Tänkte kolla intresset för att bänka hojen.
Galli, hur vad det nu hos HH:s pojkar, vad det en 500:ing som gällde?
1. Waldkauz
2. Galli
3.
4.
Vad är det egentligen man gör vid en bänkning?
Gör en mätning på prestanda på din hoj, och ser om det skulle behövas justeras något.. Så får du väl fina grafer på dina kurvor..
Ok, så långt är jag med Men om det nu behövs justeras något, gör man det då samtidigt, eller tar man med sig diagrammet o visar upp för närmsta verkstad (Gallimeck AB Hölö), eller?
Ok, så långt är jag med Men om det nu behövs justeras något, gör man det då samtidigt, eller tar man med sig diagrammet o visar upp för närmsta verkstad (Gallimeck AB Hölö), eller?
Genom att köra den i bromsbänk kan du få fram effekt på bakhjulet (som ska tas med både en & två nypor salt) samt en Air/Fuel (A/F) ratio, soppablandning alltså. Med insprut så "krävs" kit-box, Power Commander, Tuneboy eller liknande för att justera ev. fel som ECU'n skickar ut. Vid byte av luftfilter, pipor osv. så öppnar du ju upp andningsvägarna i maskin, för att kunna få nytta av detta (i form av hk/nm) måste även insprutet veta vad det ska göra.
Jag byggde ju om hela mitt insugspaket i vintras, ihop med en mappning mha TuneBoy (ville inte ha piggy-back alá PCIII då jag skulle flytta upp varvstoppet b.la) så gav det en ruggig skillnad i maskin. Grafen nedan visar skillnaden enbart genom att få till en helt perfekt A/F i båda cylindrarna mot att låta mappen från Akrapovic (följer med piporna) ligga kvar. Blått är innan och rött är efter, varje horisontal linje motsvarar 10hk. Effektsiffrorna är bortklippta för att slippa Internetproffsens teorier om hur motorer fungerar
Genom att köra den i bromsbänk kan du få fram effekt på bakhjulet (som ska tas med både en & två nypor salt) samt en Air/Fuel (A/F) ratio, soppablandning alltså. Med insprut så "krävs" kit-box, Power Commander, Tuneboy eller liknande för att justera ev. fel som ECU'n skickar ut. Vid byte av luftfilter, pipor osv. så öppnar du ju upp andningsvägarna i maskin, för att kunna få nytta av detta (i form av hk/nm) måste även insprutet veta vad det ska göra.
Jag byggde ju om hela mitt insugspaket i vintras, ihop med en mappning mha TuneBoy (ville inte ha piggy-back alá PCIII då jag skulle flytta upp varvstoppet b.la) så gav det en ruggig skillnad i maskin. Grafen nedan visar skillnaden enbart genom att få till en helt perfekt A/F i båda cylindrarna mot att låta mappen från Akrapovic (följer med piporna) ligga kvar. Blått är innan och rött är efter, varje horisontal linje motsvarar 10hk. Effektsiffrorna är bortklippta för att slippa Internetproffsens teorier om hur motorer fungerar
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!
Just nu är Allt om MC på et... |
|
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val
I den spännande världen av ... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj
Söndag 19 maj är det dags f... |