Aprilia-tråden

mindraper skrev:
Jag (Supermoto) och mindraper (sitter vid hans dator) har nu suttit och brainstormat lite kring pastakokarns "dilemma".

Resultatet, efter lite forskande på mobile.de, blir att bästa lösningen (prestanda/pris) blir att köpa den Edwards replica som finns där för ~121kkr. Till den köper man toppkåpa, bellypan (behåll bakdelen) samt de små coolfiberpryttlarna som kapslar kylaren mm som reservdel från Tuono Racing. Lyset är väl samma på RSV och Tuono? _Borde_ bara vara att skruva bort originalkåpan och dit med de nya grejerna. Såklart ett Magura oxå.

Resultatet blir en av de exklusivaste hojarna i landet (enligt Bike tre till Sverige 2003) som man sedan på hedniskt vis bygger om. Man får 56mm spjällhus, Akra dubbelsystem med chip, radialbromsarna, Öhlinsfjädringen osv osv. Mums

Vad säger folket? Blir vi stenade och skinnflådda on sight eller kan det verka som en cool idé. Obs att inget förstörs utan går att bygga tillbaka till original.

BTW: Jag har mailat Aprilia i Danmark och frågat efter priser på Tuono Racing och om man tvingas köpa racingkittet eller om det går att köpa löst och vad det i så fall kostar. Meddelar såklart svar så fort jag får det.

BTW2: I Bikekatalogen 2004 står det att Tuonon kostar 123.998:- och att Tuono Limited Edition och Tuono Racing kostar 199.998:-. MÅSTE väl vara fel!!?!! Nog menar de att Limited Edition (som gjordes i 200 ex 2002?) kostade så mkt?? Inte FAN kan Tuono Racing komma att kosta så mkt. Det är ju faktiskt "bara" en RSV-R med andra kåpor...

Tackar tackar før hjælpen vænner....har æntligen fått tillgång till nætet igen efter att jobbet håller på att fucka upp allt åt...nær man ær ute mitt på atlanten och allt man sett ær vatten på två veckor, så blir man _smått_ upprørd nær dom tar ens enda kontakt med ytterværlden ifrån en...men men..oki...

Så hær får det bli...om aprilia inte ær intresserade av att sælja tuono racings till mig eller nån annan, så ska jag faan mig bygga en sjælv....hur seriøst det blir vet jag inte, det beror på grundmaterialet....køper mig nog en beggad mille (PM'en børjar redan droppa in, keep em coming) och tuonar den efter bæsta sætt.
Eller så køper jag mig en vanlig tuono och lackar om, før den ær inte såååå snygg original, lacken alltså....kanske løper hela linan ut med den svarta færgburken och lackar ALLT svart GR style, kan ju vara snyggt det det...

Ser på bilderna på tuonosarna, att motorn ær svartlackad....ær det den med på millarna eller ær den silver? Lacka ram, sving, tank och plast drar jag mig inte før, men motorn oxå...hmmm...

Så spunkmoto, jag tror vi kan koncentrera oss till att børja med på att leta millar och tuonos, kraschade light helst eftersom det ska lackas och tas bort...ær inte så mycket efter dom exlusiva (øhlins) bitarna på hojen, før utom OZ hjulen som ær såååå læckra...och en jæmn och fin vrid/effekt kurva (fast det ær ju DET som colin repen ær kænd før)....hehe...och så vill jag att den ska låta lite oxå då :hihi

...fast det vore ju koolt att såga i en colins rep førstås :yoparty

Vad sæger ni aprilia folks? går det att få en mille att se ut som en "factory" tuono (ær ute efter en _rå_ look, den hær hojen ska det busas med) eller blir det før mycket mad max øver det hela...vill helst veta hur millen ser ut naken, om det ær någon som har bilder, plzzzz :tummenupp
 
phastasphuk skrev:
Så spunkmoto, jag tror vi kan koncentrera oss till att børja med på att leta millar och tuonos, kraschade light helst eftersom det ska lackas och tas bort...ær inte så mycket efter dom exlusiva (øhlins) bitarna på hojen, før utom OZ hjulen som ær såååå læckra...och en jæmn och fin vrid/effekt kurva (fast det ær ju DET som colin repen ær kænd før)....hehe...och så vill jag att den ska låta lite oxå då :hihi

...fast det vore ju koolt att såga i en colins rep førstås :yoparty
Du ska såklart ha en R, helst en colin eller den här Haga-repen. Colin behöver du inte göra särskilt mkt med, den har redan svart ram och sving. Motorn syns nästan inte ändå bakom all coolfiber. Blir inte ens i närheten om du inte utgår från åtminstone en R. En (o)vis man säger jämt (när han är hemma) "Pengar är ju allt man har" eller hur !!?!!
 
