jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
av erfarenhet törs jag sticka ut hakan en bit o säga att om du ställer en 1098 o en Rsv av senaste årsmod i samma bromsbänk o mäter prestanda så skiljer det betydligt mindre än det gör på pappret,, och nu pratar jag om icke modefierade exemplar,, på pappret skiljer det ju 30Hk men enligt mig så gör det inte det i reality,,
och är det värt 80-90 tusen för det ?
// Jocke
och är det värt 80-90 tusen för det ?
// Jocke
Ja, din fråga är klart relevant anser jag, bäst jag förklarar varför jag uttalade mig så. Jag läser väldigt mycket om denna hoj då jag äger den själv, och genomgående så skrivs det ofta väldigt många superlativ om Twin-motorn som denna hojj har som byggs av företaget Rotax i Österike. Motorn anses helt enkelt vara bäst i samtliga kategorier av alla supersporthojjar med twinnar som serietillverkas, detta anser de flesta kritiker, hojjägarna själva samt många hojjsajter.
Här är t.ex ett citat som jag bl.a stöder mitt uttalande på:
Constant technical development has enabled Aprilia's engineers to carry on improving the performance of the motorcycle that already represented the state of the art for twin cylinder supersport machines. In this latest RSV 1000 R, the V60 Magnesium engine is not only cleaner but even more powerful, confirming its reputation as the world's mightiest production twin.
Se 4:e stycket, rad 3 & 4 i artikeln från Motorbike Search Engine
Så egentligen skulle jag kanske skrivit "världens mäktigaste twinmotor i serieproduktion"...rätt ska vara rätt! Sen håller jag med ang t.ex Ducce som du nämner, jag körde själv en 1098 i höstas, och den motorn kändes ännu kraftfullare måste jag säga men då är det ju 100 cc större motor oxo, makalös hoj Ducce alltså...men lägger man in samtliga aspekter som pris, prestanda, tillförlitlighet m.m. så kanske Aprilias Rotax-twin vinner då enligt ryktena som sagt.
Sen kan det ju vara som Lam-Kaka påpekar, ryktena kanske gäller twinnar upp till 1000 cc![]()

det gick hur bra som helst.