Aprilia-tråden

KaZ skrev:
det är relativt rent... så rent det kan vara med all den el som finns på en org.hoj.
Men ... du ska väl inte stycka en mille??? då blir det bank! :fatta!

:D

Hehe....dom enda metrarna den millen kommer att rulla, ær in till mitt garage innan jag sætter bågfilen i den :hihi

Næ....det lutar kanske åt supermotos alternativ två...køper jag en ny mille så vågar jag nog inte stycka den....fast det beror ju på vad en tuono racing egentligen kostar.......

Nån som vill køpa en daytona?! hahahaha

doh! :arsele

jaja...

hehe!!! :huvet

Är nu nästan klart med skadebesiktningen...
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

alla ni som har något ni vill beställa via RSVR.NJET kan beställa det genom moi!
Kommer skicka en lite fetare beställning till dem... dvs allt som jag skall byta ut på millen och som jag då kan köpa där! lär bli en del...
På detta sätt kan jag nog deala till lite bättre priser generellt och frakt lär bli gratis.. om inte annat!

så hojta till om det e nåt ni vill ha beställt så fixar jag det!
Nu för tiden så använder sig .NJET av DHL... så det e herrans bra lev. tid. Och för dem som minns så vare ju JAG :huvet som stångades med dem och fick dem att byta till just DHL! hehe Han tycker nog att jag e lite jobbig, men han gillar säkert pengar och stora beställningar! :fyllisar

LEKKVÄLL! hos trigger...

Jag vill jag vill jag vill!!! :fyllisar

tjing

er allas KaZ :kär

minst 130BHP ... i am soon there!

Hej hopp alla Appeägare! dvs ni med Rotax 990 motorn.
Detta gäller alla årsmodeller.

Har nu diskuterat klart med renegade i UK gällande portning av toppar och uppgradering av spjällhus. De har som sagt egna hojjar som går på bana i UK och testar sig fram hela tiden till vad som passar rotax motorn bäst och var man då hittar HK. Och enligt deras senaste tester så har de verkligen lyckats modda topparna väl! Det är en formel 1 mek som gör detta åt dem.
Enkel förklaring på deras sista test är att de portar topparna kollar ventiler så att de är juste för att sedan sätta tebaks dem, dock med en ny sorts packning. En Packining som är svasedd för just detta ändamål... tidigare har de haft problem med att ventilerna har tagit i kolvarna efter ett tag och mao... Krasch!
På testet så använde de org. spjällhus. dvs 50mm. och Renegades air-kit! orginal collector men med ett slip-on... spelar ingen roll vilket slip-on man har i stort sätt.. Och de fick ut mer än 130 hästar ner i asfalten...
Hojen som de tävlar med har dessa prylar gjorda... helsystem, airkit, portade toppar, och chip... i stort sätt det enda de gjort... och den har 138 kusar ner i backen. till detta skall läggas att de nu rejsat den hojjen i 1 år uten problem med motorn...
När det gäller äldre versioner av motorn + Falco så skall vetiler bytas ut till de större som sitter orginal i Millen från -00 (tror jag) blir lite dyrare... men samma effekt!

Med denna info så diskuterade vi vidare om det skulle kunna finnas ett intresse för oss här i gamla svealand att få detta gjort på våra appar... och det räknar jag med att det finns då prislappen är förhållandevis billig i jämförelse med vad man får ut i hästar... själva portningen:
£600 + VAT (tror den e på 18%)
spjälljobb dvs uppgradering till 54mm runt £350 + VAT.
och sen frakt på det... men det är ju allmänt känt att om man är flera som gör det blir frakten mindre för oss alla.. =)

Sen ska det läggas till att vissa kanske bör byta ventiler eller liknande men det märks ganska snabbt när man monterar ner allt... Det är oxå en fråga, hur många kan/vill mecka ner sin egen motor... I det fallet om man är osäker så kan jag ordna det mekandet till en minimal kostnad.