Min hoj är såld :gråta och har nu grym separationsångest :(
Det får bli en gravöl ikväll :fyllisar

Sitsta gasblippen var för 20min sen och som vanligt :tummenupp

Nu är jag nedstämd :(
 
Triggerhappy skrev:
Min hoj är såld :gråta och har nu grym separationsångest :(
Det får bli en gravöl ikväll :fyllisar

Sitsta gasblippen var för 20min sen och som vanligt :tummenupp

Nu är jag nedstämd :(
Jag förstår ångesten, men egentligen är du väl glad att du snart kan investera i ännu roligare hoj!? :tummenupp

Jag funderar också på att sälja (byta upp mig). Vad fick du för din? mil? utrustning? :va
 
Triggerhappy skrev:
Min hoj är såld :gråta och har nu grym separationsångest :(
Det får bli en gravöl ikväll :fyllisar

Sitsta gasblippen var för 20min sen och som vanligt :tummenupp

Nu är jag nedstämd :(

Så bettan blev såld till slut:)
Vad blir det för hoj nu?
 
Triggerhappy skrev:
Min hoj är såld :gråta och har nu grym separationsångest :(
Det får bli en gravöl ikväll :fyllisar

Sitsta gasblippen var för 20min sen och som vanligt :tummenupp

Nu är jag nedstämd :(

Grattis, eller :confused: Men det är klart, jag antar att det blir något bättre å då givetvis Italienskt :tummenupp
 
phastasphuk skrev:
Tackar tackar før hjælpen vænner....

.....

Vad sæger ni aprilia folks? går det att få en mille att se ut som en "factory" tuono (ær ute efter en _rå_ look, den hær hojen ska det busas med) eller blir det før mycket mad max øver det hela...vill helst veta hur millen ser ut naken, om det ær någon som har bilder, plzzzz :tummenupp

Millen naken:
 

Bifogat

  • RSV_nude6.jpg
    RSV_nude6.jpg
    22 KB · Visningar: 86
....med två hjul också.
 

Bifogat

  • RSV_nude5.jpg
    RSV_nude5.jpg
    18.5 KB · Visningar: 67
  • RSV_nude4.jpg
    RSV_nude4.jpg
    26 KB · Visningar: 72
Triggerhappy skrev:
Min hoj är såld :gråta och har nu grym separationsångest :(
Det får bli en gravöl ikväll :fyllisar

Sitsta gasblippen var för 20min sen och som vanligt :tummenupp

Nu är jag nedstämd :(

Vad tråkigt,

...eller...

vad kul. (Om du kan hitta nån ny roligare)
 
Motard svx 450

:yoparty Snacka om att nu är Aprilia på gång Först Nya RSV sen NERA`n
och nu en motard med v-twin....Tippar att den kommer att gå liiite hårt.
Ska vi gissa på en Grov enduro också med Dakar ambitioner???Va tror ni? :tummenupp
 
Triggerhappy skrev:
Min hoj är såld :gråta och har nu grym separationsångest :(
Det får bli en gravöl ikväll :fyllisar

Sitsta gasblippen var för 20min sen och som vanligt :tummenupp

Nu är jag nedstämd :(


grattis:) vad bjuder du? :gnissla
 
Triggerhappy skrev:
Tja, din gamle krashhoj :brinnerup kanske e värd typ 75-80 nu.
Så säg 80 då !

Hur långt har den gått och hur friska är däcken ?? iofs vet jag att kanterna är oanvända :7peta men ändå...


Nu kan du ta bort din bild Triggerhappy!!! För nu e den min!Har just pussat godnatt på skönheten och ställt in den i garaget!

Nybliven lycklig Falcoägare(kanske enda kvinnliga sådan i sverige??

Bikerwoman :banana
 
Triggerhappy skrev:
Tja, din gamle krashhoj :brinnerup kanske e värd typ 75-80 nu.
Så säg 80 då !

Hur långt har den gått och hur friska är däcken ?? iofs vet jag att kanterna är oanvända :7peta men ändå...



Aughhh!! det där gjorde ont :huvet :huvet du är inte värdig gammle svarten :brinnerup

grattis bikerwoman :tummenupp till en gubbkörd och fin hoj :7peta
 
bikerwoman skrev:
Nu kan du ta bort din bild Triggerhappy!!! För nu e den min!Har just pussat godnatt på skönheten och ställt in den i garaget!

Nybliven lycklig Falcoägare(kanske enda kvinnliga sådan i sverige??

Bikerwoman :banana

Stort grattis, halva gänget här inne har ringt och skällt på mig och nu råder det istort sett dödshot om jag inte skaffar en Mille..nåja vi får se !

Föresten såg ni det finstilta i kontraktet ? Ni förband er vid att jag har rätt till 1timmes samvaro :Bugar med hojen (med nyckel) varje vecka under nästa säsong.

Den stora frågan blir: Hur du skall hålla din karl ifrån den !
Jag kan meddela alla utomstående att det nästan blev slagsmål på banken i samband med betalningen om vems hoj detta egentligen är B.W´s eller hennes karl. Jag gissar på att äldste sonen lurar er båda :D

B.W. Välkommen !

Nästa sommar får du hänga på en ny Dundertur !
 

Bifogat

  • Knutby 1.jpg
    Knutby 1.jpg
    125.6 KB · Visningar: 70
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top