Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
sähär gör man. Man blir sambo i en lägenhet som inte är ens egna, blir utslängd bara för att man ... ja ... tänkt med f*ttan. Man bor i bilen, man inser att det snabbaste sättet att fixa boende i Malmö är att bli vegan för ja... det kryllar av vegankollektiv här. Man gillar inte bönor och pallar inte ta reda på vad man inte får äta så man pallar inte fixa käk och äter väl en och annan tartexmacka när andan faller på. Man går ner 1/3 av sin kroppsvikt.

Skiteffektivt. Håll till godo.

Nu har jag ju iofs redan en egen lägenhet, och är inte alls sugen på att bli sambo med någon för tillfället. Och min bil är lite väl trång för att bo i. Men ett annat tips är att bara ha 500 spänn till mat och jobbresor varje månad. Funkar också bra.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Bantningstråden har nästan blivit en träningstråd. :va I sann SH-anda...:rolleyes: Ni som verkligen tränar, har ni inte funderat på en egen tråd? Med kostråd för träning od? :)
:backontop
Vore kul att läsa vad ni som fokuserar på att bli smalare har för planer. Själv tänker jag inte tillgripa någon diet, utan bara minska på snabba kolhydrater och skippa godis, men i övrigt blir det mat som hela familjen kan äta. Mindre portioner också är tanken. :)
Som tvåbarnsmor kan jag inte springa på gym varje dag, så jag satsar på lågintensiv träning som jag kan göra hemma varje dag, som långa promenader, motionscykel, pilatus och ngn g/v simning. (Barnen gillar badhus :)) Det viktiga är att det blir av. :tummenupp
Tror ni det kommer funka? :va
Det här är målet för mina ansträningar:dainese_stripes_small.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klart det kommer funka! Skippa godis, socker och andra snabba kolhydrater (ris, pasta, bröd osv).
Ersätt med gröna grönsaker, typ bönor, ärtor, broccoli osv.

Går inte att misslyckas :)

Bantningstråden har nästan blivit en träningstråd. :va I sann SH-anda...:rolleyes: Ni som verkligen tränar, har ni inte funderat på en egen tråd? Med kostråd för träning od? :)
:backontop
Vore kul att läsa vad ni som fokuserar på att bli smalare har för planer. Själv tänker jag inte tillgripa någon diet, utan bara minska på snabba kolhydrater och skippa godis, men i övrigt blir det mat som hela familjen kan äta. Mindre portioner också är tanken. :)
Som tvåbarnsmor kan jag inte springa på gym varje dag, så jag satsar på lågintensiv träning som jag kan göra hemma varje dag, som långa promenader, motionscykel, pilatus och ngn g/v simning. (Barnen gillar badhus :)) Det viktiga är att det blir av. :tummenupp
Tror ni det kommer funka? :va
Det här är målet för mina ansträningar:View attachment 351354
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Varför skippa snabba kolhydrater? Det är dagstotalen av kcal som är av intresse, inte vart energin kommer från.
Att byta ut kolhydratskällorna i en småbarnsfamilj kommer aldrig funka, inte heller är det bra för barnen.
Om du menade att dem ska äta olika kost kan väl funka, men orkar/hinner/vill man stå och laga mat längre perioder när det typ inte finns tid för mer än promenader i övrigt?

Klart det kommer funka! Skippa godis, socker och andra snabba kolhydrater (ris, pasta, bröd osv).
Ersätt med gröna grönsaker, typ bönor, ärtor, broccoli osv.

Går inte att misslyckas :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bantningstråden har nästan blivit en träningstråd. :va I sann SH-anda...:rolleyes: Ni som verkligen tränar, har ni inte funderat på en egen tråd? Med kostråd för träning od? :)
:backontop
Vore kul att läsa vad ni som fokuserar på att bli smalare har för planer. Själv tänker jag inte tillgripa någon diet, utan bara minska på snabba kolhydrater och skippa godis, men i övrigt blir det mat som hela familjen kan äta. Mindre portioner också är tanken. :)
Som tvåbarnsmor kan jag inte springa på gym varje dag, så jag satsar på lågintensiv träning som jag kan göra hemma varje dag, som långa promenader, motionscykel, pilatus och ngn g/v simning. (Barnen gillar badhus :)) Det viktiga är att det blir av. :tummenupp
Tror ni det kommer funka? :va
Det här är målet för mina ansträningar:View attachment 351354

Mäh. Vi tränar ju för att bli av med fläskbuken!
Iaf jag... Dieter funkar inte på mig, eftersom att jag tröttnar på dem efter typ, 1 dag. :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå bantning, min mage berättade just att jag glömt äta sen frukost idag. Jösses vad hungrig jag blev helt plötsligt.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
177cm & 132 kilo (fullt påklädd i arbetskläder på en mer exakt våg än hemma) är mitt utgångsläge.
Promenera, klippa sockret o ersätta en del av riset/pastan med grönsaker är taktiken.
Promenera promenera promenera.
(O motard till sommaren då)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
177cm & 132 kilo (fullt påklädd i arbetskläder på en mer exakt våg än hemma) är mitt utgångsläge.
Promenera, klippa sockret o ersätta en del av riset/pastan med grönsaker är taktiken.
Promenera promenera promenera.
(O motard till sommaren då)

Välkommen!
Midjemått är bra att ha med. Nu jävlar ;)
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Finns det något mellanmål man kan ta till när man är på jobbet som är nyttigt och helst kan förvaras torrt?
Dat är nog bäst om de inte smakar specielllt gott heller, så man inte tjuväter det när man inte verkligen behöver det.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Finns det något mellanmål man kan ta till när man är på jobbet som är nyttigt och helst kan förvaras torrt?
Dat är nog bäst om de inte smakar specielllt gott heller, så man inte tjuväter det när man inte verkligen behöver det.

Nutrilett eller liknande pulver. Just add water.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Finns det något mellanmål man kan ta till när man är på jobbet som är nyttigt och helst kan förvaras torrt?
Dat är nog bäst om de inte smakar specielllt gott heller, så man inte tjuväter det när man inte verkligen behöver det.
En valfri frukt?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

Och, ja nu jävlar. skiter i vad jag trycker i mig till frukost och lunch. Det hinner jag garanterat bränna under dagen. Men väl hemma från jobbet blir det pulverdiet. Nu kommer väl massa säga en massa negativt om dessa dieter men det har fungerat bra förr att göra såhär.

Käka ca 1200-1500kcal på frukost o lunch med mellanmål. Shejka 500 på kvällen MAX.

Det är ca 4 påsar valfritt. Most bang for the buck är naturdiet. Godast och en av de dyrare cambridge.

Det blir max 2000kcal om dagen. ca 1000 mindre än en normalt idagsläget. Det + lite längre promenader och lite oftare på löparbandet...

2 dagar är det svullodagar. Inte i rad helst. "Randigt" är bättre enligt många dietister.
Dvs mkt ena dagen och lite näste osv.

94kilo skall ner till under 85 förövrigt. Jag skiter i måtten. Lite bakvänt i mångas tycke men så äre! Ingen styrketräning endast bränna och uthållighet!

Utmaningen i augusti:
Vi är bara 4 som ställer upp i midnattsloppet hittills. 1 mil mitt i natten. Någon mer som hänger på? Finns på fler ställen än Gbg.

Richo
Peth
Crille
Mordecaien
 
Last edited:

Snowman89

Guest
Midnattsloppet får bli nästa år. Jag har helt fel kroppsform för att springa "längre" sträckor. Däremot tänkte jag försöka mig på blodomloppet i början av sommaren.

Är det någon här som har provat på periodisk fasta? Läste lite om det igår och det verkar ju onekligen ganska intressant, så det vore kul att höra vad folk har för åsikter kring det.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag är lite sugen på att haka på Midnattsloppet. Körde det 2009, och tyckte att det var en mardröm trots att jag då var van att springa 10 km. Jag blir förbannat stressad av att springa med andra och tar ut mig så hårt att det förmodligen kortar livet med flera år varje gång jag springer ett lopp, så efter Bellmanstafetten 2009 när jag låg i 40 minuter nära medvetslöshet och hyperventilerade så lovade jag mig själv att sluta med sådana lopp. Men som motivation för kontinuerlig träning innan så är det kanon förstås...

Jag ska suga lite på karamellen...
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Du hänger väl på midnattsloppet?

Midnattsloppet tänkte jag springa här i GBG. :)


Räknas det som vecka 2 nu eller?:)
Skriver inget bukmått då målet mer är inriktat på vikt (80kg) till GBG-varvet 12maj.

V.1
1. Mark Längd: 177 Vikt: 112,5 BMI: 36,3 Buk: 119 Bröst:117
2. MrsZ Längd: 176 Vikt: 97 BMI: 31,3 Bukmått: 103
3. Ulvhamn: Längd: 192 Vikt:115 Buk: 104 Bröst: 120 Överarm: 38 Lår: 68
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:90 BMI:26.9
5. Korvgubbe: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
6. GixxerTina: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
7. Steffo K: Längd: 181 Vikt: 106? BMI: 32,4 Bukmått:
8. Snowman89: Längd: 180 Vikt: 87 Buk: 94 Bröst: 110 Överarm: 40 Lår: 65
9. floodi: Längd: 169 Vikt: 77 BMI: 27,0 Bukmått:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Midnattsloppet tänkte jag springa här i GBG. :)


Räknas det som vecka 2 nu eller?:)
Skriver inget bukmått då målet mer är inriktat på vikt (80kg) till GBG-varvet 12maj.

V.1
1. Mark Längd: 177 Vikt: 112,5 BMI: 36,3 Buk: 119 Bröst:117
2. MrsZ Längd: 176 Vikt: 97 BMI: 31,3 Bukmått: 103
3. Ulvhamn: Längd: 192 Vikt:115 Buk: 104 Bröst: 120 Överarm: 38 Lår: 68
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:90 BMI:26.9
5. Korvgubbe: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
6. GixxerTina: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
7. Steffo K: Längd: 181 Vikt: 106? BMI: 32,4 Bukmått:
8. Snowman89: Längd: 180 Vikt: 87 Buk: 94 Bröst: 110 Överarm: 40 Lår: 65
9. floodi: Längd: 169 Vikt: 77 BMI: 27,0 Bukmått:

Har inte mycket för mig förutom att sitta och svettas färdigt efter dagens träning, så gör en tabell av det här istället, så blir det lättare att läsa. :D Om folk tycker det är en bra idé är det bara att fylla på. Måste ha läst fel på måttbandet när jag mätte låret förra gången. Eller så har jag gått ner så in i helvete i vikt på benen. ;)

V.2
NamnLängdViktBMIBukBröstÖverarmLår
Ulvhamne192~120-1031223963
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Imorgon ska vi väga in oss på jobbet. Försten som går ner 5kg vinner vår första utmaning. Jag var lite nyfiken på hur jag låg till och smög iväg till vågen redan idag, -3,5kg. Hoooah!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top