Jag skall ta detta ett steg i taget tänkte jag, dvs jag börjar med att lyfta topparna och skickar dem till jorge i UK. Meckar ihop allt för att sen bänka och se. Det finns mycket mer info om detta...

Nån som känner sig hågad?

KaZ

KaZ skrev:
Jag skall ta detta ett steg i taget tänkte jag, dvs jag börjar med att lyfta topparna och skickar dem till jorge i UK. Meckar ihop allt för att sen bänka och se. Det finns mycket mer info om detta...

KaZ

Friskt vågat hälften brunnet! :brinnerup

Kul att du vågar och vill punga upp sådar 15-20 lakan... :yoparty

KaZ[/QUOTE]

Raabbaa KaZ.

Ett tips, det finns dom på närmare håll som fixar lika dant fast lite billigare. De har byggt 3st aprilior med ca 130-133hk i jorden. De plastar om inloppet å portar om det, slipar om v-sätena å ventilerna, fixar kompet till ca 12:1. Jag vet en som har sina grejer där nu. Bromsas i jan. Firman är Mc-Express i Piteå ( Erik Marklund mr Turbo guru.) Ta ett snack med honom åxå.

WASA :banana

phastasphuk skrev:
Hehe....dom enda metrarna den millen kommer att rulla, ær in till mitt garage innan jag sætter bågfilen i den :hihi

Næ....det lutar kanske åt supermotos alternativ två...køper jag en ny mille så vågar jag nog inte stycka den....fast det beror ju på vad en tuono racing egentligen kostar.......

Nån som vill køpa en daytona?! hahahaha
Jag (Supermoto) och mindraper (sitter vid hans dator) har nu suttit och brainstormat lite kring pastakokarns "dilemma".

Resultatet, efter lite forskande på mobile.de, blir att bästa lösningen (prestanda/pris) blir att köpa den Edwards replica som finns där för ~121kkr. Till den köper man toppkåpa, bellypan (behåll bakdelen) samt de små coolfiberpryttlarna som kapslar kylaren mm som reservdel från Tuono Racing. Lyset är väl samma på RSV och Tuono? _Borde_ bara vara att skruva bort originalkåpan och dit med de nya grejerna. Såklart ett Magura oxå.

Resultatet blir en av de exklusivaste hojarna i landet (enligt Bike tre till Sverige 2003) som man sedan på hedniskt vis bygger om. Man får 56mm spjällhus, Akra dubbelsystem med chip, radialbromsarna, Öhlinsfjädringen osv osv. Mums

Vad säger folket? Blir vi stenade och skinnflådda on sight eller kan det verka som en cool idé. Obs att inget förstörs utan går att bygga tillbaka till original.

BTW: Jag har mailat Aprilia i Danmark och frågat efter priser på Tuono Racing och om man tvingas köpa racingkittet eller om det går att köpa löst och vad det i så fall kostar. Meddelar såklart svar så fort jag får det.

BTW2: I Bikekatalogen 2004 står det att Tuonon kostar 123.998:- och att Tuono Limited Edition och Tuono Racing kostar 199.998:-. MÅSTE väl vara fel!!?!! Nog menar de att Limited Edition (som gjordes i 200 ex 2002?) kostade så mkt?? Inte FAN kan Tuono Racing komma att kosta så mkt. Det är ju faktiskt "bara" en RSV-R med andra kåpor...

Triggerhappy skrev:
Ni ÄR inte kloka :Bugar
Tack :D

Fick svar precis nu från Aprilia i Danmark....

Pölsemannen skrev:
Hej Joakim,

Man kan godt købe kit delarne enkeltvis, men vi har desværre inta priser
på alle delarne endnu. Du kan evt. prøve at kontakte en Aprilia försäljer
med hvilke delar du ønsker priser på. Försäljerne finder du på vores
hjemmesida:
www.tmpitalbikes.com

Prisen på RSV1000 Tuono Racing incl. racingkit er vejl. udsl. sek. 199.998,-
Du kan se den hos:

Hansens Bil och MC Service
Hedvägen 210
23 166 Trelleborg
tlf.: 41 04 60 00

Med venlig hilsen
Thomas Klitgaard - TMP A/S
Jag är ingen mästare på danska men det verkar väl som om man kan köpa kittet löst och att en Tuono Racing INKL kittet kostar 199.998:- ??
Undrar vad en Tuono Racing UTAN kittet kostar isf...
Verkar som om pastakokarens dilemma bäst löses genom att slakta (hehe) en colin replica och köpa en massa reservdelar till Tuono'n löst.

Supermoto skrev:
Tack :D

Fick svar precis nu från Aprilia i Danmark....

Jag är ingen mästare på danska men det verkar väl som om man kan köpa kittet löst och att en Tuono Racing INKL kittet kostar 199.998:- ??
Undrar vad en Tuono Racing UTAN kittet kostar isf...
Verkar som om pastakokarens dilemma bäst löses genom att slakta (hehe) en colin replica och köpa en massa reservdelar till Tuono'n löst.

jo det är så dom säger...danskarna :fyllisar

är detta något som kommer genomföras? :3freak

twinner666 skrev:
jo det är så dom säger...danskarna :fyllisar

är detta något som kommer genomföras? :3freak
När phastaspasta fått för sig nåt liknande brukar det bli av. Vi får bara se i vilken form. Lita på att det kommer finnas gott om mekhjälp och glada tillrop från oss andra.
Så ni som vet nån som vill köpa en av hans andra hojar kan jättehjärna höra av sig.

Det som finns är
Triumph Daytona -02, 300mil, silver, Remus titanslipon
Honda XR250 -98 (?)
Triumph Speed Triple -97(?), orange

Lite osäker på årsmodellerna på de två sista men det kan max slå ett år åt vardera hållet på dem.
Om nån kommer med ett bra bud på en Husa FE600E -99 (motardkit finnes) är han säkert inte omöjlig på den heller. Men den tror jag han behåller.

Idag sken solen från en klarblå himmel, så jag tog eftermiddagen ledig och körde en härlig liten runda på ~15 mil. Faan, va skönt. Många veckor sen sist...

Jag var nyfiken på vilka spännande hojar jag skulle kunna hitta hos bästa Apriliabutiken i Skåne, så jag körde via Hansens Bil & MC i Trelleborg på väg hem.

Då har jag äntligen sett nya Mille R Factory "in the flesh". Den Rockar! :yoparty
Introduktionspris är nu 149.998 kr, den kommer sen att kosta 164.998 kr.
(motsvarande för vanliga Mille R utan Öhlins; Intro=124.998 kr, sen 131.998 kr)

Man skulle alltså kunna köpa en ny Factory idag och knappt tappa i värde alls första året... :va

Supermoto skrev:
Prisen på RSV1000 Tuono Racing incl. racingkit er vejl. udsl. sek. 199.998,-
Du kan se den hos:

Hansens Bil och MC Service
Hedvägen 210
23 166 Trelleborg
tlf.: 41 04 60 00

Med venlig hilsen
Thomas Klitgaard - TMP A/S .

Jodå jag såg deras Tuono Racing där också. På prislappen står det 199.998 kr men ägaren till firman har hittills avböjt alla intresserade. Då firman fick tag på denna genom att det blev någon felleverans och då slog de till fort som ögat. Enda exemplaret till Norden enligt ägaren. Han funderar på att behålla den som "museiobjekt". Det är dock en galen dansk som SKA HA den (tror han), han bjuder 50 lakan över prislappen, -men har fått nobben... :dummer

Jag tog ett gäng (halvkassa) bilder med min videokamera, följ denna länk:
Hansens Bil & MC 2003-11-12

T.ex: RSV-R Edwards + Tuono Racing!
HansensMC031112%20020.jpg

Tackar för d fina bilderna! Men tycker att priset för en 02:ans R är ruskigt billigt..... Kan d stämma? Hoppas inte d, då e ju inte min värd skit!! :(

tyvärr så är det väl sant..men den på biscaya kostar väl över 130 och har gått 500 mil:)

mindraper skrev:
Jag (Supermoto) och mindraper (sitter vid hans dator) har nu suttit och brainstormat lite kring pastakokarns "dilemma".

