hela 2 artiklar så hitta du de där ?

"The results of the study show for the first time that APM, in our experimental conditions, causes a) an increased incidence of malignant-tumor–bearing animals with a positive significant trend in males (p ≤ 0.05) and in females (p ≤ 0.01), in particular those females treated at 50,000 ppm (p ≤ 0.01); b) an increase in lymphomas and leukemias with a positive significant trend in both males (p ≤ 0.05) and females"

den artikelln skriver även vilka mängder som används.

"The results of this mega-experiment indicate that APM is a multipotential carcinogenic agent, even at a daily dose of 20 mg/kg body weight, much less than the current acceptable daily intake. On the basis of these results, a reevaluation of the present guidelines on the use and consumption of APM is urgent and cannot be delayed"

och det är "The Cesare Maltoni Cancer Research Center of the European Ramazzini Foundation " som gjort testerna, men det kanske också är nå kalle anka metoder dom använder...

edit: du verkar ha grym koll på forskningsvärlden verkar det som, så du slipper debattera med mig, starstriker kan följa dina års av forskning genom att köpa mindre tallrikar på ikea och strunta i allt annat....

Läs min "Edit" i förra inlägget.

Jag har inte kommit och rent ut sagt att nån inte ska inta aspartam, jag PERSONLIGEN (<----- läs) väljer att inte använda mig av produkter som innehåller aspartam, jag skrev även tidigare att man väljer det man vill, men åter igen JAG väljer utan.

Du tycker även att du tydligen kan mer än dom forskningar som gjorts.
o bra råd ger du också..
 
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Edit: nåt jädra fel på forumet. Går inte att posta...
 
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
edit: du verkar ha grym koll på forskningsvärlden verkar det som, så du slipper debattera med mig, starstriker kan följa dina års av forskning genom att köpa mindre tallrikar på ikea och strunta i allt annat....



Jag har inte kommit och rent ut sagt att nån inte ska inta aspartam, jag PERSONLIGEN (<----- läs) väljer att inte använda mig av produkter som innehåller aspartam, jag skrev även tidigare att man väljer det man vill, men åter igen JAG väljer utan.

Du tycker även att du tydligen kan mer än dom forskningar som gjorts.
o bra råd ger du också..


Jag har rätt bra koll på forskningen, ja. Aspartam är världens mest studerade tillsats. Om du vill tro att aspartamintag och cancer har ett samband så är det upp till dig. Den sammanfattade forskningen idag visar inga som helst tecken på det.*

Däremot visar dagens forskning att övervikt upp till 65 års ålder är mycket farligt. Dels ur tumörsynpunkt men ffa pga hjärt och kärlsjukdomar, som för övrigt skördar fler liv än någon cancerform. Därmed vore det klart bättre om folk kunde minska sitt intag av kalorier genom att välja produkter som var artificiellt sötade alt minska på intaget på annat sätt.*

I mitt yrke får jag inte ens dryfta åsikter om att aspartam vore skadligt eftersom varken forskning eller beprövad erfarenhet visar det.*

av hela 2 artiklar så hitta du de där ?
Ja, med tanke på att det klart och tydligt står i sammanfattningen på den första studien...

Den andra är ju så berömd just pga att den inte har något med forskning att göra, så till och med Aftonbladet har skrivit om den bluffen.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jo, jag vet. Mitt inlägg ovan var ett skämt. Såg ett inslag på tv om nån tant som skulle bli smal mha "apelsindieten". Hon åt 30 apelsiner/dag och gick ändå inte ned i vikt. Konstigt.



Asså, har aldrig testat sånadärna pulver. Blir det inte jävligt äckligt efter ett tag, typ framkallar kräkreflexen efter bara några dagar?

Jag åt väldigt mycket broccoli under en period för nåt år sedan. Innan tyckte jag det var super, men nu .... buärk. Försöker undvika det. Synd.

Edit: Vad är det förresten för skillnad på de olika proteinpulvrena? Kasein/whey/soja. Förutom att de är framställda på olika sätt.

Nej, det blir inte äcklitt
Jag har skrivit tidigare att som måltidsersättning är kasein betydligt bättre, det är det jag "går på". Men det är dyrare. Vassleproteinet var ett tips till Snål-Hinkas.
Smaken är helt ok, vill man ha kasein utan aspartam tar man modellen helt utan smaktillsatser hos MM-sport.
Det jag käkar smakar gott, lite vatten i = chokladpudding. Mycket vatten = Pucko. Typ :)

Testa och se, det passar säkert inte alla, men funkar för mig och Eskilsson.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Bäst före datum proteinpulver?

Har 2 öppnade men tillslutna proteinpåsar + kreatin som varit öppnade i ett halvår.
Bäst före datumet går ut i slutet av nästa år, men är det "fräscht" fortfarande eller bara att kasta?

Står bara att det håller 18månader oöppnat inget om efter öppning.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Bäst före datum proteinpulver?

Har 2 öppnade men tillslutna proteinpåsar + kreatin som varit öppnade i ett halvår.
Bäst före datumet går ut i slutet av nästa år, men är det "fräscht" fortfarande eller bara att kasta?

Står bara att det håller 18månader oöppnat inget om efter öppning.



Det är ingen fara funkar fortfarande lika bra du behöver inte vara orolig.


Någon här som testat köra en DNP kur ?
Jag börjar bli sugen på att prova vore kul o se vad andra fått för resultat.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
102.4 blev alltså -0.4kg.
Blev ingen buffé i lördags, blev ett grillat kycklingspett istället, så jag blev inte äckligt mätt. Men det blev ju kalrie överskott både lördag och söndag, jävla farsdag, 3 olika ställen man ska stanna till på och fika.
Blir nog bättre denna vecka IAF.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
102.4 blev alltså -0.4kg.
Blev ingen buffé i lördags, blev ett grillat kycklingspett istället, så jag blev inte äckligt mätt. Men det blev ju kalrie överskott både lördag och söndag, jävla farsdag, 3 olika ställen man ska stanna till på och fika.
Blir nog bättre denna vecka IAF.

Jag var på fars-dagfika, fars-dagmiddag och stor middag på Texas Longhorn.

Fars Dagsgrejerna är ju bara att ta en kaffe och vara nöjd med det, det är ju inget svårt. På middagen äter man som vanligt, men väljer mer kött / mindre kolhydrater.

På Texas äter man kött och lägger till en god sallad.

Vips har helgen varit bra trots att man "varit i svängen" en hel del. Däremot slank det ner en hel del alkohol i helgen, men vaffan, man kan ju inte sluta leva.. :gnissla
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jag var på fars-dagfika, fars-dagmiddag och stor middag på Texas Longhorn.

Fars Dagsgrejerna är ju bara att ta en kaffe och vara nöjd med det, det är ju inget svårt. På middagen äter man som vanligt, men väljer mer kött / mindre kolhydrater.

På Texas äter man kött och lägger till en god sallad.

Vips har helgen varit bra trots att man "varit i svängen" en hel del. Däremot slank det ner en hel del alkohol i helgen, men vaffan, man kan ju inte sluta leva.. :gnissla

Du har bra koll :tummenupp Får hård konkurans.
Vägde mig efter frullen o då vägde jag 71.
Så 2,5 vecka 7 kilo
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du har bra koll :tummenupp Får hård konkurans.
Vägde mig efter frullen o då vägde jag 71.
Så 2,5 vecka 7 kilo

Jag har inte som målsättning att minska lika fort som du i vikt. Jag väger nog strax under 75 eller strax över samma nu och målsättningen är ett kilo i veckan i en månad till. Då är jag 175cm och väger 71-73 i "normal form. Det är ok och hälsosamt.

Sedan får tanten ge fan i att bli gravid mer :gnissla
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag var på fars-dagfika, fars-dagmiddag och stor middag på Texas Longhorn.

Fars Dagsgrejerna är ju bara att ta en kaffe och vara nöjd med det, det är ju inget svårt. På middagen äter man som vanligt, men väljer mer kött / mindre kolhydrater.

På Texas äter man kött och lägger till en god sallad.

Vips har helgen varit bra trots att man "varit i svängen" en hel del. Däremot slank det ner en hel del alkohol i helgen, men vaffan, man kan ju inte sluta leva.. :gnissla

Mmm, tror jag klarade det ganska bra ändå. Var älgstek till middag så det blev mycket älg och lite potatisgratäng. En liten kakbit hos svärfar. Har man svårt att låta bli gidsakerna kan man lägga in en snus efter en liten bit :). Alla knep är bra.
Håller jag runt 0.5 i veckan så är jag rätt nöjd. Har ju inte tänkt tappa 20kg på rekordtid.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top