Aprilia-tråden

Provade lite metoder för att slipa i veven, svarvade till en bit konstruktionsstål till rätt diameter och testade olika stenar och tekniker.
Nu börjar det likna något!

Fasiken vad trevligt det ska bli att inte behöva "oroa" sig :gnissla :)
Stiligt! :tummenupp
Det översta ser riktigt anständigt ut.
Nu vet man vart man kan vända sig när det är min tur att börja riva i grejjerna :)

Stiligt! :tummenupp
Det översta ser riktigt anständigt ut.
Nu vet man vart man kan vända sig när det är min tur att börja riva i grejjerna :)

Jag omvärderar mitt resultat och hävdar motsatsen.
Efter en del efterforskningar så; så länge det inte är en vass kant som river i lagret är det inget fel med originalets utseende på oljekanalen. Nyare motorer ser ut så av allt att döma, däremot är det spelet som avgör.
Packar ner slipstiften tills det blir dags för toppjobb istället

Efter en del efterforskningar så; så länge det inte är en vass kant som river i lagret är det inget fel med originalets utseende på oljekanalen. Nyare motorer ser ut så av allt att döma, däremot är det spelet som avgör.
Må så vara. Men jag tycker att det ser snyggare ut...och snyggt brukar vara bra :)

Gött! Tack för reaserchen :tummenupp

02429aa6-4fec-5ca8.jpg

Jag har kört fast lite..... HUR får man av denna? Det är generatormagneten eller vad man ska kalla det. Hittar det inte i boken!

Bra tråd men galet lång......
Läste någon gång av ombyggnad av luftburken.
Vad rekomenderas ?

Tackar.

Har för mig att det är en M22x1,5 som ska till. Funkar med en vanlig skruv, av den storleken. Förspänn lite lätt med muttermaskin och sätt sedan en värmepistol mot konan.

Super! För jag kom inte åt med min avdragare...

Edit: är 1,5 i gänga typ standard?

Är det bara jag som tycker det är kasst på de luftburkar utan något som tätar mot tanken? Då sugen den varm luft!

Håller med, den suger varmluft och den ev lilla effekten av högfartsfyllnad av luftburken försvinner. "Kall" luft är bäst, gärna med lite övertryck från hög fart.

/J

Är det bara jag som tycker det är kasst på de luftburkar utan något som tätar mot tanken? Då sugen den varm luft!

Så sant...men jag märkte stor skillnad åt det positiva hållet med den där lösningen(körde med den varianten på min 01a..det vart stor skillnad mot innan)

Så sant...men jag märkte stor skillnad åt det positiva hållet med den där lösningen(körde med den varianten på min 01a..det vart stor skillnad mot innan)

Jag har också kört med den varianten så ska väll inte säga något ;) visst är det stor skillnad! Men det optimala hade varit någon form av list.

Fettsnok; var hittar man sådana bultar? Kan det vara så att typ biltema har sådant i sitt sortiment?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT