Aprilia-tråden

Jäkligt stiligt! :tummenupp

Tackar !

Två frågor:

1. Passar fotpinnar till Millen på Falco.
2. Om svaret är ett rungande Jawoll så undrar jag om någon har någon trevlig racevarriant till salu !

Häpåer !
 
Nu när topparna är bortplockade. Är det nånting speciellt man ska tänka på?
Funkar det bra med originalpackningarna eller ska det bytas till nå eftermarknads osv?
 
Gissar att det är för sent redan(om man läser din text)...men mitt tips hade varit att ta en top i taget för att underlätt så kammarna hamnar rätt..orginal packningarna funkar bra, har du låst en kolv i top lägge?
 
Gissar att det är för sent redan(om man läser din text)...men mitt tips hade varit att ta en top i taget för att underlätt så kammarna hamnar rätt..orginal packningarna funkar bra, har du låst en kolv i top lägge?

Ingen fara. Är mest bultar och packningarna jag fnular över.
Men då kör jag på original bara.
 
Om du ej tar av cylindrarna...kolvar m.m så är det mest skruva tillbaka allt kolla så kammarna hamnar rätt, dra åt top bultarna med moment. Locktit på skruvarna på kamdreven, och på skruvarna som håller i plast delarna där, fyll olja i kamdrevsträckaren när du monterar dem.
 
svaret på fråga 1 är ja om det gäller endast själva fotpinnarna , på fråga 2 så har du PM..
Tackar !

Två frågor:

1. Passar fotpinnar till Millen på Falco.
2. Om svaret är ett rungande Jawoll så undrar jag om någon har någon trevlig racevarriant till salu !

Häpåer !
 
I går den 29/12. Så svängde jag in på Media Markt parkeringen.
Och vad står där. Jo en Aprilia Rsv mille.

Skön snubbbe som åker så sent på året. Var ju knappast varmt i alla fall. =)
 
Hej Aprilia fans.
Har en fråga gällande skillnaden i känsla mellan en RSV4R och en RSV4 Factory.

Att det skiljer i komponenter är jag medveten om men känner man stor skillnad på hojarna?
En Factory har fler inställningsmöjligheter men jag är tveksam till att fippla med gaffelvinkeln, motorhöjden och svinginfästningen.
Hojen skall bara gå på bana (trackdays, inte tävling). Jag har tävlat i ERF på en R1:a och kört Ducce 900 Superlight och nu 675 Daytona på bana så lite referenser har jag.

Några stora skillnader som känns?
Variabla insugstrattar (märker man det i registret eller?), Öhlins vs. Sachs styrdämpare, Öhlins vs. Showa fjädring fram, Öhlins vs. Sachs bakre fjädring, gjutna mot smidda fälgar m.m.
5 kg i vikt skall man ju iofs. inte underskatta.

Någon med erfarenhet av båda?
 
Provkörde en Factory APRC i somras..
Bara en liten runda men kände direkt att den är ännu lättare att svänga med än min..
Å bättre känsla i hojen tyckte jag,,
Öhlins och lättare fälgar gör nytta..:)
Märkte väl inte någon direkt skillnad på draget i motorn,,men svårt på landsväg..
Min lilla erfarenhet,,gott nytt..
 
Provkörde en Factory APRC i somras..
Bara en liten runda men kände direkt att den är ännu lättare att svänga med än min..
Å bättre känsla i hojen tyckte jag,,
Öhlins och lättare fälgar gör nytta..:)
Märkte väl inte någon direkt skillnad på draget i motorn,,men svårt på landsväg..
Min lilla erfarenhet,,gott nytt..
Tack för snabb feedback, men är det är värt pengarna då anser du?
 
Hmmm svårt att säga,,
Jag är nöjd med min men hade jag haft pengarna så hade jag nog valt factory..
 
Jag som kommer leta en beggad om några år kommer bara leta efter Factory varianten :)

Bara för att liksom!
 
Jag som kommer leta en beggad om några år kommer bara leta efter Factory varianten :)

Bara för att liksom!
Jo, så kan man ju se på det men "bara för att" flyger lixom inte här hemma i diskussionerna. Argumentet har en tendens att krascha hårt. :D
 
Mitt jättebra knep är att ha en fru som har dyrare intressen än vad jag har :brinnerup :hihi

Att hennes senast återupptagna intresse dessutom är farligare (ridning) har fått min mc körning o framstå som säker. Kattuppfödningen har samma påverkan på hemmet som o ha ett raceteam 24-7 så är det lungt för min del. (Sen att det är mest städutrustning o mekka med är ngt annat, det skall ju vara fräscht hemma ändå..)

Enda nedsidan är att jag är hänvisad till o köpa begagnat, men det ser jag inte som en nackdel. Kul o gå o sukta o välja ett par år typliksomänna.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA APRILIAFÖRARE!
 
Tack för snabb feedback, men är det är värt pengarna då anser du?
En vanlig beg R som du letar reda på begagnade fälgar, gaffel och dämpare till är mer prisvärt... enligt mig. Då får du dessutom fälgar till regndäcken "på köpet".

När jag testade RSV4'n 2010 i Grekland var greken bara nån sekund över sitt personbästa med standardhojen, väl injusterad visserligen. Normalt kör han race...
 
Last edited:
svaret på fråga 1 är ja om det gäller endast själva fotpinnarna , på fråga 2 så har du PM..

Tjena, såg ditt PM nu....jefla skituppdatering av sidan.

Är ute efter hela fadderittan, pinnar plattor broms och växeldoningar i rejsigt utförande :)
 
Reservdelar till aprilia rsv?

Letar efter någon bra återförsäljare på apriliadelar, någon som har nått bra förslag? Letar t.ex original backspeglar till en rsv1000r.
 
Back
Top