Bästa laptopen (PC)- vilken är det?

OK, som rubriken lyder - vilken tycker du är den bästa laptopen?
Vi pratade lite bärbara datorer i en annan tråd här och jag känner att dess brukare har bra koll på hur dessa olika maskiner fungerar - vilka erfarenheter har du?
Vilket märke har du och vad tycker du om den? Gärna lite vad det är för innehåll om man vill och vet vad som sitter i.

Kom igen nu, hjälp mig välja rätt! :)

Det beror på du kan tänka di att betala för en bärbar.
HP Pavilion DV6-1341eo köpte jag nyligen. Betalade knappt 8000kr, nöjd med den.
1Gb Grafik minne
500Gb HDD
4Gb Ram
Intel processor. Mer info finns ¨på www.prisjakt.nu
Lycka till i dator djungeln! :huvet :confused:

Ledsen, men det där handlar inte om datorn, det är Windows kontra OSX hantering av processer... :)

Förutsatt att batterierna har samma spec ja, men med tanke på hur dåligt gjorda de flesta batterier är så är det mest luft där och det innehåller ingen energi.

Förutsatt att batterierna har samma spec ja, men med tanke på hur dåligt gjorda de flesta batterier är så är det mest luft där och det innehåller ingen energi.

Orginalbatterier brukar i regel vara kassa, hade funderingar på att köpa till deluxeversionen av batteri till min HP, men det kostade 2500-3000kr men skulle ge batteritid på ungefär en arbetsdag.

Det beror på du kan tänka di att betala för en bärbar.
HP Pavilion DV6-1341eo köpte jag nyligen. Betalade knappt 8000kr, nöjd med den.
1Gb Grafik minne
500Gb HDD
4Gb Ram
Intel processor. Mer info finns ¨på www.prisjakt.nu
Lycka till i dator djungeln! :huvet :confused:

Har funderat på att köpa på exakt likadan burk. Vad tycker du är för och nackdelar?

HP Pavilion är konsumentmaskiner och därmed inte mycket att hänga i granen. De kommer fullsmetade med allt man kan önska sig och lite till fast funkar bara halvdant från dag 1.
Ungefär som en Hyundai.
Jag har inte lyckats bestämma mig ännu... :mad:
Funderade lite på vad du skrev här - jag är ju konsument så alltså borde liknande maskiner duga till mig som inte arbetar med datorn eller kör tunga program osv. :tungan
Hur ser du på Dell? http://www1.euro.dell.com/se/sv/hem...refid=inspiron-13z&s=dhs&cs=sedhs1&~ck=anavml
Kan vara nåt?

Att det ska vara så svårt att bestämma sig...
Just nu står valet mellan ovan nämda Dell och en Acer med lite sämre spec, femhundringen skiljer i pris till fördel för Acern.

Dell känns bättre kvalitétsmässigt i min bok men snabbare/större/starkare komponenter är ju inte så dumt heller - hur hade DU gjort? :confused:

Dell känns bättre kvalitétsmässigt i min bok men snabbare/större/starkare komponenter är ju inte så dumt heller - hur hade DU gjort? :confused:

Hade Dell varit skit hade inte så många företag valt att utrusta sina anställda med dem. Jobbar själv på en konsultfirma som kör uteslutande Dell. Nu kanske jag är naiv men jag får för mig att företaget hellre väljer hyfsad kvalité framför lågt pris som i slutänden ändå kan kosta hela arbetsdagar som går åt h-e för att den anställde måste reparera/byta ut sin havererade budgetmaskin...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman