bakhjul

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CRF 450
med vilka växlar får du upp din SM på bakan? och hur koppling eller bara gas? måste veta om det är jag som suger eller hojjen som inte gåt att få upp på mer än 1:an

Jag, som iofs inte kan wheela ordentligt, tar alltid upp den på 2:an. Med bara gas. 1:an är den alldeles för hetsig på och jag får alltid i friläge när jag ska växla till 2:an...

Jag är övertygad om att jag kan få upp den på 3:an med lite teknik (av/på och gas). Men än så länge kör jag på 2:an.

Jag har aldrig testat att få upp den med hjälp av koppling.

/Lucky9

"det är ju det ja gör"... varge dag... men va fan... 1:an inga problem... 2:an rycka som fan, men inget... i bästa fall lyfter hjulet ett par ´Cm... men men... får väll kolla på er som kan. fanns det ingen tråd om hur man fick upp den på bakan föresten?

Last edited:
Optimus Prime skrev:
ja gör ju... varge dag... men va fan... 1:an inga problem... 2:an rycka som fan, men inget... i bästa fall lyfter hjulet ett par ´Cm... men men... får väll kolla på er som kan. fanns det ingen tråd om hur man fick upp den på bakan föresten?

Låt nån trixkille prova den, när du ser att han tar upp den på 3:an så vet du att det går, det ger motivation.

Optimus Prime skrev:
med vilka växlar får du upp din SM på bakan? och hur koppling eller bara gas? måste veta om det är jag som suger eller hojjen som inte gåt att få upp på mer än 1:an

Alla växlar utan koppling.

Edit: Fast bara med 18/21". 5:an kan kanske gå med lite tur med 17".

mm får nog göra det... ska bara hitta en :crash ... ok ja ser tydligt på allas svar att det är nog jag å inte hojjen ändå... attans :rodnar

1:an & 2:an bara gas. 3:an gas och ryck. 4:an ståendes gas och ryck...

Allt handlar om timing. Använd kroppen som en hävstång, dvs luta dig framåt, gasa, släpp gasen kort och gasa igen samtidigt som du lutar dig bakåt och knycker till i styret.

De flesta som jag sett lutar sig framåt fast de tror att de är på väg att släpa hjälmen i backen.

Be en kompis filma dig när du försöker så blir det lättare att se vad du gör för fel.

Om inte annat kan du väl lägga ut filmen här så vi andra får ett gott skratt... ;)

/R

1, 2, 3 och 4´an. Har inte testat så mycket mer än. Har inte kört så möe utomhus. Den går riktigt j-vla bra Husan.

Raid72 skrev:
1:an & 2:an bara gas. 3:an gas och ryck. 4:an ståendes gas och ryck...

Allt handlar om timing. Använd kroppen som en hävstång, dvs luta dig framåt, gasa, släpp gasen kort och gasa igen samtidigt som du lutar dig bakåt och knycker till i styret.

De flesta som jag sett lutar sig framåt fast de tror att de är på väg att släpa hjälmen i backen.

Be en kompis filma dig när du försöker så blir det lättare att se vad du gör för fel.

Om inte annat kan du väl lägga ut filmen här så vi andra får ett gott skratt... ;)

/R

1:an 2:an med bara gas. 3:an har jag inte fått till ordentligt än men det känns inte så nödvändigt. Coolast är att ta upp den på 1:an och sedan köra sakta med schysst vinkel... svårt men coolt.
Annars tar jag upp den på 2:an sedan växlar jag mig upp till 5:an. Min kommer upp på tvåan med lite svaj på gasen i 50-60 km/h

Ettan och tvåan är det bara att gasa till lite. På trean och fyran slår jag av på gasen och sedan fullt igen tillsammans med ett knyck i styret (hårdare för fyran) och så lättar framhjulet direkt. Femman har jag inte testat, men det ska gå det med...

Ligger då runt 4.500-5.500 rpm.

Gäller både Duke-II:an och 620:n. Båda är avstrypta ordentligt och med öppna avgassystem.

Bara etten på gas, jag får växla. Eventuellt tvåan med lite teknik. Inte en chans i världen på trean eller över.

Jag får upp den på tvåan med gas, har inte lyckats med högre växel, fast jag är helt värdelös så det är nog inga problem om jag tränar en maaaassa. (LC4 640)

Utan problem med 90% gas o 10% ryck på 3:an visserligen har jag ej motardhjul på min.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back