Bästa laptopen (PC)- vilken är det?

Bärbara är en djungel...
Min gode 'svärfar' är på jakt efter en ny bärbar och konsulterar mig men jag är aningen ouppdaterad på den bärbara marknaden.
Han har inga direkta krav och skickade nyss denna länk till mig för utvärdering:
http://www.netonnet.se/art/dator/la...dBell-EASYNOTETJ62-RB-240NC(126277,3003)#tabs

Är det något att ha eller pengar i sjön?

Jag har fått för mig att Lenovo gör gedigna pjäser och är mer prisvärda men vad vet jag...
Är detta ett bättre eller sämre köp?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=483002&view=detailed#ProductTabs

Andra tips i prisklassen MAX 6000?

Packard-Bell har väl lite skabbigt rykte? Skulle också satsat på Intel processor.

Att Äpplet styr upp hårdvaran så hårt beror ju på att de vill tjäna stålar på hårdvaran OCH att inte behöva bråka med alla möjliga tillverkare om att förse dem med fungerande drivrutiner till hopers hårdvara - som de i slutänden skulle få ris för om något krånglade.

"Billiga komponenter", jag har iaf dålig erfarenhet av att Tosh'ar har haft pissiga kondensatorer (som jag fått bytt åt andra). Ivfsh, kort sammanfattat - de säljer ett fungerande koncept. Jag personligen nöjer mig med att köra OSX (och hopers andra OS) mha VMWare.

Bärbara är en djungel...
Min gode 'svärfar' är på jakt efter en ny bärbar och konsulterar mig men jag är aningen ouppdaterad på den bärbara marknaden.
Han har inga direkta krav och skickade nyss denna länk till mig för utvärdering:
http://www.netonnet.se/art/dator/la...dBell-EASYNOTETJ62-RB-240NC(126277,3003)#tabs

Är det något att ha eller pengar i sjön?

En polare köpte en liknanade för några dagar sedan, PackardBell TJ65-CT-581NC

Bra skärm, trevlig att skriva på och ganska så snabb med Core2Duo T6600. Moderkortet har socket P så till nästa Jul så går det att byta ut processorn mot en T9900 så är den med i matchen igen.

Tråkiga är det det finns lite dåligt med drivrutiner till Windows XP märke vi när han skulle uppgradera från W7 till XP.

Last edited:
Därför att det är en flashig skitdator som är gjord för folk som inte fattar bättre utan bara kollar på flashiga specifikationer.

Har bra erfarenheter av hp, har du provat den eller fattar du inte bättre? ;)

Har bra erfarenheter av hp, har du provat den eller fattar du inte bättre? ;)

Erfarenhet... nu skall vi se... jag har jobbat för compaq i tre år, dvs innan de köptes av HP... jag har jobbat med datorer för företag i 15år... jag ser varje dag hur företag (även respekterade företag som HP och Lenovo) ger ut skitmodeller som lovar mycket men håller lite.

Kontenta, bara för att den ser bra ut betyder inte att den är det. Dessa smäckiga datorer från tillverkarna är för att locka de som inte vet något men tycker sig veta med dessa flashiga specifikationer... dvs inget jag som erfaren i branschen någonsin kan rekommendera.

Erfarenhet... nu skall vi se... jag har jobbat för compaq i tre år, dvs innan de köptes av HP... jag har jobbat med datorer för företag i 15år... jag ser varje dag hur företag (även respekterade företag som HP och Lenovo) ger ut skitmodeller som lovar mycket men håller lite.

Kontenta, bara för att den ser bra ut betyder inte att den är det. Dessa smäckiga datorer från tillverkarna är för att locka de som inte vet något men tycker sig veta med dessa flashiga specifikationer... dvs inget jag som erfaren i branschen någonsin kan rekommendera.

Är ledsen för att du jobbat på Compaq, verkligen :D

Så du köper så fula laptops som möjligt? Är det ditt råd?

Förresten, Lenovo, var inte det ett låglågprismärke från sydamerika från början?

Är ledsen för att du jobbat på Compaq, verkligen :D

Så du köper så fula laptops som möjligt? Är det ditt råd?

Förresten, Lenovo, var inte det ett låglågprismärke från sydamerika från början?