Resultatet, efter lite forskande på mobile.de, blir att bästa lösningen (prestanda/pris) blir att köpa den Edwards replica som finns där för ~121kkr. Till den köper man toppkåpa, bellypan (behåll bakdelen) samt de små coolfiberpryttlarna som kapslar kylaren mm som reservdel från Tuono Racing. Lyset är väl samma på RSV och Tuono? _Borde_ bara vara att skruva bort originalkåpan och dit med de nya grejerna. Såklart ett Magura oxå.

Resultatet blir en av de exklusivaste hojarna i landet (enligt Bike tre till Sverige 2003) som man sedan på hedniskt vis bygger om. Man får 56mm spjällhus, Akra dubbelsystem med chip, radialbromsarna, Öhlinsfjädringen osv osv. Mums

Vad säger folket? Blir vi stenade och skinnflådda on sight eller kan det verka som en cool idé. Obs att inget förstörs utan går att bygga tillbaka till original.

BTW: Jag har mailat Aprilia i Danmark och frågat efter priser på Tuono Racing och om man tvingas köpa racingkittet eller om det går att köpa löst och vad det i så fall kostar. Meddelar såklart svar så fort jag får det.

BTW2: I Bikekatalogen 2004 står det att Tuonon kostar 123.998:- och att Tuono Limited Edition och Tuono Racing kostar 199.998:-. MÅSTE väl vara fel!!?!! Nog menar de att Limited Edition (som gjordes i 200 ex 2002?) kostade så mkt?? Inte FAN kan Tuono Racing komma att kosta så mkt. Det är ju faktiskt "bara" en RSV-R med andra kåpor...

Tackar tackar før hjælpen vænner....har æntligen fått tillgång till nætet igen efter att jobbet håller på att fucka upp allt åt...nær man ær ute mitt på atlanten och allt man sett ær vatten på två veckor, så blir man _smått_ upprørd nær dom tar ens enda kontakt med ytterværlden ifrån en...men men..oki...

Så hær får det bli...om aprilia inte ær intresserade av att sælja tuono racings till mig eller nån annan, så ska jag faan mig bygga en sjælv....hur seriøst det blir vet jag inte, det beror på grundmaterialet....køper mig nog en beggad mille (PM'en børjar redan droppa in, keep em coming) och tuonar den efter bæsta sætt.
Eller så køper jag mig en vanlig tuono och lackar om, før den ær inte såååå snygg original, lacken alltså....kanske løper hela linan ut med den svarta færgburken och lackar ALLT svart GR style, kan ju vara snyggt det det...

Ser på bilderna på tuonosarna, att motorn ær svartlackad....ær det den med på millarna eller ær den silver? Lacka ram, sving, tank och plast drar jag mig inte før, men motorn oxå...hmmm...

Så spunkmoto, jag tror vi kan koncentrera oss till att børja med på att leta millar och tuonos, kraschade light helst eftersom det ska lackas och tas bort...ær inte så mycket efter dom exlusiva (øhlins) bitarna på hojen, før utom OZ hjulen som ær såååå læckra...och en jæmn och fin vrid/effekt kurva (fast det ær ju DET som colin repen ær kænd før)....hehe...och så vill jag att den ska låta lite oxå då :hihi

...fast det vore ju koolt att såga i en colins rep førstås :yoparty

Vad sæger ni aprilia folks? går det att få en mille att se ut som en "factory" tuono (ær ute efter en _rå_ look, den hær hojen ska det busas med) eller blir det før mycket mad max øver det hela...vill helst veta hur millen ser ut naken, om det ær någon som har bilder, plzzzz :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman