mindraper skrev:
Jag (Supermoto) och mindraper (sitter vid hans dator) har nu suttit och brainstormat lite kring pastakokarns "dilemma".
Resultatet, efter lite forskande på mobile.de, blir att bästa lösningen (prestanda/pris) blir att köpa den Edwards replica som finns där för ~121kkr. Till den köper man toppkåpa, bellypan (behåll bakdelen) samt de små coolfiberpryttlarna som kapslar kylaren mm som reservdel från Tuono Racing. Lyset är väl samma på RSV och Tuono? _Borde_ bara vara att skruva bort originalkåpan och dit med de nya grejerna. Såklart ett Magura oxå.
Resultatet blir en av de exklusivaste hojarna i landet (enligt Bike tre till Sverige 2003) som man sedan på hedniskt vis bygger om. Man får 56mm spjällhus, Akra dubbelsystem med chip, radialbromsarna, Öhlinsfjädringen osv osv. Mums
Vad säger folket? Blir vi stenade och skinnflådda on sight eller kan det verka som en cool idé. Obs att inget förstörs utan går att bygga tillbaka till original.
BTW: Jag har mailat Aprilia i Danmark och frågat efter priser på Tuono Racing och om man tvingas köpa racingkittet eller om det går att köpa löst och vad det i så fall kostar. Meddelar såklart svar så fort jag får det.
BTW2: I Bikekatalogen 2004 står det att Tuonon kostar 123.998:- och att Tuono Limited Edition och Tuono Racing kostar 199.998:-. MÅSTE väl vara fel!!?!! Nog menar de att Limited Edition (som gjordes i 200 ex 2002?) kostade så mkt?? Inte FAN kan Tuono Racing komma att kosta så mkt. Det är ju faktiskt "bara" en RSV-R med andra kåpor...
Tackar tackar før hjælpen vænner....har æntligen fått tillgång till nætet igen efter att jobbet håller på att fucka upp allt åt...nær man ær ute mitt på atlanten och allt man sett ær vatten på två veckor, så blir man _smått_ upprørd nær dom tar ens enda kontakt med ytterværlden ifrån en...men men..oki...
Så hær får det bli...om aprilia inte ær intresserade av att sælja tuono racings till mig eller nån annan, så ska jag faan mig bygga en sjælv....hur seriøst det blir vet jag inte, det beror på grundmaterialet....køper mig nog en beggad mille (PM'en børjar redan droppa in, keep em coming) och tuonar den efter bæsta sætt.
Eller så køper jag mig en vanlig tuono och lackar om, før den ær inte såååå snygg original, lacken alltså....kanske løper hela linan ut med den svarta færgburken och lackar ALLT svart GR style, kan ju vara snyggt det det...
Ser på bilderna på tuonosarna, att motorn ær svartlackad....ær det den med på millarna eller ær den silver? Lacka ram, sving, tank och plast drar jag mig inte før, men motorn oxå...hmmm...
Så spunkmoto, jag tror vi kan koncentrera oss till att børja med på att leta millar och tuonos, kraschade light helst eftersom det ska lackas och tas bort...ær inte så mycket efter dom exlusiva (øhlins) bitarna på hojen, før utom OZ hjulen som ær såååå læckra...och en jæmn och fin vrid/effekt kurva (fast det ær ju DET som colin repen ær kænd før)....hehe...och så vill jag att den ska låta lite oxå då
...fast det vore ju koolt att såga i en colins rep førstås
Vad sæger ni aprilia folks? går det att få en mille att se ut som en "factory" tuono (ær ute efter en _rå_ look, den hær hojen ska det busas med) eller blir det før mycket mad max øver det hela...vill helst veta hur millen ser ut naken, om det ær någon som har bilder, plzzzz