Aprilia-tråden.

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Är det Brembos orginalskivor?


Aprilias OEM-skiva verkar däremot vara 6-nitad. :va
856774.jpg

Sitter 6-nitad på min Tuono R -06, dock inte wave dårå.
Hmm visste inte att skivorna också skliljer sig mellan factoryn och R:en:va
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Det gäller väl dom flesta bolag skulle jag gissa.
Min -99 är billigare än vad min gamla triumph Tt600 var. Och jag har folksam iaf.
< 4000:- halv / helår tycker jag e billigt för en 1lit-hoj.

Ja jävlar, det låter inte dåligt....det är billigare än jag ger för min häck, låt vara att den är helförsäkrad. :tummenupp

Har inte sett så många i Götet, vet du om de är sällsynta "här"?


På min Mille har jag SalusAnsvar. Den är lika billig som min gixxer, men gixxern är två år äldre och reggad med 30hk mindre än millen....

Det låter inte dåligt heller...vad har de för självrisker där?
Inga krav på enskilt låsbart utrymme/garage eller liknande?
(ja, kan säkert kolla själv men tänkte om du har det i huvudet :))
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det låter inte dåligt heller...vad har de för självrisker där?
Inga krav på enskilt låsbart utrymme/garage eller liknande?
(ja, kan säkert kolla själv men tänkte om du har det i huvudet :))

Självriskerna har jag inte i huvudet, men jag vill minnas att det inte är nåt krav på enskilt garage. Däremot det vanliga med två lås, typ ett i skivan och styrlås.
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Ja jävlar, det låter inte dåligt....det är billigare än jag ger för min häck, låt vara att den är helförsäkrad. :tummenupp

Har inte sett så många i Götet, vet du om de är sällsynta "här"?

Sällsynta vet jag inte, det finns ju fler japaner iaf, så mycket vet jag.
Jag bor granne( några hundra meter ) med en gul Mille har jag märkt, dock tror jag inte vi har mötts på gatan.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Sällsynta vet jag inte, det finns ju fler japaner iaf, så mycket vet jag.
Jag bor granne( några hundra meter ) med en gul Mille har jag märkt, dock tror jag inte vi har mötts på gatan.

Det måste ju vara mig du menar, kan omöjligen finnas fler än en pippigul mille i Mölndal... :hej
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Det måste ju vara mig du menar, kan omöjligen finnas fler än en pippigul mille i Mölndal... :hej

Haha, ja, sporthoj förbrödrar... :)

Var av en händelse ute och tuffade lite i er del av staden igår men såg tyvärr inte till ngn av denna art. Nästa gång ska jag hålla ögonen öppna! :tummenupp

Är det ngn av er som bor i lägenhet utan tillgång till garage? Hur har ni löst förvaringen då? Och nej, jag ska inte sno den...men ni kanske inte vill svara på det ändå. :rolleyes:
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Hej på er alla:tummenupp

Är det någon som har en Kick till min 250 RS:va Eller som vet var jag kan få tag i en sådan tecknisk sak:D

:D:D:D:D
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
det är väl inget o fundera på om det kan vara hjälp till hojjens startproblem,kan ju inte skada något heller så det är väl bara o köra :eek:)
oftast lite dåligt med jord på hojjar tycker jag,, väldigt störningskänsligt.

lycka till
Jocke
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Det måste ju vara mig du menar, kan omöjligen finnas fler än en pippigul mille i Mölndal... :hej

Stämmer bra det, att det är dig jag menar alltså.:tummenupp
Hurvida det finns flera gula mille'ar i mölndal låter jag vara osgat, tvivlar dock på att det gör det.

Haha, ja, sporthoj förbrödrar... :)

Var av en händelse ute och tuffade lite i er del av staden igår men såg tyvärr inte till ngn av denna art. Nästa gång ska jag hålla ögonen öppna! :tummenupp

Är det ngn av er som bor i lägenhet utan tillgång till garage? Hur har ni löst förvaringen då? Och nej, jag ska inte sno den...men ni kanske inte vill svara på det ändå. :rolleyes:

Är endast hemma sporadiskt nu, kom hem idag efter en vecka i husvagnen.
Skall dock ner till Varberg och kolla på Fre eller lördag. ( wheels & wings ).
Bor i hus, så förvaring e inget problem.
 
