FettSnok
96% enligt läkaren
Inte klar än jag heller, men kommer återkomma när det är klart.....Låter bra greasesnake!
Kan inte ni som har trimmat era millar säga vad ni har för effekt i era maskiner?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte klar än jag heller, men kommer återkomma när det är klart.....Låter bra greasesnake!
Kan inte ni som har trimmat era millar säga vad ni har för effekt i era maskiner?![]()
Håller också på att samla ihop bitar som bygger på Mille-r motor -02
Maskinen kommer att portas och det byggs ett 1-1 system med ackrapipor.
PC-3 och duktig bänkoperatör finns också i bygget.
Större spjällhus diskuteras också ivrigt och där lyssnar jag gärna på er som har mycket erfarenhet av dessa maskiner vad ni anser om detta.
Håller också på att samla ihop bitar som bygger på Mille-r motor -02
Maskinen kommer att portas och det byggs ett 1-1 system med ackrapipor.
PC-3 och duktig bänkoperatör finns också i bygget.
Större spjällhus diskuteras också ivrigt och där lyssnar jag gärna på er som har mycket erfarenhet av dessa maskiner vad ni anser om detta.
Jag skulle nog köpa 1060cc och montera det först o främst...annars om du hittar beg 04-> (57mm)spjäll för en vettig peng, sen ska det bara va att bytta kontakt stycken om jag inte kommer ihåg fel..annars borra 51mm spjäll till 54mm
Ingen som vet var man kan lämna in en cylinder för omnikasilning billigt?
Damn, de var ganska dyra de där cockpitarna!
http://viewitem.eim.ebay.se/APRILIA_RSV_RSV1000_MILLE_1999_CLOCKS_INSTRUMENTS/280589479349/item
Var det en sån du letade efter. Överkomligt pristyp
Är det ful i plasten finns det carbon covers på tyska ebay har jag sett. ca 200 spänn
Tack, men jag behöver den nya instrumentpanelen då jag ska köra med det nya elsystemet och ECUn!
ahh.. i see...ja dom lär ju vara något dyrare
vilka årsmodeller sitter den på? 04 och uppåt?
sitter ofta och bläddrar igenon tyska och UK ebay med endast RSV som sökord, blir ju en hel del att gå igenom. Men man vet ju inte vad som kan gömma sig i ebay djungeln![]()
Nu har jag hört runt lite och en mycket framgångsrik brittisk mc trimmare som har testat sig fram på en trimmad mille, enligt honom så gjorde ett akra helsystem 1hp mot orginal.....

Det beror väll lite på hur Millen är trimmad o så men bara 1 hp mer mot orginal system stämmer aldrig, sen är britter inte så bra på att trimma mille motorn har jag märkt.
Orginal burkarna vs slip-on + map2 brukar ge ca 10hp(helsystem några hp till men inte mycket, men det hjälper till mer om motorn får mer cc).
Ett hett tips är att söka på clarkie49 eller cwalker på af1 forumet så hittar du några läsvärda trådar om trimmade aprilia hojar.
![]()
Så ser veven ut, lite kass bild men hoppas ni ser! Kan man kolla veven på något sätt utan att dela motorn?
Jag ger mig på en kvalificerad gissning ang, det blåa på veven.
jag tror att det kan vara att det värms upp i samband med att tapparna monteras,eller det borde vara så.
men att du inte kan dra runt veven beror det inte på att låsbulten sitter kvar ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |