Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
V.1
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:90 BMI:26.9
V.2
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:88.2 BMI:26.3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
V.1
4. Cykelstyre: Längd:183 Vikt:90 BMI:26.9
Tog mått och vikt idag och det känns skönt som fan
Mått & Vikt
25 Dec 2011
Biceps: 38cm
Mage: 128cm
Lår: 74cm
Vader: 43.5cm
Rumpa: 122cm
Bröst: 123.5cm
Vikt: 115.5kg
16 Jan 2012
Biceps: 37.5cm
Mage: 118cm
Lår: 73cm
Vader: 42cm
Rumpa: 117.5
Bröst: 114cm
Vikt: 108.3kg [-7.2kg]
V.2
[table="width: 500"]
[tr]
[td]Namn[/td] [td]Längd[/td] [td]Vikt[/td] [td]BMI[/td] [td]Buk[/td]
[td]Bröst[/td] [td]Överarm[/td] [td]Lår[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Ulvhamne[/td] [td]192[/td] [td]~120[/td] [td]-[/td] [td]103[/td] [td]122[/td]
[td]39[/td] [td]63[/td]
[/tr]
[tr]
[td]MrsZ[/td] [td]176[/td] [td]96[/td] [td]31,0[/td] [td]98[/td] [td]111[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Snowman89[/td] [td]180[/td] [td]85,2 [/td] [td]-[/td] [td]93[/td] [td]110[/td] [td]40[/td] [td]65[/td]
[/tr]
[/table]
V.3
[tr]
[/tr]
[tr]
[td]Ulvhamne[/td] [td]192[/td] [td]~120[/td] [td]-[/td] [td]102[/td] [td]122[/td]
[td]39[/td] [td]63[/td]
[/tr]
[/table]
Dags för invägning. Ett kilo även denna veckaMen det viktiga är inte vikten utan måtten, om det ska bli ett nytt skinnställ.
Med midjemåttet blir allt bättre, nere på 93 cm. Minskning med 10 cm sedan start
Pilates funkar
[tr]
[/tr]
[tr]
[td]Ulvhamne[/td] [td]192[/td] [td]~120[/td] [td]-[/td] [td]102[/td] [td]122[/td]
[td]39[/td] [td]63[/td]
[/tr]
[tr]
[td]MrsZ[/td] [td]176[/td] [td]95[/td] [td]30,7[/td] [td]93[/td] [td]110[/td]
[/tr]
[/table]
Några bra tips på vad man kan dryga ut maten med? Championer verkar inte innehålla någonting. Det är ju grymt att slänga i köttfärsen.
Några bra tips på vad man kan dryga ut maten med? Championer verkar inte innehålla någonting. Det är ju grymt att slänga i köttfärsen.
Satte nästan chokladen i halsen när jag upptäckte denna tråd. Precis vad jag tänkt göra sedan förra sommaren.
Kom inte riktigt i mitt skinnställ då och lovade mig själv att nästa säsong, då jäklar...
Sommaren 2009 bestämde jag mig för att minska i vikt. I början på 2010 hade jag gått ner 14kg, från 92kg till 78kg, tog ett halvår. Köpte då ett skinnställ som satt som korvskinn.
Gick nästan upp de kilona igen från hösten 2010 till våren 2011, 89kg har jag vägt sedan dess.
75 skulle jag vilja väga. Det handlar om maten helt klart. Förbruka mer än vad man sätter i sig.
Nu drar jag igång jag med.
....
Annars kan du ju alltid ersätta en del pasta med ångkokt broccoli, eller ersätta all pasta/ris/potatis med ångkokt broccoli. Det funkar förvånansvärt bra.
....
Hade skrivit ett långt inlägg som svar men lyckades trycka på avbryt....
Så här kommer ett nytt försök
Jag gör väldigt mycket mat på tonfisk, kyckling och ägg i. Tex tonfiskröran som jag gjorde igår, 3burkar tonfisk, kokade äggvitor från 6st stora ägg och sedan 4portioner ris. Det blir ca 3 REJÄLA måltider för mig och det är inte speciellt mycket kalorier i det men det är mycket protein och nyttigt som bara den. Till det har jag kvarg blandat med sötsur thaisås. Går fort att slänga ihop men är väldigt tråkigt att äta..
Annars kan du ju alltid ersätta en del pasta med ångkokt broccoli, eller ersätta all pasta/ris/potatis med ångkokt broccoli. Det funkar förvånansvärt bra.
Men som du redan säger så går nog det mesta att kasta i. Det beror ju helt på maträtt. Gör du tex köttfärssås så kan du ju skicka i rivna morötter, mer lök, majs...
En till grej du kan göra är ju att dricka 2st stora glas med vatten medans du lagar maten, så är du mindre hungrig när det väl är dags att äta.
Det där är klassisk deffarmat. Jag har hållit på och käkat så tidigare för att gå ner i vikt och slimma till mig. Det funkar kanonbra för viktminskning, men till priset av att ha en mage som producerar så mycket fis att man knappt kan visa sig bland folk, och att man efter en vecka är så less på maten att man nästan börjar lipa.
Jag gick ner 12 kilo på 4 månader med den typen av kost (dvs högt proteininnehåll och en hel del kolhydrater, men inget fett). 6 veckor efter att jag börjat äta mer varierat så hade jag gått upp 8 kilo igen med bibehållen träningsdos. Om jag inte ska gråta av längtan efter god mat varje dag i resten av mitt liv så funkar tyvärr inte den sortens kost annat än för att kortsiktigt tappa kilo inför något speciellt (bröllop, baddräktskatalogfoto etc).
Jag verkar vara en av få som faktiskt gillar brocoli. Gjorde inte det när jag var yngre men förra året så upptäckte jag ångkokt broccoli och är fast efter det. Magen min funkar perfekt med maten som jag skrev ovanför ocksåDäremot måste jag hålla med om att det kan bli ganska tråkigt.. Speciellt när det är tonfisk inblandat..
Annars äter jag det mesta som vanligt, skillnaden är bara att jag väger maten och ser till att äta mer av det med lite kalorier i och mindre av det med mycket i. Förra veckan åt jag kycklingfile, ångkokt broccoli, klyftpotatis och massa bea ett antal gånger. Så man behöver inte äta skittråkig mat bara för att man går ner i vikt. Huvudsaken är att man har skaplig koll på vad man stoppar i sig.
För mig så har det hjälpt otroligt mycket att anteckna vad jag äter och hur mycket kalorier det är i allt. Just för att se den otroliga skillnaden mellan energiinnehållet i tex 100g broccoli och 100g pasta..![]()
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|