Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte kolla intresset för att bänka hojen.
Galli, hur vad det nu hos HH:s pojkar, vad det en 500:ing som gällde?
1. Waldkauz
2. Galli
3.
4.
Vad är det egentligen man gör vid en bänkning?
Gör en mätning på prestanda på din hoj, och ser om det skulle behövas justeras något.. Så får du väl fina grafer på dina kurvor..
Ok, så långt är jag medMen om det nu behövs justeras något, gör man det då samtidigt, eller tar man med sig diagrammet o visar upp för närmsta verkstad (Gallimeck AB Hölö), eller?
Ok, så långt är jag medMen om det nu behövs justeras något, gör man det då samtidigt, eller tar man med sig diagrammet o visar upp för närmsta verkstad (Gallimeck AB Hölö), eller?
Genom att köra den i bromsbänk kan du få fram effekt på bakhjulet (som ska tas med både en & två nypor salt) samt en Air/Fuel (A/F) ratio, soppablandning alltså. Med insprut så "krävs" kit-box, Power Commander, Tuneboy eller liknande för att justera ev. fel som ECU'n skickar ut. Vid byte av luftfilter, pipor osv. så öppnar du ju upp andningsvägarna i maskin, för att kunna få nytta av detta (i form av hk/nm) måste även insprutet veta vad det ska göra.
Jag byggde ju om hela mitt insugspaket i vintras, ihop med en mappning mha TuneBoy (ville inte ha piggy-back alá PCIII då jag skulle flytta upp varvstoppet b.la) så gav det en ruggig skillnad i maskin. Grafen nedan visar skillnaden enbart genom att få till en helt perfekt A/F i båda cylindrarna mot att låta mappen från Akrapovic (följer med piporna) ligga kvar. Blått är innan och rött är efter, varje horisontal linje motsvarar 10hk. Effektsiffrorna är bortklippta för att slippa Internetproffsens teorier om hur motorer fungerar![]()
Genom att köra den i bromsbänk kan du få fram effekt på bakhjulet (som ska tas med både en & två nypor salt) samt en Air/Fuel (A/F) ratio, soppablandning alltså. Med insprut så "krävs" kit-box, Power Commander, Tuneboy eller liknande för att justera ev. fel som ECU'n skickar ut. Vid byte av luftfilter, pipor osv. så öppnar du ju upp andningsvägarna i maskin, för att kunna få nytta av detta (i form av hk/nm) måste även insprutet veta vad det ska göra.
Jag byggde ju om hela mitt insugspaket i vintras, ihop med en mappning mha TuneBoy (ville inte ha piggy-back alá PCIII då jag skulle flytta upp varvstoppet b.la) så gav det en ruggig skillnad i maskin. Grafen nedan visar skillnaden enbart genom att få till en helt perfekt A/F i båda cylindrarna mot att låta mappen från Akrapovic (följer med piporna) ligga kvar. Blått är innan och rött är efter, varje horisontal linje motsvarar 10hk. Effektsiffrorna är bortklippta för att slippa Internetproffsens teorier om hur motorer fungerar![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |