Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
kanske dags att kör 3*10 istället eller vill du bli en sådan där michelingubbe som inte kan knyta sina egna skor och har kass balans?

Jag kör 3*10 på ~80% av vad jag klarar av att göra 1 rep på. Och målet är inte michelingubbe, men mer muskler än nu. Specifikt lite mer bröst och armar. En bonus med styrketräningen är att musklerna fortsätter att bränna energi mellan träningarna. :D
Vad gäller vighet är jag född överrörlig, så att jag inte kommer kunna knyta skorna är föga troligt. Om det ny händer så blir det pga ledbesvär som kommer av överrörligheten snarare än av stora muskler.
 
Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är det samma antal kalorier i en lager som i en stout. I sådant fall kan man ju gå ner till 4 Guinness och 2 whisky för att minska kalori intaget. Skinnstället satt tight redan i höstas och mina rutor är nu förtiden vaderade.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Oavsett om man försöker gå ned i vikt eller inte så kan man inte vara utan 2 flasköl på fredagar för att varva ned (och somma i soffan innan man druckit upp den andra ;P )
Dess två för man helt enklelt lov att kompensrea på andra sätt som att ta en lite längre promenad under helgen som man annars inte skulle ha gjort. (promenader har entendens att uppsattas av fruar/fklickvänner dessutom)
 

tkdrille

Guest
Jag väger mig nån gång var 3:e/4:e månad. Vikten har aldrig varit intressant. Att däremot få fason på kroppen var intressant, så i början av träningen förde jag statistik över ett flertal mått på kroppen och hur de ändrades.
Min buk var till exempel 136 cm i omfång när jag började träna.
Jag vägde 125 kg, tappade ganska raskt 15 kg, och gick upp 10 kg (Vägde mig lite mer regelbundet i början) för att sedan pendla mellan 115 och 120 kg sedan dess. Däremot har bukmåttet krympt sedan dess, och armar/ben/bål blivit grövre.

Däremot skulle jag gärna ha en vettig våg som kan mäta kroppsfett och bukfett. Vikten kan jag inte direkt bry mig mindre om, förutom att den var en målstolpe att passera i vikterna jag lyfter, och hur mycket vikt jag ska upp i att lyfta som mål. 1,5 ggr vikten i bänkpress och knäböj, samt 2 ggr vikten i marklyft. Är över vikten i både marklyft och knäböj, däremot går det lite långsammare att komma över vikten i sned bänkpress, men det tar sig.

De var mest riktat till dem som vill gå ner i vikt. Men om man då ska träna för att få större muskler är ju vikten kanske inte jätteintressant. Men man ska hålla koll för att se om man gör framsteg på något håll, och därmed så är de måttband som gäller med. Om man nu tycker de är så roligt att mäta och se att de händer saker.

Och för att tillägga, dessa förbannade dieter om man vill gå ner i vikt är trams för min del =) Kör blandad kost dock utan läsk och sådant man ej egentligen behöver.
Sen kör jag kosttillskott i min träning och musklerna blir stenhårda vilket är rätt kul.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De var mest riktat till dem som vill gå ner i vikt. Men om man då ska träna för att få större muskler är ju vikten kanske inte jätteintressant. Men man ska hålla koll för att se om man gör framsteg på något håll, och därmed så är de måttband som gäller med. Om man nu tycker de är så roligt att mäta och se att de händer saker.

Och för att tillägga, dessa förbannade dieter om man vill gå ner i vikt är trams för min del =) Kör blandad kost dock utan läsk och sådant man ej egentligen behöver.
Sen kör jag kosttillskott i min träning och musklerna blir stenhårda vilket är rätt kul.

Ja sant. Att sluta dricka läsk och dra ner på (eller sluta om man kan det) godiset är den absolut största enskilda saken man kan göra för att gå ner i vikt. Eller minska på fläsket iaf. Jag brukade äta ganska mycket godis, något kilo eller två i veckan ganska lätt. Hade ganska skarp abstinens när jag slutade äta det. >.<
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Skinnet från 2002 passar fortfarande, om än något tajtare både här och där. Matchvikten som jag höll på 73-75kg har nu hamnat på runt 80. GI:ade ner det till 75 i våras, men åt sedan friskt tillbaka det hela under hösten och vintern. Fortfarande kan jag väl anses som smal, men definitivt inte deffad som tidigare. Ska försöka slimma ner några kilon genom träning och att öl-lådorna från Julen nu snart är slut ( :) ). Blir nog powerwalk och armhävningar/chins till att börja med. Önskar jag bodde lite mer lantligt så det hade gått att enduro-köra varje dag...
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jamen dåså! balansen då?

Du hänger väl på midnattsloppet?

Jag kör 3*10 på ~80% av vad jag klarar av att göra 1 rep på. Och målet är inte michelingubbe, men mer muskler än nu. Specifikt lite mer bröst och armar. En bonus med styrketräningen är att musklerna fortsätter att bränna energi mellan träningarna. :D
Vad gäller vighet är jag född överrörlig, så att jag inte kommer kunna knyta skorna är föga troligt. Om det ny händer så blir det pga ledbesvär som kommer av överrörligheten snarare än av stora muskler.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jamen dåså! balansen då?

