Tackar skall kolla detta när det blir oljebyte.om du har för mycket olja i trycks det ut i vevhusventilationen som är ansluten till luftboxen
Och nu var man det 10 000e inlägget på Aprilia-tråden

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tackar skall kolla detta när det blir oljebyte.om du har för mycket olja i trycks det ut i vevhusventilationen som är ansluten till luftboxen

Han, Peter alltså, passade även på att skruva till min blivande Dynojet-mapp, som han märkte var lite magert inställd på vissa ställen.Jag spelade in ljudet både med & utan DB-killers ifall någon av er undrar hur Mivv:arna låter:
Hejsan,
Så hela dagen idag har jag tillbringat i garaget, för att montera tillbaks PC3:an samt montera på de nya Mivv:arna och ladda rätt mapp, samtidigt som jag dokumenterade det hela på film, och jag blev sååå nöjd med ljudetJag spelade in ljudet både med & utan DB-killers ifall någon av er undrar hur Mivv:arna låter:
[YOUTUBE-ID]jMXFwLjNLic[/YOUTUBE-ID]
Hejsan,
Ja, jag kunde inte hålla mig då jag klev in i butiken hos Denny på Aprilia-Center då han hade ett par Mivv GP Style slipon's i kolfiber, jag fick ju ett oemotståndligt pris av Denny dessutom. Så hem i garaget och av med Leo Vince SBK slipon'sen som jag hade (dom är förresten till salu om nån vill bjuda på dom, dom är i titan eller aluminium) och på med den nya Mivv'arna i kolfiber, samt fram med laptoppen och Dynojet-programmen, för att anpassa PC3:an med rätt mapp då Dynojet har tillverkad en mapp just för Aprilia RSV 1000 R, med K&N filter och Mivv, som jag hittade i England på Dynojet-sajten.
Hm, tänkte jag, ska ta och uppgradera min PC3:as firmware när jag ändå är igång, det skulle jag inte gjort denna fredagskväll - för jag blåste hela PC3:an av misstag som därmed hängde sig...stendöd blev den![]()
Mer deppig än en 5-åring, som tappat övre delen av den nya mjukglassen på torget en solig sommardag, la jag upp en blänkare om min hängda PC3:a, och gick o la mig i ren förtvivlan. Morgonen efter såg jag att Andersson Turbo hade lagt in ett svar om att jag kunde ringa honom, vilket jag gjorde, så jag fick komma över till honom i fredagskväll och så fixade han PC3:an i ett nafs & uppdaterade firmwaren...för säkerhets skullHan, Peter alltså, passade även på att skruva till min blivande Dynojet-mapp, som han märkte var lite magert inställd på vissa ställen.
Så hela dagen idag har jag tillbringat i garaget, för att montera tillbaks PC3:an samt montera på de nya Mivv:arna och ladda rätt mapp, samtidigt som jag dokumenterade det hela på film, och jag blev sååå nöjd med ljudetJag spelade in ljudet både med & utan DB-killers ifall någon av er undrar hur Mivv:arna låter:
[YOUTUBE-ID]jMXFwLjNLic[/YOUTUBE-ID]
Ja jag vet, det ÄR Biltema meckarhandskar jag har på mig, men dom är skitbra för det priset![]()

Hejsan,
, förutom ljudet är ju mivvarna jäkligt snygga
Äh, fyyy faan. Låter skit tycker jag..Hejsan...![]()
Hejsan.....
För framhjulet behöver du 2 st 2,5mm distanser:Hej !
Ngn påläst här som vet om det går att slänga på 99-00 mille (ICKE R) hjul
med skivor och rubbet på en mille R 03 (radial ok) och vilka moddar man måste göra isf ???? Gäller även bakhjulet.
Är oxå lite nyfiken på om man kan slänga på en 04 mille sving på en 99-03 ram?
Vad säger panelen ???? Verkar vara många kunniga här så jag håller tummarna nu.
Mvh
Jag har funderat ett tag nu på en mille R nyare mod antagligen en -08. Har tidigare kört R6, gsxr 750, o de senaste fyra hojarna har varit R1r...
Jag börjar väl här:Vad tror ni, blir man besviken på den lilla effektskillnaden som det är eller vad tycker ni?
Är väghållningen så mycket bättre?

För framhjulet behöver du 2 st 2,5mm distanser:
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=2421
Svingen...tvivlar starkt på att det funkar rakt av men det finns säkert någon
som vet säkert.
[*]Världens absolut kraftfullaste serietillverkade V-twinn motor (Österikisk Rotax på 998 cc, Rotax gör väldigt mycket till bl.a flyg), hojjen ger 143 hp (105 KW) (101 Nm vid 8.000 rpm) och toppar över 280 km/h i originalutförande
Tackar. Trodde väl att ngn satt med kunskap. Verkar ju inte så märkvärdigt svårt om det inte är mer jobb än så. Bak hjulet borde ju inte vara ngn större skillnad heller.
Um, nog för att jag är förtjust i min Mille, men att det är världens kraftfullaste serietillverkade v-twin är väl en mild överdrift?
KTM RC8, Ducce 1198 - och till och med bullen (med rotax) numer har väl alla mer pulver?
...inte med det sagt att det som finns inte räcker till, för det gör det...men i alla fall.
/J
Um, nog för att jag är förtjust i min Mille, men att det är världens kraftfullaste serietillverkade v-twin är väl en mild överdrift?

|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!