Inte jag, de har varit en del av vad jag är idag... ångrar du din egen början i din värld?

Yes, där har du det. Ju fulare laptop desto säkrare. Eller som jag brukar säga, en Lenovo är ful som en V70 men precis lika driftsäker. ;)
Men personligen så köper jag macbooks, men det är inte vad jag rekommenderar professionelt.

Lenovo... sydamerikanska... could be, men jag tror inte det. Men vilket fall som så har de tillverkat datorerna till IBM i flera år och sedan köpte IBM´s persondatorverksamhet för sådär en 4-5år sedan.

Lenovo... sydamerikanska... could be, men jag tror inte det. Men vilket fall som så har de tillverkat datorerna till IBM i flera år och sedan köpte IBM´s persondatorverksamhet för sådär en 4-5år sedan.

Jagade $100-laptop en gång i tiden, då såg jag Lenovo för första gången, dom var nästan på 100dollarsstrecket och tillverkades i Brasilien om jag inte minns vilse.

Jagade $100-laptop en gång i tiden, då såg jag Lenovo för första gången, dom var nästan på 100dollarsstrecket och tillverkades i Brasilien om jag inte minns vilse.

Och honda tillverkar etanolbilar... iofs bara i Brasilien... men hey. ;)

Saken är den att precis som en hoj kan man applicera saker på datorer också.

Snabb - billig - Kvalité... dessa tre går inte att kombinera.

Och honda tillverkar etanolbilar... iofs bara i Brasilien... men hey. ;)

Saken är den att precis som en hoj kan man applicera saker på datorer också.

Snabb - billig - Kvalité... dessa tre går inte att kombinera.

Offtopic men första laptopen jag hade
094.jpg
Toshiba T3100E, har den kvar men skärmen är tyvärr pajj.

Grymm maskin! :D

Förresten hade jag en tidigare också, dock behövdes en skateboard för att kunna förflytta den.
I princip en stationär, men det gick att fälla ner ett vanligt tangentbord i fronten och sen var en en 6"-svartvitskärm bredvid 5,25" dubbeldiskettstationen.

Hightechshit! :banana

Offtopic men första laptopen jag hade
View attachment 298440
Toshiba T3100E, har den kvar men skärmen är tyvärr pajj.

Grymm maskin! :D

Förresten hade jag en tidigare också, dock behövdes en skateboard för att kunna förflytta den.
I princip en stationär, men det gick att fälla ner ett vanligt tangentbord i fronten och sen var en en 6"-svartvitskärm bredvid 5,25" dubbeldiskettstationen.

Hightechshit! :banana

Compaq gjorde världens första vad jag vet 1982... bärbara alltså... fast den var mer släpbar.
Skissades fram på "texas pancake house" eller nåt sånt... servetten den ritades på fanns på Compaqs HQ så länge det bolaget fanns i alla fall. :)

Compaq gjorde världens första vad jag vet 1982... bärbara alltså... fast den var mer släpbar.
Skissades fram på "texas pancake house" eller nåt sånt... servetten den ritades på fanns på Compaqs HQ så länge det bolaget fanns i alla fall. :)

Tror jag hitta min
ibm_port.jpg
IBM 5155

Synd att man inte sparade den..

Som kontrast till det där kan visas hur riktiga laptop-batterier görs. :)

http://www.apple.com/se/macbookpro/overlays/battery-video.html#batteryvideo

Det är svårt att argumentera emot. Jag har det vanliga batteriet i min MacBook och när man kan video-Skypa och surfa samtidigt i nästan tre timmar innan batteriet varnar (runt 10%) så känner man sig ändå rätt bortskämd. Vår Asus ger knappt en och en halv timme endast surfning i med låga energiinställningar i Win7. Den klarade knappt en timme när vi hade Vista.

Det är svårt att argumentera emot. Jag har det vanliga batteriet i min MacBook och när man kan video-Skypa och surfa samtidigt i nästan tre timmar innan batteriet varnar (runt 10%) så känner man sig ändå rätt bortskämd. Vår Asus ger knappt en och en halv timme endast surfning i med låga energiinställningar i Win7. Den klarade knappt en timme när vi hade Vista.

Ledsen, men det där handlar inte om datorn, det är Windows kontra OSX hantering av processer... :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman