Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Efter några varv i skidspåret börjar man nästan ångra sig litet :gnissla
Helvete så dålig kondisen blivit.

Men det är väl desto större anledning att fortsätta egentligen.

Jag såg nån dokumentär som beskrev hur de tränade inför den där filmen. Galet.
Kolla youtube efter "300 spartan workout" så dyker det upp en del intressanta träningsprogram.

Det tråkiga med det mesta som kommer från filmvärlden (även Sveriges) är att man tar otillåtna preparat för att det ska gå fort men hänvisar till "grymma" upplägg och dieter. Alltför många köper detta och när resultaten uteblir så blir det galgen.

Det tråkiga med det mesta som kommer från filmvärlden (även Sveriges) är att man tar otillåtna preparat för att det ska gå fort men hänvisar till "grymma" upplägg och dieter. Alltför många köper detta och när resultaten uteblir så blir det galgen.

Ja, de borde tillåta otillåtna preparat! Jag åt tex palsternacka idag.
(Snart är mitt sixpack ett faktum!)

Öööh, det blev väldigt tyst i den här tråden? Nu har det ju gått minst en vecka. Räckte er ambition bara i 7 dagar?

Öööh, det blev väldigt tyst i den här tråden? Nu har det ju gått minst en vecka. Räckte er ambition bara i 7 dagar?
Jag skrev ju igår? :D Idag tränar jag inte, ska däremot laga nästa veckas mat idag. Lättare att hålla ordning på vad man äter så. Jag har helt enkelt lärt mig att använda min lathet till min egen fördel. ;)

Jag skrev ju igår? :D Idag tränar jag inte, ska däremot laga nästa veckas mat idag. Lättare att hålla ordning på vad man äter så. Jag har helt enkelt lärt mig att använda min lathet till min egen fördel. ;)

Alla invägningar då? Jag vill se lite framsteg. Det är ju bara Mark som lyckats hittills!

Alla invägningar då? Jag vill se lite framsteg. Det är ju bara Mark som lyckats hittills!

den skrev jag i början av veckan? Och med tanke på att jag inte väger mig blev det mer en inmätning. ;) Det har varit några till som fyllt på lite med...

den skrev jag i början av veckan? Och med tanke på att jag inte väger mig blev det mer en inmätning. ;) Det har varit några till som fyllt på lite med...

Jag tränar så mycket det går men jag tänkte väga mig varje söndag. Så på söndag dyker ny vikt+mått upp :)

ska träna idag, imorgon och på söndag och på måndag sen kanske tisdag men onsdag garanterat sen torsdag, fredag lördag och en söndag till..
Jag har ju hemliga resultat. Så den gick du bet på Starstriker.

ska träna idag, imorgon och på söndag och på måndag sen kanske tisdag men onsdag garanterat sen torsdag, fredag lördag och en söndag till..
Jag har ju hemliga resultat. Så den gick du bet på Starstriker.

Jag behåller också mina resultat för mig själv, men idag uppfylldes ett kul delmål!

Jag och Ulvhamne har vägt in den här veckan. :):tummenupp
Däremot har jag INTE sett invägning/inmätning från Mark. Bara skryt om viktnedgång. Det räknas inte om vi inte får midjemått och total vikt. :arsele:tummenner

Får se om Snowman89 är kvar eller inte. Annars är det bara jag och Ulvhamne. :banana

Enligt träningssättet jag följer så ska man kunna se viktminskning under fas 2 och jag är endast i fas 1, och kommer vara där i ca 2-3 veckor till, dock har jag tenta i cellbiologi nästa vecka så får se ifall man har tid och träna.

-3kg och en sjuuuuk träningsvärk efter att ha varit på gymmet för första gången på 2 1/2år för två dagar sen...

Ytterligare -0,5 kg sen i tisdags, men idag har jag varit lite febrig så motionerandet är inställt idag. :( Får fokusera på bra kost under tiden. :)

Ytterligare -0,5 kg sen i tisdags, men idag har jag varit lite febrig så motionerandet är inställt idag. :( Får fokusera på bra kost under tiden. :)

Här har jag blivit lite väl vidlyftig med kosten på sista tiden så viktnedgången har saktat ner.
Ikväll blir party med alkohol och ostbågar, så jag får bli lite mer disiplinerad from imorrn. Ligger jag på ett energiintag på 1750 kcal/dag går jag ner ett kilo/vecka. På sista tiden har det bara blivit ett halvt kilo.

Här har jag blivit lite väl vidlyftig med kosten på sista tiden så viktnedgången har saktat ner.
Ikväll blir party med alkohol och ostbågar, så jag får bli lite mer disiplinerad from imorrn. Ligger jag på ett energiintag på 1750 kcal/dag går jag ner ett kilo/vecka. På sista tiden har det bara blivit ett halvt kilo.
Man måste ju få lyxa till vardagen ibland även om man försöker gå ner i vikt.

Det är väl bättre att man går ner långsamt och kan hålla det framöver. Än att köra "Biggest looser" stil och gå ner 16kg på en vecka..
Jag försöker ligga på ca 2000-2200kcal/dag och tänkte försöka gå ner 0,5kg/vecka för att förlora så lite muskler som möjligt. Dessutom provar jag periodisk fasta just nu och fastar 16h och äter 8h.

Jag har tappat 4kg på 2 veckor. Bara lagt om kosten till större del sallad och mindre sås. Inget onödigt socker. På helgerna så går det ner lite förbjudet men kroppen ska ju inte tror det är svält :) Jag arbetar på en godisfabrik så jag måste äta godis (jobbigt va??) men håller det till 3-5 bitar om dagen.
Målet är primärt storlek 52. Men det hade vart fint att komma ner på 79.9.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph