Bänkning i nordvästra Skåne?

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Sydvästra skåne mellan Malmö och Lund!
Hoj
2000, Yamaha Dragstar 1100
Hej!
Jag har en XVS1100 från år 2000 som behöver bänkas och justeras.. Och jag undrar om det finns något annat billigare ställe än Yamaha Center i Helsingborg som gör detta i norrvästra skåne? dom tar 4100kr det.. :huvet
 
Låter som galna priser. Erik Marklund på MC Xpress tar 1000kr / timma i fast avgift. Det blir en hel del bänkning det om allt går som det ska. :näsblod
 
Frågan är hur mycket tid killen lägger i bänken. Skall man ha en riktigt bra racemappning går det tiotals timmar i bänken medan en hygglig gatmapp går att få på under 2h.

Dragstar 1100 har väl förgasare och då tar det tid att byta munstycken och justera nålar mellan reporna.
 
Kolla med Ebos i Malmö, där bänkade jag min, 650:- för fyra körningar sen kostar Ebbe 995:- i timmen (reserverar mig lite för priserna.)
Ring och hör med dem, dem har kunskapen och prylarna.

Ebos High Performance: http://www.ebos.se/ :yoparty
 
Frågan är hur mycket tid killen lägger i bänken. Skall man ha en riktigt bra racemappning går det tiotals timmar i bänken medan en hygglig gatmapp går att få på under 2h.

Dragstar 1100 har väl förgasare och då tar det tid att byta munstycken och justera nålar mellan reporna.

Han sa att han räknade normalt ca 4-5timmar..

Ja det stämmer att den har förgasare så då är det inte så konstigt det blir dyrare..
 
om det tar 4-5 timmar är det väl ett ok pris. Att andra "bänkat" för en femhundring stämmer nog inte riktigt. De har fått gasa en repa och sett vad det gav, men några justeringar lär det ju knappast ha handlat om.

För övrigt så ligger RG engineering i Falkenberg, du kan ju kolla med han med.
 
om det tar 4-5 timmar är det väl ett ok pris. Att andra "bänkat" för en femhundring stämmer nog inte riktigt. De har fått gasa en repa och sett vad det gav, men några justeringar lär det ju knappast ha handlat om.

För övrigt så ligger RG engineering i Falkenberg, du kan ju kolla med han med.

Jo det håller jag med om är ett ok pris undrade bara om det går att få billigare då jag inte har råd med så högt ett pris ska göra service på den också..
Nej jag tror inte heller på det när det är så billigt knappast seriöst..

Tack jag får kolla med han och se vad han tar.
 
Min bänkning tog ca 4-5 timmar första gången på Mp-Racing.
Kawasaki ZX-10rr.

Så 1000kr timmen kan nog stämma

Frågan är hur mycket tid killen lägger i bänken. Skall man ha en riktigt bra racemappning går det tiotals timmar i bänken medan en hygglig gatmapp går att få på under 2h.

Dragstar 1100 har väl förgasare och då tar det tid att byta munstycken och justera nålar mellan reporna.
 
bänkning

Hold your horses.Varför bänka en slö dragstar med förgasarmotor,om du har 50 eller 52 häst spelar ju ingen som helst roll på en hoj utan väghållning och bromsar.Spar de pengarna,köp ett KN-filter och ett öppnare blås och laborera lite med större munstycke så vips kommer hojen att gå lite bättre med lite bättre vrid.Låter motorn bra,luktar avgaserna bra och ser stiften bra ut,då är allt bra och du har sparat bänkpengarna.
Och du,när du känner dig mogen,byt till en riktig åkmaskin.:banana
 
Bänkning

Har du ens provkört en Dragstar? :7peta

Nu skulle jag kunna svara:Varför skulle jag ens vilja köra en dragstar?
Men okey,jag är snäll idag.Ja,jag har kört flera Dragstar,jag har haft en Wild Star.Dom ger ingen stor körupplevelse,det är därför det kallas glidare.För en sextioårig pånyttfödd gubbe är det väl okey,annars inte.
Redan i första rondellen får man nära döden-upplevelse när plattor eller pinnar släpar i,och sedan fortsätter det,hetsar du och bilen framför dig nitar så finns det stor risk att du bjuds på en luftfärd etc,etc.:död
 
Är det tight om pengar skulle jag skippa bönkning helt. Är prestanda per krona du letar efter så är dt fel ställe. Dragstar har väl mikuni BST förgasare och de förblir sunkiga även efter 5000kr justering. Då är det bättre att gå på tyngr artilleri först...
 
Lär dig köra hoj? :tungan
Enda riktiga problemet jag hade när jag körde Dragstar var med en 100 kilo tung kompis.
Då bottnade fjädringen och ramen gick i när vi lutade i en skön kurva som dessutom låg i en svacka :brinnerupp

Men jag håller med dig till vissa delar. Den ligger inte på vägen som en sporthoj och framdäcket låser sig på tok för tidigt.

På bana var det dock en plåga att köra där man fick tokhänga i svängarna för att inte skrapa i hela tiden.

Men för att vara en Custom klarar den sig väldigt bra i inte alltför hetsiga MC-grupper :)
Medan de andra Customhojar jag testat mest låter så händer det faktiskt något mer än bara mycket ljud med en Dragstar (i alla fall på min kittade modell).
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top