Du hänger väl på midnattsloppet?

Min balans är som den är. Förvånansvärt bra, samtidigt som jag är klumpig som fan. Dvs, jag snubblar helt sanslöst ofta, men ramlar aldrig. Det beror antagligen på att jag har ett ganska gravt synfel.
Och jag springer inte. ;) Om jag nu inte blir jagad.
Har aldrig funnit något nöje i att springa. Däremot tycker jag det är riktigt skönt och roligt att ro som en idiot.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Min balans är som den är. Förvånansvärt bra, samtidigt som jag är klumpig som fan. Dvs, jag snubblar helt sanslöst ofta, men ramlar aldrig. Det beror antagligen på att jag har ett ganska gravt synfel.
Och jag springer inte. ;) Om jag nu inte blir jagad.
Har aldrig funnit något nöje i att springa. Däremot tycker jag det är riktigt skönt och roligt att ro som en idiot.

Jaha men sätt hjul på skiten då som alla längdåkningsnördar och häng på. Nä springa är fan inget kul i mitt tycke heller men det är en bra träningfrom som är lättillgänglig och hyggligt billig om man vill...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jaha men sätt hjul på skiten då som alla längdåkningsnördar och häng på. Nä springa är fan inget kul i mitt tycke heller men det är en bra träningfrom som är lättillgänglig och hyggligt billig om man vill...

Mitt problem är att om jag inte tycker något är roligt så slutar jag att göra det. Jag har försökt att börja springa ett par gånger, men det sitter aldrig i mer än några veckor, så blir aldrig något av det.
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag vägde mig idag och nu är det dax att ta tag i vikten igen. Jag är 172cm och när jag vägde mig i veckan innan jul så vägde jag 79 och idag vägde jag 83.5. Är det någon här som slår min uppgång på 4.5kg på två veckor?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Köpte en storlek som passar en lagom trind man i sina bästa år. Då slipper man banta. Mat är gott. Banta är tråkigt :p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Blev lite lagom överraskad när jag tränade idag, kan konstatera att trots grav brist på träning så har händerna blivit starkare/uthålligare och jag klarar marklyftet utan att fingrarna rätar ut sig.
Kroppen är en tuff maskin. :D
 

Snowman89

Guest
Blev lite lagom överraskad när jag tränade idag, kan konstatera att trots grav brist på träning så har händerna blivit starkare/uthålligare och jag klarar marklyftet utan att fingrarna rätar ut sig.
Kroppen är en tuff maskin. :D
Haha vi verkar ha samma problem på typ samma vikt :D Jag kör 3x6reps på 130kg :) Jag började dock köra med dragremmar denna vecka och det är något jag verkligen kan rekomendera dig att skaffa :)

Men jo, ibland kan vila vara det som saknas för att kunna öka på gymmet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha vi verkar ha samma problem på typ samma vikt :D Jag kör 3x6reps på 130kg :) Jag började dock köra med dragremmar denna vecka och det är något jag verkligen kan rekomendera dig att skaffa :)

Men jo, ibland kan vila vara det som saknas för att kunna öka på gymmet.

Jag låter bli remmarna pga att jag gärna vill att handstyrkan ska hänga med. Lite drygt när man planar ut i höjningarna pga att en till muskelgrupp ska hinna ifatt bara. ;)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag låter bli remmarna pga att jag gärna vill att handstyrkan ska hänga med. Lite drygt när man planar ut i höjningarna pga att en till muskelgrupp ska hinna ifatt bara. ;)

Om du behöver greppstyrka kan du träna upp greppstyrkan separat.
Har aldrig förstått det, du är väl ute efter att träna upp ryggen?, varför då inte ha dragremmar?
När jag drog mest drog jag utan dragremmar på maxningar och med på repsträningar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om du behöver greppstyrka kan du träna upp greppstyrkan separat.
Har aldrig förstått det, du är väl ute efter att träna upp ryggen?, varför då inte ha dragremmar?
När jag drog mest drog jag utan dragremmar på maxningar och med på repsträningar.

Jo, jag kan träna det separat.
Och jag är ute efter att få en relativt jämn träning, så att träna upp handstyrkan genom marklyft gör ju att händerna ligger på samma nivå som ben/rygg. Jag skulle till och med göra det lättare att lyfta genom att bara inte greppa stången från samma håll med båda händerna.
Sedan är jag lite egensinnig med. Hehe.
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
sähär gör man. Man blir sambo i en lägenhet som inte är ens egna, blir utslängd bara för att man ... ja ... tänkt med f*ttan. Man bor i bilen, man inser att det snabbaste sättet att fixa boende i Malmö är att bli vegan för ja... det kryllar av vegankollektiv här. Man gillar inte bönor och pallar inte ta reda på vad man inte får äta så man pallar inte fixa käk och äter väl en och annan tartexmacka när andan faller på. Man går ner 1/3 av sin kroppsvikt.

Skiteffektivt. Håll till godo.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top