Aprilia-tråden.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Har läst att det är en liten skillnad i bredd på bakhjulet infästning men att det verkar funka ändå. Sök på amerikanska aprilia forumet.

Ska du byta sving så kan det krävas hela länkaget samt bakdämpare för de är lite annorlunda.


Ok, tackar. misstänker med att det är mkt jobb med att häkta dit 04 svingen i gammel ramen. Amerikanska aprilia forumet nämner du. har stött på flera där. vilket tänker du på ?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ok, tackar. misstänker med att det är mkt jobb med att häkta dit 04 svingen i gammel ramen. Amerikanska aprilia forumet nämner du. har stött på flera där. vilket tänker du på ?
Bryter in...:)
Finns bara ett att räkna med: http://www.apriliaforum.com/forums/index.php

Här finns ett gäng mycket kunniga och hjälpsamma lirare.
Håll utkik efter bl.a. amauri, kzmille, the knurl och grabbarna från AF1 Racing. Dom kan allt...om Aprilia!
 

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Haninge
Hoj
BMW K 1600 GT
Jag är fortfarande intresserad av ett race-kåpglas (typ dubble bubble) till RSV mille 98-00 modellerna, ljust eller ev rökfärgat.

Jag har exakt samma kåpglas som bilderna längst ner på följande länk, MRA APRILIA RSVR1000 & RSVR1000 FACTORY 04> DOUBLE BUBBLE MOTORCYCLE SCREEN.

Jag gav 1,200:- för den kåpan hos Aprilia-Center förra sommaren, ge mig ett bra pris så får du köpa den av mig...den är rökfärgad ska tilläggas & helt felfri så klart...
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jag har exakt samma kåpglas som bilderna längst ner på följande länk, MRA APRILIA RSVR1000 & RSVR1000 FACTORY 04> DOUBLE BUBBLE MOTORCYCLE SCREEN.

Jag gav 1,200:- för den kåpan hos Aprilia-Center förra sommaren, ge mig ett bra pris så får du köpa den av mig...den är rökfärgad ska tilläggas & helt felfri så klart...

Fråga om han vill köpa din top kåpa också så han får ditt kåpglaset på sin <-00 :näsblod
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Bryter in...:)
Finns bara ett att räkna med: http://www.apriliaforum.com/forums/index.php

Här finns ett gäng mycket kunniga och hjälpsamma lirare.
Håll utkik efter bl.a. amauri, kzmille, the knurl och grabbarna från AF1 Racing. Dom kan allt...om Aprilia!

Tackar tackar. Har varit mille ägare i omgångar sen 2001 men aldrig riktigt börjat modda och tricka till hojarna. Det har aldrig varit direkt gott om godis och beggade prylar till millarna men senaste åren tycker jag det börjat röra på sig ordentligt. Därav mina frågor. ska fixa till en gammal mille tänkte jag.
Kan bli en riktig "special" om jag hittar rätt grejor och rätt kunskap.

Glöm inte att hålla en tumme lr två för aprilia på söndag !!!!!!!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
ang beg till prillorna så kolla på Af1 racing eller rsvr.net om de finns privatister som kränger sina skojjiga saker ,,

på söndag har du någon tid racet går ?

mvh jocke
 

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
nybro
Hoj
954 03
är det nån som handlat på rsvr.net innan, jag är inne nu ska köpa skivor fram tänkte jag men jag är alltid lite skeptisk när det gäller att lämna ut mitt kort nummer mvh tommy:confused:
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Ingen som sitter på ett begangnat race-kåpset till en 02a ?
Och ett par extra fälgar?
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
har funkat bra för mig men om du nöjer dig med ebc (eller va dom heter) så finns det faktiskt på micro bildelar ,, låter knasigt men dom får inte sälja brembo mc delar utan säljer ebc i stället ,, brembo bilprylar får dom sälja.

mvh jocke

är det nån som handlat på rsvr.net innan, jag är inne nu ska köpa skivor fram tänkte jag men jag är alltid lite skeptisk när det gäller att lämna ut mitt kort nummer mvh tommy:confused:
 

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Skibstrup Danmark- Stockholm
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
är det nån som handlat på rsvr.net innan, jag är inne nu ska köpa skivor fram tänkte jag men jag är alltid lite skeptisk när det gäller att lämna ut mitt kort nummer mvh tommy:confused:

Jag har handlat där flera ggr till och med ett nytt batteri som dom skickade med syra och hela skiten :gnissla det gick hur bra som helst.
kan varmt rekommendera dom det går fort som bara den att få hem grejjerna.
jag beställde söndag på tisdagen fick jag leverans.
/Magnus
 

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-
Ni som kan!?! Sevicelampan på min tuono -05 började lysa i sutet av förra säsongen. Runt 700 mil nånstans. Nån som vet vad som ska göras på den?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag har exakt samma kåpglas som bilderna längst ner på följande länk, MRA APRILIA RSVR1000 & RSVR1000 FACTORY 04> DOUBLE BUBBLE MOTORCYCLE SCREEN.

Jag gav 1,200:- för den kåpan hos Aprilia-Center förra sommaren, ge mig ett bra pris så får du köpa den av mig...den är rökfärgad ska tilläggas & helt felfri så klart...

Passar tyvärr inte min. Dessutom var det ett jäkligt dyrt glas! finns ju race-glas för 600kr på flera ställen...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
ang beg till prillorna så kolla på Af1 racing eller rsvr.net om de finns privatister som kränger sina skojjiga saker ,,

på söndag har du någon tid racet går ?

mvh jocke

Tack för info. Har börjat svänga in på dom sidorna mer och mer. Inte så nyttigt för plånboken alltid. Massor med godis.

Ang WSBK på söndag så är det ju i australien så jag har inte järnkoll på tidskillnader och race start men jag gissar att det går att hitta info på racing forumet.annars eurosports hemsida. Biaggi har satt riktigt bra tider på tester på philip island så det kan bli en nagelbitare för oss som gillar aprilia.

Mvh
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
ang beg till prillorna så kolla på Af1 racing eller rsvr.net om de finns privatister som kränger sina skojjiga saker ,,

på söndag har du någon tid racet går ?

mvh jocke



SATURDAY 28TH FEBRUARY

1300 – 1345 WORLD SUPERSPORT Qual.

1500 - 1512 WORLD SUPERBIKE SUPERPOLE

1519 – 1531 WORLD SUPERBIKE SUPERPOLE

1538 – 1550 WORLD SUPERBIKE SUPERPOLE


SUNDAY 1ST MARCH

1200 WORLD SUPERBIKE RACE 1

1325 WORLD SUPERSPORT RACE

1530 WORLD SUPERBIKE RACE 2
__________________
 

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
nybro
Hoj
954 03
har funkat bra för mig men om du nöjer dig med ebc (eller va dom heter) så finns det faktiskt på micro bildelar ,, låter knasigt men dom får inte sälja brembo mc delar utan säljer ebc i stället ,, brembo bilprylar får dom sälja.

mvh jocke

kanon då får man kolla med dom då:tummenupp

Jag har handlat där flera ggr till och med ett nytt batteri som dom skickade med syra och hela skiten :gnissla det gick hur bra som helst.
kan varmt rekommendera dom det går fort som bara den att få hem grejjerna.
jag beställde söndag på tisdagen fick jag leverans.
/Magnus

ok då behöver man inte nojja sig för att man handlat med kortet då tack för svar mvh tommy
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
SATURDAY 28TH FEBRUARY

1300 – 1345 WORLD SUPERSPORT Qual.

1500 - 1512 WORLD SUPERBIKE SUPERPOLE

1519 – 1531 WORLD SUPERBIKE SUPERPOLE

1538 – 1550 WORLD SUPERBIKE SUPERPOLE


SUNDAY 1ST MARCH

1200 WORLD SUPERBIKE RACE 1

1325 WORLD SUPERSPORT RACE

1530 WORLD SUPERBIKE RACE 2
__________________
Tack för påminnelsen!
Tv-tider för Eurosport 1, 17.00 till 18.30 på söndagen.
 

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-
Härifrån kan du ladda hem instruktionsboken:
http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=Tuono 1000

P.S. Var det dig jag sprang på vid macken i Vilhelmina sommaren -07?
Jag vet, lite skum fråga men man ser inte så många T's där uppe..:)

Tack för svaret! Jag tror inte jag varit i Vilhelmina på hoj än, trots att jag kommer från Hoting (tåsjö). Och förresten, köpte den förra våren. Men du har rätt det är inte många av dom, vilket är kul tycker jag.:yoparty

P.s hade du sagt Åsele hade chansen varit överhängande d.s
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top