Jag körde Sun Solaris på min Sparcstation, inget annat, och stulit/kopierat/härmat menylisten längst ner har dom IAF gjort.
Den fanns långt före i Solaris, och eftersom äppelmänniskor i alla tider har hävdat att Windows har lånat menysystemet därifrån tycker jag det är rätt kul att äpple kör X86 plattform *nix operativ och lånat utseendet...
Apple designar förvisso utsidan på pc-datorerna dom säljer, det ska dom ha cred för!
Ok, det är alltså CDE du kört. "Menylisten" fungerar väldigt annorlunda än dockan i Mac OS X. Man ska prata i otroligt generella termer i så fall, dockan påminner betydligt mer om den i Looking Glass som nog är det enda Sun bidragit med i gränssnittssammanhang. CDE var ju ett samarbete mellan många parter baserat på Motif, både IBM och HP använde CDE så om nu Apple snodde från CDE, hur osannolikt det än är, så var det knappast från Sun specifikt.
Håller er till trådämnet
Börjar bli jävligt trött på Pc Vs Mac,Ms Vs Linux.....
Motsättningar beror ofta på missuppfattningar och okunskap om det man dissar. Därför borde det väl vara bra om rättningar skrivs? Tråden behöver väl inte spåra ur för att enskilda inlägg bemöts?
Last edited: