Aprilia-tråden

ja men då är det lugnt tror jag, tänkte köpa en från deras hemsida och meka dit den själv. En enorm skillnad i pris mellan vad powercommander.com vill ha jämfört med motospeed. Synd för jag vill gärna handla i butik men nu skiljer det väl mycket....
 
powercommander.com säljer inte till kund vad jag vet. MotoSpeed vara envåldshärskare på den fronten. ELLER så köper man den från nån handlare som har Parts Europe som leverantör.
 
Hej aprilia fans.

jag ska åka å kolla på en mille-00 idag eller imorn.
den har gått ca 3400mil
är importerad 2002 från tyskland.
kan ni som har eller har haft en berätta vad jag ska leta efter för "fel" eller brister på denna?
förutom att kolla alla lager osv, något som är speciellt för denna årsmodell, svagheter någonstans eller så?
det är en vanlig mille, ingen R.
 
Den har en del egenheter, men bland det viktigaste är att den inte låter illa när du startar, eller är svårtstartad.

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
 
Som nybliven RSV Mille ägare har jag en fråga gällande era erfarenheter avseende buller och bankörning. Jag har Arrow-slipons på med medföljande DB-killers. Problemet (kanske ett lyxproblem men ändå) är att jag vill helst köra utan DB-killers då motorsången är en stor del av att köra twin.

Finns det någon själ därute som har erfarenhet om det gnisslas om man kör utan DB-killers? Får för mig att radfyrorna bullrar aggressivare men det är inte baserat på fakta utan endast på känsla.
 
Brukar faktiskt funka bra med twin-buller på bana. De går dovare än vad en radfyra gör men för säkerhets skull, Ta med dig dina db-killers!!!!! Är inget kul att få svart flagg pga buller och inte få fortsätta köra den dagen.....
 
Brukar faktiskt funka bra med twin-buller på bana. De går dovare än vad en radfyra gör men för säkerhets skull, Ta med dig dina db-killers!!!!! Är inget kul att få svart flagg pga buller och inte få fortsätta köra den dagen.....
OK! Jag som älskar twinmuller......... :tummenner
 
Finns det någon själ därute som har erfarenhet om det gnisslas om man kör utan DB-killers?

Det beror såklart helt på hur mycket du gasar, men kör du mer än halvgas i nån annan grupp än lugn kan jag nog nästan garantera att du måste ha db-killers. Kör du fort kan det vara gränsfall även med dem i, beror lite på hur tysta burkarna är generellt och om du har en eller två.

Full gas förbi mätningen på Åsen ligger jag på 92-93 dB, så jag har lite marginal. Men jag kör enkel originalburk...
 
När vi ändå är inne på ämnet, kör även ni med dB-dödarna även på gatan, eller är det jag som är kyckling?
 
Har börjat vårserva min lilla italienska så här nu när våren snart är här....
Rotade fram de berömda bruna kontaktstyckena som sitter från generatorn till laddrelät, jag har två bruna på min hoj, inget av dem är nåt fel på , till min stora glädje.
Bör jag klippa bort dem mest bara för att få det gjort eller funkar det på vissa hojjar och inte på andra?? Min hoj har chassinummer 000170 och är en -06;a
Ska de bort så är det läge nu utan tank och lite annat bröte ligger på bänken.....
 
Har börjat vårserva min lilla italienska så här nu när våren snart är här....
Rotade fram de berömda bruna kontaktstyckena som sitter från generatorn till laddrelät, jag har två bruna på min hoj, inget av dem är nåt fel på , till min stora glädje.
Bör jag klippa bort dem mest bara för att få det gjort eller funkar det på vissa hojjar och inte på andra?? Min hoj har chassinummer 000170 och är en -06;a
Ska de bort så är det läge nu utan tank och lite annat bröte ligger på bänken.....

Är det någon här som haft problem med "dom bruna" eller känner någon som dom strulat för?
 
Har börjat vårserva min lilla italienska så här nu när våren snart är här....
Rotade fram de berömda bruna kontaktstyckena som sitter från generatorn till laddrelät, jag har två bruna på min hoj, inget av dem är nåt fel på , till min stora glädje.
Bör jag klippa bort dem mest bara för att få det gjort eller funkar det på vissa hojjar och inte på andra?? Min hoj har chassinummer 000170 och är en -06;a
Ska de bort så är det läge nu utan tank och lite annat bröte ligger på bänken.....

Är det någon här som haft problem med "dom bruna" eller känner någon som haft strul med dom?
 
Efter att ha läst igenom cirka 500 sidor Aprilia-tråd åker jag glad i hågen ner till Q8 för att köpa mig en 20 litersdunk till Biltema priser, till min stora förvåning har dom slutat sälja SBK Racing 15w50 varianten, det enda de hade var 10w50 och jag citerar "det är den enda som finns, datorn ljuger inte". Någon som testat denna variant och vet att de funkar? Vet ju att italienskorna är jävligt griniga på fel oljor....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top