Last edited:

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Till vilken ÅF eller sida skall man vända sig till för att få tag på Akra dämpare eller motsv.
Vart kan man lämna in hojen för en 2k mila service, om man bor i södermanland. Ha de
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Till vilken ÅF eller sida skall man vända sig till för att få tag på Akra dämpare eller motsv.
Vart kan man lämna in hojen för en 2k mila service, om man bor i södermanland. Ha de

Angående service så är det ju inte så långt till Arboga om du bor i Hjälmarsund. Där finns ett ställe som heter Italia Bike Center. Riktigt bra folk som jobbar där, har gjort alla servicar där och har alltid blivit nöjd.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Då var man en aprilia mindre :( Känns lite konstigt att den inte står där, svart och snygg och tittar på en längre i garaget. Men nya ägaren får säkert minst lika mycket glädje av den, kanske får den tillochmed se en bana då och då istället för min "tråkiga" touring.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Då var man en aprilia mindre :( Känns lite konstigt att den inte står där, svart och snygg och tittar på en längre i garaget. Men nya ägaren får säkert minst lika mycket glädje av den, kanske får den tillochmed se en bana då och då istället för min "tråkiga" touring.

Alltid jobbigt att mista en god vän. Men det går alltså att få en cykel såld även i dagens ekonomiska situation? Tycker det verkar annars som om de flesta Millar på Blocket varit ute väldigt länge utan att ha försvunnit. Men det kanske bara handlar om en justering av pris?
Vi får se om jag får tummen ur och lägger ut min till försäljning också. Har bara inte riktigt bestämt vad jag vill ha i stället. Några förslag? Man skulle ju helst av allt bara fylla på garaget i stället för att byta ut hojarna.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Alltid jobbigt att mista en god vän. Men det går alltså att få en cykel såld även i dagens ekonomiska situation? Tycker det verkar annars som om de flesta Millar på Blocket varit ute väldigt länge utan att ha försvunnit. Men det kanske bara handlar om en justering av pris?
Vi får se om jag får tummen ur och lägger ut min till försäljning också. Har bara inte riktigt bestämt vad jag vill ha i stället. Några förslag? Man skulle ju helst av allt bara fylla på garaget i stället för att byta ut hojarna.

Jo, det går nog att få sålt. Första killen som kolla knep den, sålänge man har bra skick på prylarna går det nog alltid att sälja. En del av Millarna på blocket är endera gamla rejshojar eller importerade. Tror att många i dagsläget tar det lite mer lugnt med handlandet. Min gick nog via Sporthojs köp och sälj faktiskt.

Tja, vad man ska ha istället? Själv hade jag inga alls planer på att göra mig av med Millen så jag lade ner måånga timmar att gå igenom motor och slitdelar inför säsongen men så fick man ett bra pris på Tuonon och tja.. Möjligheten fanns helt enkelt så jag slog till.

Sålänge du inte lämnar Apriliaträsket är allt ok :D
 

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Angående service så är det ju inte så långt till Arboga om du bor i Hjälmarsund. Där finns ett ställe som heter Italia Bike Center. Riktigt bra folk som jobbar där, har gjort alla servicar där och har alltid blivit nöjd.

Tackar för tipset, är lite svårt att fixa med hojen när man är så långt bort hemifrån (utlandstjänst) så man vill ju ha hojen i ett gott skick när man kommer hem så det är bara att tuta och köra, tur att man har farsgubben som kan köra iväg den på service:tummenupp.

fortfarande frågor på avgassystem, tigcraft eller akra och vart kan man beställa dom? har kollat på apriliagenuineparts från uk och någon sida från usa men vart kan man hitta dom billigast och med shysst leverans? och vilken är bäst givetvis

Chill
 

Jimmy

Guest
Då var man en aprilia mindre :( Känns lite konstigt att den inte står där, svart och snygg och tittar på en längre i garaget. Men nya ägaren får säkert minst lika mycket glädje av den, kanske får den tillochmed se en bana då och då istället för min "tråkiga" touring.

Första 30 milen avklarade i varierande tempo. går ju riktigt bra upp till 120 km/h, vad som händer sedan ger väl sig på Falken.:D
Blir du för nostalgisk, slå en signal så kommer jag över Golanhöjderna och du kan dra taxibanan ut!!
Nå, som sagt, jäkligt nöjd med cykeln även om det tar tid att ställa om sig till twin-ljudet.
Nu är det dags att rasta några kollegor...
Ha de!
/Jimmy
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top