Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Är det fler som har tänkt att göra sig av med den där tjusiga magen som gör att man ser sådär lagom förmögen ut?
Har helt kommit av mig med träning sen några år och ska ge det ett nytt försök.

Till att börja med ska jag gå ner så mkt att jag inte är i den tjockaste klassen enligt den där jävla BMI-skalan :arg

Fler som vågar hoppa på tåget och peppa samt peppas?

Funderar på lägga ut lite vikt och mått mm. men då är det roligare att ha någon annan tjockis att tävla mot.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Heh, jag kan ta lite mått och vikt och sånt. :) Men jag tränar inte för att gå ner i vikt, utan för att bli av med fläskbuken.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag har tränat under året och är rädd att jag inte kommer att få plats i mitt ställ. :eek:
Fast det är kanske ett lyxproblem? ;)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag siktar på -20kg på 6månader, största problemet är att jag har ett väldigt stillasittande jobb och en familj som tar upp all ledig tid.. Så tid för träning finns inte riktigt.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag tränar 3 dagar i veckan sedan ca 3mån tillbaka, sista veckorna 1tim crosstrainer 3 dagar i veckan, har inte gått ner ett kg :-(
Startade på 115kg, ca 178cm lång.
Midjan har dock minskat och flåset är klart bättre.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Mitt tips är att inte stirra er blinda på vågen.
Det är hållningen och hur det ser ut som är viktigt.
 

Merovingian

Guest
Jag siktar på -20kg på 6månader, största problemet är att jag har ett väldigt stillasittande jobb och en familj som tar upp all ledig tid.. Så tid för träning finns inte riktigt.

Bantning har ingenting med träning att göra, det är enbart kostrelaterat.
Kan LCHF vara något för herrn kanske? Jag har hört enbart gott om det och sedan jag lagt min kost åt det hållet lider jag inte av kronisk hunger. Nu är jag inte tjock per se men jämnt och fint blodsocker kan vi nog alla ha nytta av, allra mest vi som inte känner någon mättnad. Hur få vi än må vara.

När vi ändå snuddar vid ämnet; är det någon annan här inne som inte känner mättnad?
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
1,82 lång, 94 kg ca. Tidigare 99, (komma) nånting, det var då man insåg att det nog var dags att börja banta...:näsblod Var nere och nosade på 91 ett tag, men julen med dess godsaker i kombination med låg självdisciplin gjorde att man snabbt klättrade uppåt igen... Nu får det vara nog med det, nedåt marsch!

Träning har det inte blivit sådär enormt mycket sista tiden, lite av och till sådär. Jag siktar mest på ren viktminskning just nu, kondition och styrka kan jag vinna tillbaka när andan faller på. Mitt tips: Väck med alla kolhydrater. Käka kött, proteiner och fett är bra. Lite atkinshållet kanske... Oavsett vad så funkar det, gick ner nästan 9 kg på bara någon månad drygt. Sen upp igen som sagt, men nu ska det nedåt igen:D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
... största problemet är att jag har ett väldigt stillasittande jobb och en familj som tar upp all ledig tid.. Så tid för träning finns inte riktigt.
Amen på den broder! Dessutom har jag inte ens rast längre utan bara måltidsuppehåll så jag kan inte längre gå iväg till gymet (i huset) under rasten ens :(

Men trots att man svullat sen jul och kännt sig proppmätt sen dess så står vågen konstigt nog kvar på mina 80 kg. Skulle dock gärna vilja väga 76 men i min ålder verkar kilona klamra sig fast hårdare och hårdare. Tycker inte om den här svullna känslan nu iaf så nu blir det lite 'fasta' (klokare kost och mindre på tallriken)
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Bantning har ingenting med träning att göra, det är enbart kostrelaterat.
Kan LCHF ...

Ursäkta, men det där är ju inte bara sant. Visst beror viktnedgång på kost, och då i den form att man vill räkna kalorier och få kontroll på hur många man får i sig. Detta är dock bara hälften av sanningen. Den andra delen utgörs av mängden kalorier man förbrukar. När man förbrukar fler kalorier än vad man tillför så kommer kroppen plocka från sina reserver och det är då man går ner i vikt.

Summan av det som står ovan är att man kan äta precis vad som helst, så länge man håller koll på vad det innehåller och förbränner mer än vad man äter. Det är inte svårare än så. Alla dessa dieter med fina namn är mest knas kan jag själv tycka, men fungerar det för någon så är det ju bara att fortsätta för den personen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Helt riktigt! Intag och uttag...

Nåt annat värt att nämna men som de flesta säkert redan vet här är ju att det är väldigt lätt att dricka för många kalorier, men mindre lätt att äta motsvarande mängd, så ett enkelt första steg är att skippa sockerdrickan och välja vatten i stället!

Kalorier per deciliter:
Vatten 0
Folköl 36
Läsk 41
Mellanmjölk 48
Starköl 50
Rött vin 72
Vodka 230
 
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag har gått upp alldeles för mkt. Jag utmanar er alla på Midnattsloppet i augusti.
1mil nattlöpning i Göteborg eller Stockholm. Sämst tid är ett fetto!

http://www.midnattsloppet.com/start/content.cfm?Sec_ID=116&Eve_ID=2

Är det fler som har tänkt att göra sig av med den där tjusiga magen som gör att man ser sådär lagom förmögen ut?
Har helt kommit av mig med träning sen några år och ska ge det ett nytt försök.

Till att börja med ska jag gå ner så mkt att jag inte är i den tjockaste klassen enligt den där jävla BMI-skalan :arg

Fler som vågar hoppa på tåget och peppa samt peppas?

Funderar på lägga ut lite vikt och mått mm. men då är det roligare att ha någon annan tjockis att tävla mot.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ja det vart ju samma nyårslöfte som för många andra.. Skinnet ska passa i sommar så det är bara till att skala av de sista 10 öl och vin kilona man samlat på sig :gnissla
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tränar 3 dagar i veckan sedan ca 3mån tillbaka, sista veckorna 1tim crosstrainer 3 dagar i veckan, har inte gått ner ett kg :-(
Startade på 115kg, ca 178cm lång.
Midjan har dock minskat och flåset är klart bättre.

Sådär höll jag också på förr. Ska du gå ner i vikt har träningen bara marginell inverkan.
Du måste käka mindre.

Då in på dumbbell.se och skapa en kostdagbok. Där skriver du upp ALLT du stoppar i dig (finns en mobilapp också).
Så länge du ligger under 2000 kcal/dag kommer du gå ner i vikt av dig själv. Du kan käka ALLT: sprit, pizza, chokladpudding osv. Man får dock tänka till lite.

Mitt tips är mycket kött/fisk och ägg samt grönsaker. Ta det lite easy med kolhydrater som vitt bröd, pasta, potatis och sånt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bantning har ingenting med träning att göra, det är enbart kostrelaterat.
Kan LCHF vara något för herrn kanske? Jag har hört enbart gott om det och sedan jag lagt min kost åt det hållet lider jag inte av kronisk hunger. Nu är jag inte tjock per se men jämnt och fint blodsocker kan vi nog alla ha nytta av, allra mest vi som inte känner någon mättnad. Hur få vi än må vara.

När vi ändå snuddar vid ämnet; är det någon annan här inne som inte känner mättnad?

Jag säger det igen: SLUTA UPP med alla dieter. Lägg om kosten bara en liten aning istället. Förmodligen äter du för mycket, det är därför du gått upp.
 

Str3 R

Guest
Tallriksmodellen.
Den som arbetades fram på 50-talet eller när det var men den funkar. Gick ner 16 kg tack vare tallriksmodellen, dock använde jag halva tallriken till grönsaker (helst hårda och krispiga så får magen jobba), 1/4 kött, fisk eller fågel och 1/4 pasta, ris eller potatis. Och en hel del mellanmål, nån grov macka modell Wasa Sport+, grövsta mjuka brödet som gick att hitta i butik, frukt, en burk Makrill i tomatsås, nån näve jordnötter… Inte allt på samma gång men som mellanmål att byta emellan (jag åt 6 ggr per dag). Lite raska promenader bara, ca 5 km+ i terrängskog 4-5 ggr i veckan så gick det bra. Det bästa var ju att det kändes som om jag åt som vanligt, inte alls jobbigt. Det här funkar på mig, alla är olika och jag har provat andra nymodiga dieter, de funkar inte alls på mig.

Tyvärr har jag fått tillbaka några kilon pga fel ätande… Och rör på mig mindre.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top