Aprilia-tråden.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Vad jag har hört så är orginal grenröret på den nyare millen så bra så det inte lönar sig att köpa ett eftermarknadssystem, är det någon som har några åsikter om det?

Det kan du glömma med en gång, rören är för klena och bidrar till en hög motortemperatur som är ett stort problem vid större kubik. Skaffa ett EVO6 eller Smaltmoto G3 för bästa effekt och flöde.

/J
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Det kan du glömma med en gång, rören är för klena och bidrar till en hög motortemperatur som är ett stort problem vid större kubik. Skaffa ett EVO6 eller Smaltmoto G3 för bästa effekt och flöde.

/J

Perfekt, tack för svaret! Jag kanske har ett arrow på g, kan det funka också? Jag sms köra big bore så vill eliminera så många felkällor som möjligt......
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Perfekt, tack för svaret! Jag kanske har ett arrow på g, kan det funka också? Jag sms köra big bore så vill eliminera så många felkällor som möjligt......

Har dålig koll på Arrow men sådär spontant så kan jag inte minnas att jag sett dem på någon riktigt trimmad RSV nån gång. På standard borr funkar det säkert men jag gissar att EVO6 och Smaltmoto är bättre även där.

/J
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Har dålig koll på Arrow men sådär spontant så kan jag inte minnas att jag sett dem på någon riktigt trimmad RSV nån gång. På standard borr funkar det säkert men jag gissar att EVO6 och Smaltmoto är bättre även där.

/J

Awsome! Var hittar jag smaltmoto systemen? Ska börja kolla lite på ebay om jag hittar något.......
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Perfekt, tack för svaret! Jag kanske har ett arrow på g, kan det funka också? Jag sms köra big bore så vill eliminera så många felkällor som möjligt......

Som Vr-8 Skriver kör du med Bigbore så ska det antingen va Smaltmoto 60mm helsystem eller EVO6 som också är 60mm.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Smaltmoto

Om du ska leta på nätet efter beggade så håll koll på vilken generation de har, den senaste (G3) är rejält bättre än de förra.

/J

Allright, vilken diameter är det på g3an?

Edit: fick svar innan jag hann ställa frågan, utmärkt! Tack så mycket!
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Hittade ett par snygga, billiga och precis den looken jag vill ha ( RSV cube) ljuddämpare som heter Danmoto. Någon som har erfarenhet av dessa?
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
En fråga till, vad heter displayen (hastighetsmätare etc) på engelska? Hittar ingen på ebay när jag söker på display.....
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
En fråga till, vad heter displayen (hastighetsmätare etc) på engelska? Hittar ingen på ebay när jag söker på display.....

Dashboard. Cluster.

Mitt EVO6 är 65mm...och 53mm...och alla mått därimellan.
Mycket intressant rörmokeri :D

65mm är det endast vid anslutningen till ljuddämparna, allt annat är mindre. Länkröret mellan dämpare och headern är koniskt och slutar som sagt i 65mm.

/J
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En fråga till, vad heter displayen (hastighetsmätare etc) på engelska? Hittar ingen på ebay när jag söker på display.....

Clocks är det du ska leta efter! Dessa tedrickare har svårt för att använda formella beteckningar..

På tyska fleabay är det mest förekommande med Cockpit :D
 
Last edited:

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Damn, de var ganska dyra de där cockpitarna!
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Låter bra greasesnake!

Kan inte ni som har trimmat era millar säga vad ni har för effekt i era maskiner? :)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Håller också på att samla ihop bitar som bygger på Mille-r motor -02
Maskinen kommer att portas och det byggs ett 1-1 system med ackrapipor.
PC-3 och duktig bänkoperatör finns också i bygget.
Större spjällhus diskuteras också ivrigt och där lyssnar jag gärna på er som har mycket erfarenhet av dessa maskiner vad ni anser om detta.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top