Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idag var den stora dagen. Jag har nu gått ner 4.5kg på exakt en vecka. 108,2 visade vågen. Synd bara att man inte kommer hålla detta tempot fram till sommaren haha
Kan inte fixa tabell eller så med nallen...
Imorgon ska vi väga in oss på jobbet. Försten som går ner 5kg vinner vår första utmaning. Jag var lite nyfiken på hur jag låg till och smög iväg till vågen redan idag, -3,5kg. Hoooah!
Idag var den stora dagen. Jag har nu gått ner 4.5kg på exakt en vecka. 108,2 visade vågen. Synd bara att man inte kommer hålla detta tempot fram till sommaren haha
Kan inte fixa tabell eller så med nallen...
Som sagt. För att gå ner 4500 g FETT (och en del muskelmassa tyvärr) måste man ligga på ett underskott om ca 34000 kcal den veckan, dvs UNDERSKOTTET är ca 4800/dag.
Har börjat köra Mike Chang´s six pack shortcut, låter töntigt men det går ut på att man höjer metabolisen och håller den i gång HELA TIDEN.
Aldrig sett en tråd med så många ursäkter till varför det inte går som man "hoppats".
Singeltråden ...
Det är inte riktigt bra att snabbt svälta sig ner till en vikt för att vinna en tävling.
Det kommer sluta med att du slutar dricka (=får vätskebrist), springer på muggen hela tiden samt springer och väger dig hela tiden.
En hållbar viktminskningstakt är ca 1 kg/vecka. Går man ner snabbare är det vätska man blir av med och kroppen ställer dessutom in sig på "svält" och går ner på sparlåga, dvs du förbränner mindre av det du vill förbränna.
Hur stort kcal underskott uppskattar du att du har haft?
Jag har inte alls gått in stenhårt i detta utan försöker äta på ett sätt som jag vill kunna fortsätta med.
Nej, det är väl det som är baksidan med detta. Man vill ju helst att det ska vara en walk in the park ner till 93kg. I detta tempot tar det inte ens fyra veckor. Inte speciellt rimligt.
LCHF är farligt för hjärnan (hjärnan behöver snabba kolhydrater), och dåligt för kroppen, ATP som driver cellerna i kroppen måste ha Energi som minskas så klart med denna diet. Man brukar säga att Fett brinner i kolhydratens låga.
(Informationen har jag fått av lärare som doktorerat i cell biologi, mm.)
Har börjat köra Mike Chang´s six pack shortcut, låter töntigt men det går ut på att man höjer metabolisen och håller den i gång HELA TIDEN.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |